..: Bild: německá vláda plánuje vyšší odškodnění při zpožděních :..
Berlin – Spolková vláda plánuje podle článku v „Bild am Sonntag“ vyšší odškodnění cestujících v případě zpoždění vlaků. Základem vytvoření nového zákona má být studie, která byla vypracována švýcarským institutem Progtrans. Německé dráhy by tak při 30 minutovém zpoždění měly vracet 30% jízdeního. U 60 minut by to mělo být 60% a u 90 minut dokonce 90%. Cestující, kteří odmítnou nastoupit do vlaku, který je zpožděný více než 60 minut, by mohli jízdenku vrátit a získali by zpět celou cenu. Pravidla by měla platit i v příměstských a regionálních vlacích. Mluvčí ministerstva dopravy tuto snahu potvrdil, ale nechtěl sdělit podrobnosti. V současnosti jsou cestující při zpoždění vyšším než 60 minut odškodněni slevových kuponem ve výši 20% ceny jízdenky.

Zdroj: Bahnnews


CSPSV | 15.5.2006 (16:53)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Německo


16.05.2006 (17:30)  
Jenže u předplatních jízdenek se nedá určit podíl z ceny na určitou jízdu …
registrovaný uživatel M 
15.05.2006 (19:19)  
Pravidla by měla platit ---i--- v příměstských a regionálních vlacích.
15.05.2006 (19:16)  
To jsou hezké teorie – v příměstských vlacích jezdí vesměs cestující s předplatní = časovou jízdenkou; navíc ty vlaky jezdí zpravidla v taktové dopravě, mnohdy 15 - 30 minutovém taktu. Pokud by u takového taktu nasstala situace, že všechny vlaky pojedou s 15 - 30 minutovým zpožděním, tak sice většina cestujících pojede zpožděným vlakem, ale ve skutečnosti zpoždění nepoznají. Nakonec to skončí tak, že se bude jednat o cestující, kteří si zakoupí jízdenku na konkrétní vlak … Mnohé německé vlaky na regionálních tratích jezdí bez vlakové čety, stanice taky nejsou obsazeny personálem, takže je otázkou u koho by se domáhal cestující "zpožděnky", na jejímž základě by se domáhal odškodnění …
Ostatně já být na O16, tak bych dávno nabídl cestujícím možnost vracení jízdného při zpoždění vlaku, řekněme při zpoždění vlaku nad 10 minut za každou minutu 2 % jízdného, jenže "smluvní jízdné" by představovalo jízdné 3 - 4 x vyšší …
registrovaný uživatel gahl 
15.05.2006 (18:37)  
Ještě bych dodal, že železnici škodí více zkameněliny v parlamentu než ty drážní.
registrovaný uživatel M 
15.05.2006 (18:32)  
Ten konec vety bych prosil jeste jednou a taknak vic cesky, takhle se to da vylozit tak i onak...
registrovaný uživatel gahl 
15.05.2006 (18:30)  
To Panther: A nechtěl by si náhodou něco takového zavést i u autobusů a u aut? :-) Ty nejsi dopravák viď... Švýcary si nech, moc jsi toho s nima nenajel co, pak bys možná mluvil jinak sice není tak časté zato když už nastane je to opravdu slast, neškodilo by si také všimnout jaký objem financí jde do železnice neexitující autobusová konkurence...
registrovaný uživatel M 
15.05.2006 (17:37)  
Odskodne pri zpozdeni = vyssi jizdne. Kdo si chce uzivat A, tak musi strpet B, neni jina moznost
15.05.2006 (17:28)  
Jo a zapomněl jsem dodat, že při překročení 100minut by se počítalo i dále, takže při 300 minutách zpoždění byste dostali od dráhy dvojnásobek jízdného. To by byla motivace pro drážní zkameněliny!!!
15.05.2006 (17:23)  
Naprostý souhlas se Švýcary. Jenže ti jsou o pár desítek let jinde než zbytek Evropy. Kdo se někdy podíval na jejich zpoždění (odkaz na Babitronu), tak se tam už nikdy nepodívá, protože to je nesmírná nuda. Tam se něco děje asi 2x za rok.
Navrhuji, aby se na želpage uspořádala anketa, zda to skopčáci přijmou, nebo ne. Já si myslím, že NE.

Já osobně bych toto povinně zavedl po celé Evropě od roku 2010 a to odstupňovaně po 10 minutách a ne po 30.
15.05.2006 (16:58)  
Být to u ČD tak stát tu ztrátu nikdy nedoplatí. Alespoň by se lidem vrátila část zaplacených daní (alespoň těm co cestují s ČD)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko