Bern - Cestující ve Švýcarsku se dočkají řady pozitivních změn - jednou z nich bude v prosinci 2007 nově otevřený Lötschbergský tunel. Jeho otevření umožní zkrácení jízdních dob jak ve vnitrostání, tak mezistátní dopravě na trase sever - jih.
Zlepšení situace na železnici umožní zavedení akce "Bahn 2000". Od prosince 2006 dojde k posílení počtu spojů v úseku Curych - Stuttgart (7 párů vlaků ICE v dvouhodinovém taktu), o 1 přímý spoj ICE více bude jezdit i z Německa přes Basilej do Interlakenu Ost. Do Francie budou od července 2007 nově jezdit 4 páry vlaků TGV na trase Basilej - Paříž, přičemž 2 spoje budou prodlouženy až do stanice Curych. Cesta mezi Curychem a Paříží se tak zkrátí o 80 minut!
V prosinci 2007 po otevření Lötschbergského tunelu dojde ke zkrácení jízdních dob jak u osobní, tak u nákladní dopravy ve směru Wallis a dále na jih. Ve vnitrostátní dopravě bude zaveden nový spoj IC. Například cesta mezi Curychem a Vispem se zkrátí o více než hodinu a bude trvat 1:59 hod. Podobné zkrácení jízdních dob bude i na trase Bern - Sierre či Bern - Sion (o 45 min.). Rychleji budou jezdit i spoje Cisalpino - cestu z Basileje do Milána zvládnou za 4:03 hod. Z tohoto důvodu bylo objednáno 14 nových souprav Cisalpino. Zatím však není jisté, zda bude kontrakt dodržen ve stanoveném termínu. Neobdrží-li SBB nejméně 10 souprav, budou některé spoje vedeny klasickou soupravou. Po současné trase, která ztratí na významu po otevření tunelu, budou v hodinovém taktu jezdit spoje RE.
V jízdním řádu 2009 se počítá se zavedením taktu 30 min. vlaků IC na trase Basilej - Curych. Vlaky Cisalpino budou jezdit z Curychu/Basileje do Itálie v hodinovém taktu a spoje TGV budou jezdit i z dalších švýcarských měst.
Zdroj: Tisková zpráva SBB
Zajímalo by mne jaký finanční efekt má pro zákazníka zakupování jízdenek po internetu, jelikož v každé stanici nebo zastávce SBB je jízdenkový automat s možností nákupu libovolného typu jízdenky. Placení buď v hotovosti nebo kartou …
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.