..: SBB představily své plány na léta 2007 - 2009 :..

SBBBern - Cestující ve Švýcarsku se dočkají řady pozitivních změn - jednou z nich bude v prosinci 2007 nově otevřený Lötschbergský tunel. Jeho otevření umožní zkrácení jízdních dob jak ve vnitrostání, tak mezistátní dopravě na trase sever - jih.

Zlepšení situace na železnici umožní zavedení akce "Bahn 2000". Od prosince 2006 dojde k posílení počtu spojů v úseku Curych - Stuttgart (7 párů vlaků ICE v dvouhodinovém taktu), o 1 přímý spoj ICE více bude jezdit i z Německa přes Basilej do Interlakenu Ost. Do Francie budou od července 2007 nově jezdit 4 páry vlaků TGV na trase Basilej - Paříž, přičemž 2 spoje budou prodlouženy až do stanice Curych. Cesta mezi Curychem a Paříží se tak zkrátí o 80 minut!

Ilustrační foto - TGVV prosinci 2007 po otevření Lötschbergského tunelu dojde ke zkrácení jízdních dob jak u osobní, tak u nákladní dopravy ve směru Wallis a dále na jih. Ve vnitrostátní dopravě bude zaveden nový spoj IC. Například cesta mezi Curychem a Vispem se zkrátí o více než hodinu a bude trvat 1:59 hod. Podobné zkrácení jízdních dob bude i na trase Bern - Sierre či Bern - Sion (o 45 min.). Rychleji budou jezdit i spoje Cisalpino - cestu z Basileje do Milána zvládnou za 4:03 hod. Z tohoto důvodu bylo objednáno 14 nových souprav Cisalpino. Zatím však není jisté, zda bude kontrakt dodržen ve stanoveném termínu. Neobdrží-li SBB nejméně 10 souprav, budou některé spoje vedeny klasickou soupravou. Po současné trase, která ztratí na významu po otevření tunelu, budou v hodinovém taktu jezdit spoje RE.

CisalpinoV jízdním řádu 2009 se počítá se zavedením taktu 30 min. vlaků IC na trase Basilej - Curych. Vlaky Cisalpino budou jezdit z Curychu/Basileje do Itálie v hodinovém taktu a spoje TGV budou jezdit i z dalších švýcarských měst.

Zdroj: Tisková zpráva SBB


CSPSV | 3.5.2006 (23:44)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Švýcarsko


04.05.2006 (17:43)  
Miroslav Zikmund: třeba chci globální cenu typu SparNight, kterou si musím koupit hodně dopředu (třeba na vlak Zürich - Paříž a pod.).
registrovaný uživatel sersa  mail  
04.05.2006 (17:00)  
No a u nas se resi nejaky dve pitomy 471 jestli maji-nemaji jit na ostravu.... Jeste hodne dlouho tu bude videt vlada jedne strany...
04.05.2006 (16:24)  
Já jsem sice tu zprávu SBB četl v originále, nerozumím však tomu, jak to má být s tím taktem IC vlaků po 30 minutách, protože mezi Basel SBB a Zürich HB jede již nyní v pracovní den 57 přímých vlaků a dále 17 vlaků na trase Basel SBB – Zürich Flughafen (mimo Zürich HB s přestupem ve stanici Zürich Alstetten).

Zajímalo by mne jaký finanční efekt má pro zákazníka zakupování jízdenek po internetu, jelikož v každé stanici nebo zastávce SBB je jízdenkový automat s možností nákupu libovolného typu jízdenky. Placení buď v hotovosti nebo kartou …
04.05.2006 (11:45)  
My budeme mít taky tunel, sice ne v roce 2007 ale zato bude z Prahy až do Berouna.
04.05.2006 (8:31)  
Hm, dobré. Nevíte někdo, jak funguje nákup jízdenek ve Švýcarsku po internetu? Nějak jsem se v tom nevyznal (chtělo to moje údaje dřív, než mi to řeklo cenu, a to nemám rád).

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko