..: ČD objednaly další příměstské jednotky :..
471Ostrava - Dnešním spojem IC 503 "SC Pendolino" cestoval předseda vlády Jiří Paroubek a předseda poslanecké sněmovny Lubomír Zaorálek. Cesta byla hrazena ze stranické pokladny ČSSD. Během cesty měli čelní představitelé ČSSD představit manifest Doprava pro všechny. Kvůli dnešní jízdě pendolinem bylo zrušeno i tradiční středeční zasedání vlády, které bylo přeloženo na příští týden.
V průběhu cesty přihlížel premiér Jiří Paroubek i podpisu smlouvy na dodávku dalších 30 příměstských jednotek řady 471 z ČKD Vagónky Studénka mezi Josefem Bazalou /ČD/ a Jiřím Zapletalem /Škoda Holding/. V první smlouvě bylo objednáno 30 třívozových dvoupodlažních souprav, přičemž jich ČD mají zatím 19 a do konce roku jich bude dodáno dalších 6.
ČD budou jednotky postupně využívat na tratích v pražské a ostravské příměstské aglomeraci, kde jsou troleje napájeny stejnosměrným proudem. V současné době jezdí jednotky zejména z Prahy do Kolína, dále pak do Berouna či Roudnice nad Labem. Do budoucna se počítá s jejich nasazením s průjezdem přes Prahu na tratích Nymburk - Praha - Benešov a Praha - Kolín - Pardubice - Hradec Králové. Pro tento provoz v okolí Prahy bude potřeba zajistit nejméně 50 souprav, na Ostravsku se počítá s 15 jednotkami řady 471.
Nové jednotky, na které byla dnes podepsána smlouva, budou mít novou podobu čela vozidla a upravené vnější zbarvení a budou prezentovány pod novým marketingovým pojmenováním (nedávno probíhala soutěž). Celková hodnota kontraktu přesáhne 6 mld. Kč a první 3 jednotky z nového kontraktu budou dodány v příštím roce.

Zdroj: ČTK, ČD


CSPSV | 3.5.2006 (22:44)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
04.05.2006 (14:49)  
Hlavně by to chtělo dostat ty jednotky co nejrychleji. Letos prý jich bude 7. Ve vagonce mi řekli, že jednu jednotku kompletují 2-3 měsíce a můžou mit rozděláne maximálně 3. Takže jsou schopní udělat cca 12-18 jednotek za rok.
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
04.05.2006 (13:03)  
Tak co se tyce vyhlaseni vysledku te souteze, schvalne jsem napsal mail a prisla mi tato odpoved:

Vazeny pane,
o vysledku souteze rozhodne vedeni Ceskych drah na zaklade predlozeneho
uzsiho vyberu. Zalezi na terminu jednani, na jehoz porad se zminovana
soutez dostane, nicmene by se tak melo stat jeste v prubehu kvetna. Vzapeti
na to budeme informovat verejnost. Jmenem Ceskych drah Vam dekuji za pochopeni.
04.05.2006 (11:59)  
Duke123:
Lekce cteni:

nejmene 50 souprav + 15 souprav => tech 60 nebude konecnych...
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
04.05.2006 (10:16)  
už se hodně těším,až to u nás(na Ostr)začne jezdit...líbí se mi ešusy i ty s novou "maskou"...
BUSE tabule nahoře nebo dole...lepší bude tak jak je-dole.mám cirka 2metry,tak já ten záklon ustojím,ale menší vzrůst se bude muset dívat z dálky a při příjezdu bude mít krátký čas na zaměření,no a když se přidá horší zrak starších lidí...
sprejeři je velký problém(mě se dostat do ruky,tak jeho výlisek tlamy "nalepím" vedle té jeho mazanice) a 460ky to odnesly nejvíc,ale ke starým věcem se ČD vždycky chovali ležérně...ted je Bohumín celý přestavěný a doufám i líp "chráněný"...to by tam neposílali pendolina...
bezpečnost...nemám ten problém,že bych se o sebe nějak bál,ale určitě to na Ostravsku v nočních hodinách není horší než v Práglu nebo severních Čechách,a spíš naopak si myslím že čím menší město,tak si hnědokožci na bledokožce víc troufají...
no hlavně at už to jezdí...
registrovaný uživatel xyz  mail  
04.05.2006 (9:34)  
No nevim, ale nektere priprazske 471 i po docela kratke dobe skytaji take smutny pohle (graffiti, fixy, rozbita okenka a dalsi veci), o zabotlamech nemluve.

Hlavne ale: pravdu ma waszyn. Vandalismus je problem, ale pri podnikani v poskytovani takhle verejnych sluzeb se s nim pohuzel musi pocitat. Problem je na strane CD, ktere si musi chranit svuj majetek, pripadne ho pak opravovat (zbytek sveta asi nezije v presvedceni, ze vlak je svaty a nelze se na nej krive ani podivat, coz samo o sobe by ho dostatecne chranilo). A zase, neni to regionalni a nejsou to jenom vlaky: Treba Barrandov, nebo metro Cerny Most (zejmena to druhe je opravdu v neutesenem stavu a vypada nasobne starsi nez to je).
registrovaný uživatel waszyn 
04.05.2006 (9:17)  
neni ale to ze jezdi jednotky na ostravsku pocmarane tak trosku problem CD? nevidel jsem pocmarane busy, trolejbusy ani tramvaje, proc? doufam ze jestli poslou na ostravsko ty nove jednotky, ze se o ne budou CD i odpovidajicim zpusobem starat, za coz nepovazuji nocni odstaveni na zhasnutem liduprazdnem nadrazi v Havirove apod...
registrovaný uživatel Mato 
04.05.2006 (9:17)  
Ohledně počmáraných 471, myslím, že to už v Bohumíně tolik nehrozí, nádraží je přestavěné, více chráněné, navíc mají i uzamykatelné deponování (tuším, že to jsou 4 koleje pro TIS), ale nějaký blbec se vždycky najde. Nevím co máte proti Ostravsku, pravda z Bohumína směrem na Slovensko jezdí večer hlavně hnědočeši, ale na Chomutovsku a Mostecku to není o moc jiné, to vím z vlastní zkušenosti a můžu říct, že se cítím mnohem bezpečněji na Ostravsku, než někde v okolí Švédska. (Proti švéďákům nic nemám)
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
04.05.2006 (9:16)  
Deadeye: no ja si osobne myslim, ze celni BUSE panely na 471 jsou umisteny docela v idelanim miste. Pokud bys je soup nad okno tak budou uz moc vysoko
registrovaný uživatel Mato 
04.05.2006 (9:12)  
Jojo, s tou soutěží to ČD pěkně zametly pod koberec, ale v podmínkách soutěže, pokud jste si je četli, je i zmínka o tom, že můžou soutěž kdykoli ukončit a vítěze nevyhlásit. Takže to dopadlo asi tak, že si nechali poslat návrhy a soutěž ukončili:)
registrovaný uživatel PZ 
04.05.2006 (9:10)  
Už se zase hádáte jak přiblbí. Vždy a všude. Poproste admina, ať vám na vaše výlevy založí zvláštní téma na fóru a tam se můžete vyblbnout.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko