..: ČD objednaly další příměstské jednotky :..
471Ostrava - Dnešním spojem IC 503 "SC Pendolino" cestoval předseda vlády Jiří Paroubek a předseda poslanecké sněmovny Lubomír Zaorálek. Cesta byla hrazena ze stranické pokladny ČSSD. Během cesty měli čelní představitelé ČSSD představit manifest Doprava pro všechny. Kvůli dnešní jízdě pendolinem bylo zrušeno i tradiční středeční zasedání vlády, které bylo přeloženo na příští týden.
V průběhu cesty přihlížel premiér Jiří Paroubek i podpisu smlouvy na dodávku dalších 30 příměstských jednotek řady 471 z ČKD Vagónky Studénka mezi Josefem Bazalou /ČD/ a Jiřím Zapletalem /Škoda Holding/. V první smlouvě bylo objednáno 30 třívozových dvoupodlažních souprav, přičemž jich ČD mají zatím 19 a do konce roku jich bude dodáno dalších 6.
ČD budou jednotky postupně využívat na tratích v pražské a ostravské příměstské aglomeraci, kde jsou troleje napájeny stejnosměrným proudem. V současné době jezdí jednotky zejména z Prahy do Kolína, dále pak do Berouna či Roudnice nad Labem. Do budoucna se počítá s jejich nasazením s průjezdem přes Prahu na tratích Nymburk - Praha - Benešov a Praha - Kolín - Pardubice - Hradec Králové. Pro tento provoz v okolí Prahy bude potřeba zajistit nejméně 50 souprav, na Ostravsku se počítá s 15 jednotkami řady 471.
Nové jednotky, na které byla dnes podepsána smlouva, budou mít novou podobu čela vozidla a upravené vnější zbarvení a budou prezentovány pod novým marketingovým pojmenováním (nedávno probíhala soutěž). Celková hodnota kontraktu přesáhne 6 mld. Kč a první 3 jednotky z nového kontraktu budou dodány v příštím roce.

Zdroj: ČTK, ČD


CSPSV | 3.5.2006 (22:44)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Moravskoslezský ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
06.05.2006 (17:45)  
Problém dvoustémové (třísystémové)jednotky spočívá v tom, že ji někdo musí objednat a zaplatit …
Registered user 1099 
05.05.2006 (12:35)  
blue_seal: Co takhle trochu premyslet ?
CD jich maji v soucasnosti 19 z 30 kusove "prvni" dodavky letos by jich mely dostat 7. Ci-li 19+7=26. Takze pro pristi rok to budou 4 jednotky z prvni smlouvy a 3 z druhy smlouvy. Takze 4+3=7 .... Takze soucasna "ryhlost"
05.05.2006 (9:43)  
Hawkey: Včem je problém udělat 2 systémovou jednotku? 471 má dost malý výkon (2MW) a hmotnostní rezervu taky. Pokud se nepletu, tak ČD žádaly 20t/náprava a 471 má 68t. Trakční transformátor na 2MW určitě neváží 12t, a i kdyby ho tam měli narvat za cenu vyndáni 4 sedadel, tak to pořád bude OK ne?
Registered user blue_seal  mail  
05.05.2006 (6:26)  
A to budou v příštím roce jenom 3 jednotky? Takže projekt tak na 10 let :-)
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
04.05.2006 (21:12)  
zirecek: tak pokud by se to melo delat stridavy, tak uz je lepsi rovnou tu jednotku udelat aspon jako dvousystem. No osobne si myslim, ze udelat AC/DC by byl docela problem.
04.05.2006 (20:47)  
M:Mě to vyprávěl jeden kámoš,který se zná s vlakvedoucím na Exelsioru,takže jak jsem nakoupil tak prodávám.
04.05.2006 (19:16)  
Při exkurzi Vagonky bylo řečeno tohle: Vše je pouze a pouze o penězích, když si jich ČD objednají dalších 50 a ZSSK 50 dvouvozových, není problém. Výroba jede něco přes 50%, takže rychlost dodávek může být vyšší. Pořád dají ČD závaznou objednávku na střídavé, není problém, když ZSSK dá objednávku na dvouvozové, není problém. Peníze a peníze. Nějaké přísliby, úvahy, k ničemu, dokud není podepsaný papír, nic není.
Registered user M 
04.05.2006 (18:20)  
Uprimne receno, nevim, proc by se meli nekoho ptat - staci si ten vlak v klidecku projit...
Sitovky maji urcite
04.05.2006 (15:30)  
1.Ty jednotky potřebujeme co nejdříve.Jestli ovšem ten přírůstek bude nadále,tak pomalý jako dosud,stane se ČD ,že ty poslední bude teprve přijímat a ty první pomalu rušit(obrazně řečeno).Těch 60 je pekný číslo.Vyrobil bych je i v střídavém provedení pro Brno a začal vytvářet nové jednopatrové nízkopodlažní.2.Abych odpověděl na ty sprejeři:Všem bych za jejich činy přerazil ruce.Na ostravsku co jsem viděl 460 je situace asi nejhorší,ale v Praze 471 jsou počmáraný bohužel též a i jinde je to-z bláta do louže.ČD by si měly rozmyslet na jaká místa chtěj odstavovat a podle toho ty prostory vybavit-hlídání,kamerový systém atd.O svý majetek pečují špatně např.když pendolíno bylo na trati 090 ve zkušebním provozu-vodu z venku kromě děště nepoznalo.Lounecký 810 byly oproti pendolínu vyšperkovaný-nepřeháním.Trochu odbočím,slyšel jsem,že hnědokožci se ptají vlakových čet v R Exselsior,jestli ve vlaku je policie a podle toho chodí na lov.Prý maj dokonce síťovky.
04.05.2006 (15:19)  
No, jsem zvědavý kdy těch 471 bude dostatek - kolik jich vyrobili loni, jednu? Měly by se tím nahradit nejen všechny žabotlamy a 460 (nejen ostravské) ale i všechny ty peršingoidní Os na tratích 010, 020, 031, 072, 130, 270, 280... (někde by stačily dvouvozové 471)

A sprejeři jsou snad všude stejně snaživí... U Prahy je otázka jestli čmárají víc v Praze nebo v koncových stanicích, např. na 171 nocují v Berouně 4 žabotlamy a všechno ostatní co tu jezdí (Bmto, 470, 471) má oběhy tak aby to spinkalo v Praze (resp. loni, letos taky jeden tlam nocuje v Praze). Ve skutečnosti je počmárané všechno stejně.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko