..: Srážka vlaků ve Švýcarsku :..
Thun - Dnes ráno krátce po půl sedmé došlo ve švýcarském městě Thun ke srážce soupravy ICE 278 a lokomotivního vlaku společnosti BLS tvořeného dvěma Re465. V soupravě ICE, která byla na své cestě ze švýcarského Interlakenu do Berlína, bylo zraněno 8 osob, které byly převezeny do nemocnice. Podle aktuálních informací mohli všichni zranění ještě v průběhu dne opustit nemocnici.
Příčiny nehody zatím nejsou známy, bylo však zahájeno vyšetřování. V současné době je přerušena železniční doprava v úseku Thun - Spiez a je zavedena náhradní autobusová doprava.
Na mimořádnou událost rychle zareagovaly SBB, které 3,5 hod. po nehodě svolaly přímo v místě nehody mimořádnou tiskovou konferenci (na nádraží v Thunu) a zřídily informační telefonní linku, kde obdrží cestující informace o aktuální situaci (0800 722 233 - zdarma). Spoje S-Bahn jezdí dle jízdního řádu. Vlaky IC Brig - Bern - Zürich - Romanshorn jsou odřeknuty v úseku Bern - Spiez, vlaky IC Interlaken Ost - Bern - Zürich - Romanshorn jsou odřeknuty v úseku Thun - Spize a vlaky IR Bern - Thun - Brig/Interlaken Ost jsou odřeknuty v úseku Thun - Brig/Interlaken Ost.
Cestujícím z Itálie doporučují SBB využít vlaky přes Lausanne/Wallis nebo Gotthard.

Zdroj : Tiskové zprávy SBB, doplnil -cspsv-

Doprovodné foto z bahnforum.info
Znicene celo ICE Znicene celo ICE Znicene celo Re465

comar | 28.4.2006 (11:14)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky

Další z regionu Německo


30.04.2006 (8:10)  
Jen bych doplnil: Hnací čelní vůz. Je to můj názor, že Kopf nebude vložený.
29.04.2006 (18:43)  
Treibkopf - motorová hlava, hnací vůz
29.04.2006 (18:15)  
Ve Švýcarsku panují jiné poměry; svolání TK je "politickou" záležitostí … vyplývá to z celkového postavení "železnice" na společenském žebříčku hodnot … železnice není v očích představitelů kantonů považována za parazita daňového poplatníka a kdo by něco takového vyslovil, bude okamžitě politickou mrtvolou … na rozdíl od osob v podobném postavenív ČESKU …

V Thunu je moderní elektronické stavědlo, strojvedoucí posunují lok patrně "projel" návěstidlo …
Tomu ICE "v zásadě" nic není, mnohem více počkozená vozidla dodnes jezdí. Pokud půjde jednotka na "modernizaci", tak se to patrně opraví …
28.04.2006 (23:25)  
milan: Schválně jsem to "osobní" napsal nakonec, aby nedošlo k mýlce. Myslel jsem vlak osobní přepravy obecně, třeba IC, EC, SC v našich podmínkách, ne Os.
registrovaný uživatel comar 
28.04.2006 (21:35)  
milan: zahada se jeste presne nevi, ale az se neco zjisti, tak se to tu objevi ;)

Ten ICE je docela zrizeny. Predpokladam, ze tu prvni hnaci jednotku (jak se vlastne do cestiny preklada Treibkopf?) uz opravovat nebudou a objetuji ji na nahradni dily. Vlozene vozy budou samozrejme opraveny a druha hnaci jednotka samozrejme taky zustane. Ale pokud vim, tak DB maji stejne jednu navic (taky po nejake nehode), takze z toho zase poskladaji kompletni soupravu.

Bohuzel ta nehoda prisla ve velmi nevhodny moment. Zrovna totiz probiha modernizace ICE prvni generace (tato souprava ji mela mit teprve pred sebou), takze vzdy jsou vzdy 2 soupravy uplne mimo provoz. Uz ted jsou obehy souprav naplanovany s malymi rezervami. K tomu jeste prijde otevreni VRT Norimberk-Ingolstadt, kde pribudou nove spoje. Navic fotbalove mistrovstvi sveta uz stoji za dvermi a to budou DB jako hlavni dopravni partner potrebovat kazdy vagon. Navic ICE-1, ktere smi zajizdet do Svycarska je jenom asi 10-15 - musi mit jiny sberac a na prani SBB maji vetsi podil prvni tridy.
registrovaný uživatel milan 
28.04.2006 (21:07)  
Proč osobního? Nějak jsem nepochopil, co chceš srovnávat ICE s Os?

Zajímalo by mě, kde se stala chyba?
28.04.2006 (19:36)  
Budete mě asi pranýřovat, ale viděli jste někdy, že by se takto ČD chovaly po nějaké srážce/vykolejení vlaku osobního?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko