Praha — Dnes se redakce ŽelPage spojila s jednatelem společnosti Railtrans s. r. o., panem Petrem Šimralem. Byl tak laskav, že nám poskytl krátké interview, které Vám přinášíme níže. Pro doplnění, společnost Railtrans hodlá od nového GVD provozovat vlaky "RT Express" mezi Prahou a Ostravou.
Víme, že vozy pro provoz vlaků "RT Express" zakoupeny ještě nejsou. Máte však již nějaké vyhlédnuté; mohl byste blíže specifikovat?
Vybíráme si v současnosti z nabídky čtyř společností, vlastnící vyhovující vozy. V zásadě požadujeme klimatizované vozy s nejvýše šesti místy v oddílech, minimálně v první třídě se zásuvkami 230 V. Součástí soupravy bude plnohodnotný restaurační vůz.
Hodláte zavést v ceně jízdenky také občerstvení zdarma?
V ceně jízdenky budou služby, ale jejich koncept se teprve připravuje. Předpokládáme, že nabídkou služeb budete mile překvapeni.
Jak bude prováděn prodej jízdenek? Uvažujete i o distribuci přes internet?
Uvažujeme o prodeji jak ve vlaku, tak přes internet. Předpokládáme, že uzavřeme dohodu i s jinými společnostmi zabývajícími se prodejem jízdenek a místenek.
Jedinou tratí, kde teoreticky lze provozovat dálkové spoje s vyrovnaným rozpočtem, je Praha - Ostrava. Jaké jsou Vaše prognózy pro první rok provozu vlaků. Počítáte s vyrovnaným rozpočtem již příští rok?
Předpokládáme vyrovnaný rozpočet již první rok provozu vlaků RT Express.
Mohl byste krátce specifikovat výhody, proč pro přepravu z Prahy do Ostravy či zpět zvolit právě "RT Express"?
Vlaky RT Express nebudou sice nejrychlejší, budou ale určitě pohodlnější, cestující budou mít pro sebe více prostoru, vlaky budou nabízet plnohodnotné stravování a občerstvení, stevardi budou k dispozici v každém voze 1. třídy a na každé 2 vozy ve druhé třídě. Součástí soupravy bude plně kuřácký vůz druhé třídy, vůz tichý umožňující odpočinek cestujících, vůz hlučný pro pracující a telefonující cestující. Ve vlaku budou prostory pro zavazadla a jízdní kola. Sestava vlaku bude umožňovat bezproblémovou přepravu rodičů s dětmi i imobilních občanů.
Děkujeme za rozhovor!
Jinak jak říkal pan Šimral, Pendolíno je schopné jet tu trasu reálně o deset minut rychleji, pokud tedy půjde na 3h, RT půjde na 3:10.
Hroch: A proč tedy nejdeš do kuřáckého, když je podle tebe prázdný?! :)
Na Košičanovi nejezdí 1/3 jednoho vozu kuřácká, ale celý jeden vůz!!!!! A když pak musím kvůli tomu stát, protože vlak je narvaný, tak mě to opravdu sere.
No já bych viděl rozdíl v tom, že Pendolino bylo při schvalování zcela novou soupravou bez homologace kdekoliv na světě. Dotyčná lokomotiva od Siemense (i když neznám detaily) pravděpodobně čile brázdí velkou část Evropy, takže schvalování (pokud se neprojeví vliv ČD) bude z velké části formalitou, otestuje se to jen na česká specifika. Protože to snad bude už odladěný výrobek, bude ve skutečnosti jediným problémem homologace, a ne základní provozní záležitosti jako u Pendolina.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.