RFI-TAV - Trať je od ledna 2006 pojížděna rychlostí 300 km/h s výjimkou městských zón Říma a Neapole, kde je (bude) rychlost omezena na 160 km/h. Je elektrifikována soustavou 25 kV 50 Hz, ve spojkách a městských zónách 3000 V SS. Nápravové zatížení je 25 t. Na trati je instalován zebezpečovací systém ETCS level 2. Na trati je možno díky tomuto zabezpečovacímu zařízení dosahnout minimální teoretický interval 2 min 30 sec mezi vlaky při rychlosti 300 km/h.
Délka trati Roma - Napoli je cca 205 km, dále je součástí celkem 20 km propojení se stávající železniční sítí. VRT vychází z nádraží Roma Termini nově vybudovanou estakádou nad odstavným nádražím a pak nově zbudovaným koridorem podél stávající trati Roma - Sulmona. Zde se stáčí jihovýchodním směrem podél dálnice A1 Roma - Napoli. Následně tunelem prochází pohořím Colli Albani, kde dosahuje nejvyšší nadmořské výšky 368 m a posléze klesá podél řeky Sacco a Liri a dále kříží řeku Gari. Zde opět stoupá a zdolává pohoří Monte Lungo sérií tunelů. Dále směrem k Napoli velmi zvolna klesá a prochází nížinou Volturno, kde dosahuje svého výškového minima 17 m n. m. Na trati je celkem 39,2 km viaduktů a 39 km tunelů. V jednom místě trať dosahuje nejvyšší podélný sklon 2,1 %, a proto musela dostat výjimku ze stavebního předpisu.
Nejdelší tunel: Colli Albani - délka 6625 m, v km 29,9 až 36,2 Nejdelší most: Volturno (přes řeku Volturno) - délka 1632 m, v km 183,891 až 185,687
Propojení na stávající trať Roma-Cassino-Napoli: odbočka Frosinone Nord (km 63,357), odbočka Cassino Sud (km 143,559), odbočka Caserta Nord (km 178,000)
Trať prozatím končí ve spojce Gricignano v km 196,557.
Aby byla trať opravdu kompletní, je třeba dostavět ještě několik kilometrů před Neapolí, které jsou momentálně ve výstavbě. Jedná se o novou stanici Napoli Afragola TAV a kolejový trojúhelník pro výhledové pokračování VRT směrem na jih a na druhou stranu do stanice Napoli Centrale. V současnosti zvládnou jednotky ETR 500 tuto trasu za 1:27 hod. s tím, že konečný čas po uvedení zbytku trati do provozu by měl být 1:10 hod. Prozatím existují 4 páry vlaků denně. ETR 500 jedoucí po staré trati podél moře přes Formiu má cestovní čas 1:46, IC jede 2:03 a vlak Diretto (náš rychlík) 2:35.
zdroj: RFI
M: Je to sice dost futuristické, ale při trojě představivosti:-)
ES* je normální Eurostar*Italia vedený soupravami ETR 450, ETR 480 nebo ETR 500.
ES*AV je ETR 500 nasazené na spoje jednoucí 300 km/h na linkách Roma - Napoli a Milano - Torino. Když se podíváš pořádně, tak je to stylizace písmen TAV (Treno Alta Velocitá). Dělají tam v Itálii teď kolem toho megakampaň.
ICplus - 1:57 az 2:04 - 17.53 (19.53 IC"bezplus")
ES* - 1:45 az 1:53 - 22.21
AC (jakasi maluvka AC pripominajici:) - 1:27 - 33.00
By me zajimalo, jestli jsou v Italii ochotni zaplatit za tech ca. 10 minut ty 4 ecka navic, protoze 10 minut, to je vlastne nic, ze...?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.