..: VRT Roma - Napoli :..

Ilustrační foto - Cisalpino ETR 470RFI-TAV - Trať je od ledna 2006 pojížděna rychlostí 300 km/h s výjimkou městských zón Říma a Neapole, kde je (bude) rychlost omezena na 160 km/h. Je elektrifikována soustavou 25 kV 50 Hz, ve spojkách a městských zónách 3000 V SS. Nápravové zatížení je 25 t. Na trati je instalován zebezpečovací systém ETCS level 2. Na trati je možno díky tomuto zabezpečovacímu zařízení dosahnout minimální teoretický interval 2 min 30 sec mezi vlaky při rychlosti 300 km/h.

Délka trati Roma - Napoli je cca 205 km, dále je součástí celkem 20 km propojení se stávající železniční sítí. VRT vychází z nádraží Roma Termini nově vybudovanou estakádou nad odstavným nádražím a pak nově zbudovaným koridorem podél stávající trati Roma - Sulmona. Zde se stáčí jihovýchodním směrem podél dálnice A1 Roma - Napoli. Následně tunelem prochází pohořím Colli Albani, kde dosahuje nejvyšší nadmořské výšky 368 m a posléze klesá podél řeky Sacco a Liri a dále kříží řeku Gari. Zde opět stoupá a zdolává pohoří Monte Lungo sérií tunelů. Dále směrem k Napoli velmi zvolna klesá a prochází nížinou Volturno, kde dosahuje svého výškového minima 17 m n. m. Na trati je celkem 39,2 km viaduktů a 39 km tunelů. V jednom místě trať dosahuje nejvyšší podélný sklon 2,1 %, a proto musela dostat výjimku ze stavebního předpisu.

Ilustrační foto - mapaNejdelší tunel: Colli Albani - délka 6625 m, v km 29,9 až 36,2 Nejdelší most: Volturno (přes řeku Volturno) - délka 1632 m, v km 183,891 až 185,687

Propojení na stávající trať Roma-Cassino-Napoli: odbočka Frosinone Nord (km 63,357), odbočka Cassino Sud (km 143,559), odbočka Caserta Nord (km 178,000)

Trať prozatím končí ve spojce Gricignano v km 196,557.

Aby byla trať opravdu kompletní, je třeba dostavět ještě několik kilometrů před Neapolí, které jsou momentálně ve výstavbě. Jedná se o novou stanici Napoli Afragola TAV a kolejový trojúhelník pro výhledové pokračování VRT směrem na jih a na druhou stranu do stanice Napoli Centrale. V současnosti zvládnou jednotky ETR 500 tuto trasu za 1:27 hod. s tím, že konečný čas po uvedení zbytku trati do provozu by měl být 1:10 hod. Prozatím existují 4 páry vlaků denně. ETR 500 jedoucí po staré trati podél moře přes Formiu má cestovní čas 1:46, IC jede 2:03 a vlak Diretto (náš rychlík) 2:35.

zdroj: RFI


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 21.4.2006 (16:47)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from Itálie


Registered user Rail-2005  mail  
21.04.2006 (22:57)  
Vláďa: V Napoli jsou dvě velká nádraží Campi Flegrei a Centrale. A tunely metra to jede na Campi Flegrei. ETR 500 jezdí i po pobřeží (relace Milano - Napoli). ETR 450 a 480 jezdí relace např. Roma - Bari. Ty rychlé ES*AV jsou vedeny po VRT pouze v relaci Roma - Napoli.
Registered user Vláďa  mail  
21.04.2006 (21:16)  
Malá poznámaka, po původní trati přes Formii nejezdí ETR 500, ale Pendolino ETR 460/480. Cesta je to celkem příjemná, vlak jede Řím - Neapol bez zastavení a na většině trati je rychlost celkem vysoká. V Neapoli je ještě zpetření, protože vlak jede tunelem metra.
Registered user Rail-2005  mail  
21.04.2006 (18:43)  
Shadow: infrastruktura 10km před Neapolí je v naprosto děsném stavu. Jezdí se tam poměrně dlouhý úsek rychlostí 30 km/h a navíc trať připomíná náš tankodrom 221. Naproti tomu v některých místech staré trati jezdí IC a ES dokonce 180 km/h, existují tam poměrně dlouhé úseky na 160 km/h. (IC má ale asi 3 zastávky, ES* jede nonstop).

M: Je to sice dost futuristické, ale při trojě představivosti:-)
Registered user M 
21.04.2006 (18:36)  
Rail2005 - jako jestli tohle nekdo, kdo nema potuchu precte jako TAV, tak je teda borec:)
21.04.2006 (18:36)  
Shadow: Nejspíš to bude v konečném důsledku více než-li 19 minut... A také se to staví pravěpodobně z kapacitních důvodů (stará trať nepostačovala)...
21.04.2006 (18:07)  
Malé rejpnutí k čestině - buď převádím všechny názvy do českého jazyka nebo nepřevádět vůbec a nechat místní názvy v původním tvaru. Tato zpráva je dokonalý kočkopes!
Registered user Shadow 
21.04.2006 (17:55)  
Nechapem, preco sa na novej trati s rychlostou 300km/h skrati jazdna doba iba o 19 min. To sa po starej trati jazdilo 200 km/h ???
Registered user Rail-2005  mail  
21.04.2006 (17:49)  
Jen pro doplnění. Mé praktické zkušenosti: mezi IC a IC Plus není skoro žádný rozdíl.

ES* je normální Eurostar*Italia vedený soupravami ETR 450, ETR 480 nebo ETR 500.

ES*AV je ETR 500 nasazené na spoje jednoucí 300 km/h na linkách Roma - Napoli a Milano - Torino. Když se podíváš pořádně, tak je to stylizace písmen TAV (Treno Alta Velocitá). Dělají tam v Itálii teď kolem toho megakampaň.
Registered user M 
21.04.2006 (17:10)  
Typ vlaku - jizdni doba - cena (€)
ICplus - 1:57 az 2:04 - 17.53 (19.53 IC"bezplus")
ES* - 1:45 az 1:53 - 22.21
AC (jakasi maluvka AC pripominajici:) - 1:27 - 33.00


By me zajimalo, jestli jsou v Italii ochotni zaplatit za tech ca. 10 minut ty 4 ecka navic, protoze 10 minut, to je vlastne nic, ze...?

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko