..: Přípravy tunelu Praha - Beroun pokračují :..
Ilustrační foto - Budoucí tunel na trati Rokycany - PlzeňPraha - Tunel z Prahy do Berouna je součástí 3. železničního koridoru, který směřuje z Prahy přes Plzeň na Norimberk. Tunel vznikne, ale zatím není jasné, jak bude vypadat. Po dokončení tunelu a modernizaci trati ujede vlak trasu Praha - Plzeň za necelých 45 minut, do Berouna bude cesta trvat 18 minut a tunelem pojede vlak 6 minut.
SŽDC má několik variant - uvažuje o jedno- i dvoukolejném tunelu, trase z Prahy hl. n. přes Smíchov do Berouna, ale i o Krči a Vršovicích. Rychlost v tunelu by byla 300 km/h. Délka by v nejlepším případě činila 30 km. Uvažuje se také o tom, že by se tunel přerušil po 19 km a vlak by na povrch vyjel u obce Svatý Jan pod Skalou. Cena tunelu přesáhne 20,5 mld. korun.
"České dráhy nemají žádný problém s vysokými rychlostmi v tunelu", sdělují v tiskové zprávě. V současné době mají desítky vozidel, které jsou schopny jet rychlostí do 230 km/h. Jedná se o 7 souprav pendolino, několik desítek vozů 1. a 2. třídy a jídelních vozů pro rychlost 200 km/h, přičemž dalších 26 vozů Siemens obdrží dráhy v průběhu letošního roku. Dodáno bude také 12 lůžkových vozů pro rychlost 200 km/h a v dalších letech lokomotivy řady 380 s maximální rychlostí 200 km/h.

Zdroj: MF Dnes, SŽDC, s. o., Tisková zpráva ČD, a. s., www.silnice-zeleznice.cz, CTECH, s. r. o.


CSPSV | 13.4.2006 (21:52)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Space 
16.04.2006 (15:16)  
Kde je k vidění lepší mapka než na www.silnice-zeleznice.cz? Resp. odkud se dá zjistit přesné vedení trasy (varianty apod.)? děkuju
registrovaný uživatel skip 
16.04.2006 (11:57)  
Teda nevím jak komu, ale mě osobně je z představy, že tunel vyústí v údolí Kačáku a mezinárodní spoje tudy pofrčí kolem sv. Jana, to vše za 20 miliard, silně blivno. Jak už tu někdo zmínil, také mně to připomíná komunistickou megalomanii a bezohlednost k čemukoli, v zájmu budování světlých (a rychlejších) zítřků.
14.04.2006 (18:33)  
No tak do 171 se něco už vrazilo, ale moc ne do svršku, ale taky, modernizace PZZ v Chuchli - kol. svršek. A pak se na traŤ nainstalovali elektronické dopravné deníky a teď jsou v testovacím provozu, to stálo X mil. Kč. Bohužel ale pány nahoře nenapadlo nic lepšího, než že ve třech stanicích to napíchli přes klasickej modem a tel. linku, takže to jde rychloszí necelých 10 kB, což neni nic moc, takže to občas padá, ale teď už to trochu vyladili, tak to neni tak strašný.
Co se týká ZZ, tak elmechy na trati jsou v celkem dobrém provozním stavu, takže s tím problémy nejsou. Z Radotína do Dobřichovic se tahalů kabel na autoblok (už dávno), ale u Mokropeského mostu záhadně došly finance, tak tam kabel kdesy v zemi končí a neustále se jezdí na hradla. Totéž je z Berouna na Karlštejn, zřejmě někdo nechtěl, aby hradláři přišli o práci :)
Jinak kolejový svršek není v nejhorším stavu - sem tam je tu i stovka. Není to nejlepší, ale dá se po tom ještě rozumně jezdit.
Akorát by ještě chtělo zakoupit nové traťové telefony a dodělat ty elektronické deníky, aby to fungovalo se všemi funkcemi a nebylo by od věci dodat do stanic program na hlášení pro cestující + informační panely.
A pak ještě opravit a zmodernizovat některé budovy (např. Řevnice) a hlavně venkovní nástupiště, protože když prší, tak většinou se můžete pod střechou na nástupišti sprchovat.
A snad poslední věcí je začlenění PZZ ve Všenorech do třať. ZZ; nyní PZZ ovládá výpravčí Dobřichovice a občas, když je v Mokropsech hradlář nebo v Dobři výpravčí za všechny prachy, tak je PZZ pořád zavřený :)
Ale pro osobní přímšstskou dopravu v taktu 15 minut (jak plánují po výstavbě tunelu) a část nákladní, to po těchto několika úpravách bude stačit.
registrovaný uživatel Web 
14.04.2006 (17:07)  
Ad. jednokolejný vs. dvojkolejný tunel - dnes už to není postaveno takhle, jako spíše jednokolejný+úniková štola, nebo dva jednokolejné. Důvod? Dvojkolejný tunel má potíže s vmax (tlakové rázy při potkávání souprav), navíc stejnak potřebuje únikovou štolu (další tunel) a má pro potřebné rychlosti ohromnou plochu. Takže otázka zda budovat jednu kolej+štolu a pak (pravděpodobně za nutné odstávky všeho) pracně překopávat štolu na další tunel a nebo vybudovat rovnou dva tunely...
14.04.2006 (16:47)  
Kdybych spadl z marsu nebo z visne, tak me toto mozna oslovi. Ale vzhledem k dennim cestam radou 451 na Hlavni nadrazi plne houmlesaku mi to pripomina megalomanii minuleho rezimu: do huby nebylo co, ale dobyval se vesmir... :(
14.04.2006 (12:00)  
To František: Obě varianty, tedy jak ta Zlíchovská, tak i Chuchelská budou mít i vyústění na Branický most jednokolejnou nákladní spojkou z v tunelu umístěné odbočky Barrandov.
To, jestli se bude stavět jednokolejně záleží jen a pouze na financích.
Ano, povrchové varianty byly posuzovány. Onou volnou krajinou je CHKO Český kras - tunel je proto jediné možné řešení.

To Ážetďák: Ano počítá se stím, že je možné narazit na kde co. Už se zařal provádět geoligický průzkum, zatím část rešerše, po stabilizaci tras dojde na vrty v ose o okolí trasy tunelu.
Počítá se i s variantou, že tunel bude nerealizovatelný právě z důvodu obtížných geologických poměrů.
registrovaný uživatel Smrtka 
14.04.2006 (11:27)  
A nebo se najde poklad co zahrabali němci za druhý světový a ještě zbyde na malíře, aby ten tunel pěkně vymaloval válečkem.
14.04.2006 (11:17)  
Já jsem jen zvědav, na co všechno se při ražbě tunelu narazí. (Jeskynní systémy, vodní kapsy a p.) Osobně si myslím, že s ražbou se začne, ale po max. několika kilometrech skončí, buď proto, že se objeví nový jeskynní systém, nebo proto, že se narazí na tak vydatný zdroj podzemní vody, že ho nebude možno zvládnout.
registrovaný uživatel Lenny 
14.04.2006 (11:12)  
Trať 171 neumožňuje výrazné zvýšení rychlosti, proto bylo rozhodnuto o výstavbě tunelu. Trať 171 bude optimalizována do roku 2016. Tunel se nestaví jen pro klasiku ale i pro VRT.
Co tam bude jezdit je trochu předčasná otázka, dle plánů má být jedna roura dokončena 2015/6.
Tunel je komponován tak aby umožnil zapojení VRT jak od Smíchova tak i od Kačerova.
14.04.2006 (10:49)  
Vyústění na Zlíchově je kravina, neumožní napojení do Krče. Doufám, že tato varianta neprojde. Taky mi přijde blbost stavět tunel jednokolejně, aby se pak pro VRT dostavoval stejně drahý druhý tunel. Celé mi to pak přijde jen jako velká zakázka pro betonářské a stavební firmy, která do vybudování VRT stejně nebude mít žádný velký přínos. Také by mě zajímalo, zda byly posuzovány i některé více povrchové varianty - nechápu, proč ve volné krajině stavět takovéto metro.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko