Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Povodně 2006 - Velká voda je naštěstí snad již na ústupu, ale stále částečně omezuje provoz na železnici.
Rozbouřená řeka Dyje, která přetekla přes Vranovskou přehradu, vytvořila spolu s řekou Jevišovkou obrovské jezero u obce Jevišovka, které bylo obraničeno železniční tratí Hrušovany nad Jevišovkou - Břeclav. Voda prosakovala skrz železniční násep, kde vytvářela druhé jezero. Jedinou bariérou byla železniční trať, která nápor vody v pátek dopoledne nevydržela a voda si prorazila cestu skrz, čímž došlo k podemletí části trati v úseku Hrušovany n. J. - Novosedly. Mezi jmenovanými stanicemi je zavedena NAD (náhradní autobusová doprava). Dnes ráno byl z důvodu velké vody vyloučen i navazující úsek Novosedly - Mikulov na Moravě a prodloužena NAD na úsek z Hrušovan až do Mikulova (od 4.4.2006 provoz přerušen a zavedena NAD opět pouze v úseku Hrušovany n.J. - Novosedly).
Druhá poškozená trať je Vranovice - Pohořelice, konkrétně v úseku Přibice - Pohořelice je zastaven provoz, NAD není zavedena.
Mezi stanicemi Stará Paka a Košťálov byl v sobotu ráno zastaven provoz z důvodu sesuvu půdy, po půl třetí odpoledne téhož dne byl provoz obnoven, ale pouze pro řadu 810 a v místě sesuvu byla snížena rychlost na 5 km/h.
Některá místa zasáhla velká voda jen částečně. Například ve stanici Hoštejn (na zastávce v obvodu stanice) byl zaplaven podchod pro cestující a zastavující vlaky jezdí jen po 2.TK mezi Krasíkovem a Hoštejnem.
Podobně to vypadá v zastávce Bílovice nad Svitavou, kde je snížena rychlost na 30 km/h, protože cestující musejí přecházet po úrovňovém přechodu.
Také od pátku je zaplaven podchod na zastávce Luková u Rudoltic v Čechách (trať Česká Třebová - Přerov - Ostrava) a zastavující vlaky mohou jezdit jen po 1.TK.
Na spoustě míst je kvůli velké vodě mimo provoz zabezpečovací zařízení, což ale na jízdu vlaků nemá větší vliv.
Rozbouřená řeka Dyje, která přetekla přes Vranovskou přehradu, vytvořila spolu s řekou Jevišovkou obrovské jezero u obce Jevišovka, které bylo obraničeno železniční tratí Hrušovany nad Jevišovkou - Břeclav. Voda prosakovala skrz železniční násep, kde vytvářela druhé jezero. Jedinou bariérou byla železniční trať, která nápor vody v pátek dopoledne nevydržela a voda si prorazila cestu skrz, čímž došlo k podemletí části trati v úseku Hrušovany n. J. - Novosedly. Mezi jmenovanými stanicemi je zavedena NAD (náhradní autobusová doprava). Dnes ráno byl z důvodu velké vody vyloučen i navazující úsek Novosedly - Mikulov na Moravě a prodloužena NAD na úsek z Hrušovan až do Mikulova (od 4.4.2006 provoz přerušen a zavedena NAD opět pouze v úseku Hrušovany n.J. - Novosedly).
Druhá poškozená trať je Vranovice - Pohořelice, konkrétně v úseku Přibice - Pohořelice je zastaven provoz, NAD není zavedena.
Mezi stanicemi Stará Paka a Košťálov byl v sobotu ráno zastaven provoz z důvodu sesuvu půdy, po půl třetí odpoledne téhož dne byl provoz obnoven, ale pouze pro řadu 810 a v místě sesuvu byla snížena rychlost na 5 km/h.
Některá místa zasáhla velká voda jen částečně. Například ve stanici Hoštejn (na zastávce v obvodu stanice) byl zaplaven podchod pro cestující a zastavující vlaky jezdí jen po 2.TK mezi Krasíkovem a Hoštejnem.
Podobně to vypadá v zastávce Bílovice nad Svitavou, kde je snížena rychlost na 30 km/h, protože cestující musejí přecházet po úrovňovém přechodu.
Také od pátku je zaplaven podchod na zastávce Luková u Rudoltic v Čechách (trať Česká Třebová - Přerov - Ostrava) a zastavující vlaky mohou jezdit jen po 1.TK.
Na spoustě míst je kvůli velké vodě mimo provoz zabezpečovací zařízení, což ale na jízdu vlaků nemá větší vliv.
Karel Chýla | 3.4.2006 (22:13)
Související zprávy
04.04.2006 (12:57)
Byla to zamračená + 3 vozy (jeden BDs na konci vlaku) - mimořádně točila vlaky 781/1880, čísel si moc nevšímám, mě zajímá více kvalita organizace provozu.
04.04.2006 (12:00)
to Jiří Hovorka: Ta prázdná souprava co odjela z Turnova do Liberce nebyla to 749244?
04.04.2006 (11:46)
Já jsem v So po cestě z Prahy do Jeseníků viděl spoustu míst kde je voda všude kolem trati, ale žádné omezení rychlosti. Zato u Lukové u Rudoltic byla cestou tam pomalá jízda přes přejezd se zvednutými závorami u zhaslého návěstidla, a cestou zpět se vlak ploužil v tom úseku tak nějak všude, což nemusí být vinou vody... A jinak údajně nejezdily vlaky z Červenky do Litovle (v Zábřehu hlásili že lidi mají jet přes Senici...).
04.04.2006 (11:25)
Jel jsem Sp 1880 do Liberce - ze SP NAD, zpoždění 80 min. V Turnově byli všichni cestující donuceni přestoupit do Os vlaku do Liberce, prázdná souprava Sp vlaku odjela do Liberce před osobním vlakem (v Lb +88 min), cestující dorazily do Liberce opožděni o 103 min. Opravdu kuriózní operativní řízení.
04.04.2006 (8:30)
Problémy so zab. zar. nastanú, ale až potom, keď sa začne jazdiť, alebo trať opravovať.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko