..: Informační stánek o rekonstrukci na pražském hlavním nádraží :..
obrazekPraha - České dráhy umístí v květnu letošního roku informační stánek v žst. Praha hlavní nádraží, kde si lidé budou moci prohlédnout plány rekonstrukce, dozvědí se o novinkách a také postup rekonstrukce na pražském hlavním nádraží. Rekonstrukce nádraží začne již letos v červnu a ukončena bude v roce 2009. První stavební práce budou patrné v červenci. Autorem projektu je ing. arch. Patrik Kotas, který se podílel i na dalších významných projektech, mezi které patří stanice metra Rajská zahrada, stavba Nového spojení či design jednotky pendolino.
První se bude rekonstruovat nová odbavovací hala, která bude částečně uzavřena - začnou se rekonstruovat veřejné prostory včetně eskalátorů a obchodních prostor. Původní Fantova budova se vrátí k originální podobě. Největší změnou pro cestující bude zrušení pokladen, které nahradí otevřené centrum v hale. MČ Praha 1 navíc připravuje důkladnou proměnu parku.

Zdroj: MF Dnes


CSPSV | 23.3.2006 (23:33)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Web 
26.03.2006 (9:12)  
Gagarin: Typické, ať za nás všechno vyřeší PČR/MP! Jenže těm není celkem nic po tom jaký bordel má ČD a.s. na nádraží... Můžou spolupracovat, ale hlavní díl si prostě bude muset ukousnout provozovatel.

Jinak dobrá rekonstrukce dokáže výrazně prosvětlit a zpřehlednit prostory, což je jeden z nejlepších bičů na různé živly (navíc se odstraní prostory pro natáhnutí bezdomovců ap.).

Nechápu proč by na hlavní nádraží neměla patřit dobrá restaurace? Samozřejmě ne pro člověka dojíždějícího denně 5km Os, ale třeba pro cestujícího do Ostravy EC? Vy si samozřejmě budete moct koupit hambáč (a asi spoustu jiných "dobrot") ve fastfoodech. Je to přesně stejný jekot, jako když v HK stavěli Pont - "Kdo tam bude chodit?!!", "Cestující ČD na to nemá!!" a podobně... Dneska je to kupodivu jinak.
25.03.2006 (20:47)  
"Nejbezpečnejší byla cesta přes Fantovu kavárnu;"

to je ono, ať to bude sebeluxusnější, takovýhlke typ podniku na hlavním nádraží prostě běžný cestující i necestující (ale slušná osoba) vyhledávat nebude. Takže si, obávám se, polepší jen ty prostitutky :-).
registrovaný uživatel Space 
24.03.2006 (20:43)  
to Gagarin: 1/ souhlas s potulujícími se osobami - jednou jsem šel podchodem od Opery a tím poschodem jsem doslova proletěl, protože se tam nedalo dýchat (a neptejte se od čeho). Chtěl jsem do nádraží zapadnout prvními schody, ale když jsem tam uviděl sedící skupinku mladých romů nad jakýmisi taškami, rychle jsem se otočil a mazal dál... Nejbezpečnejší byla cesta přes Fantovu kavárnu; prostitutky mi nevadily (těch se nebojím) - podotýkám, že to bylo v zimě mezi 16-17:00!
2/ architekt Patrik Kotas v jednom rozhovoru řekl zhruba toto: i cestující se může luxusně najíst obyčejných jídel. Z nádraží hamburgery a bagety nezmizí, ale přesunou se (prý) do příjemnějších prostor se stolečky a sedačkami. Pokud to někomu nebude stačit, bude moci využít luxusní Fantovu kavárnu. Prý je ale myšleno především na obyčejného cestujícího, který si i párek s hořčicí může sníst jinde než na rantlu od vchodu do metra.
registrovaný uživatel Space 
24.03.2006 (20:34)  
to vopička: Myslím, že se to nedá nikdy říct globálně. Třeba německá nádraží Regensburg a Plattling jsou čistá, pohodlná; otevřené čekárny, prodejny tisku, pekařství... Nádraží v Regensburgu je samozřejmě větší, takže tam mají i restaurace a kadeřnictví. Na nástupiště se chodí proskleným nadchodem, na který se vyjíždí eskalátory a po straně je možné sledovat regionální televizi. Samozřejmostí jsou půjčovna automobilů a kol... Vagabundy jsem tam nikdy nepotkal a i když člověk neumí ani slovo německy, bez problémů trefí k pokladnám, na nástupiště, na MHD i do cukrárny; navigace je intuitivní.
24.03.2006 (20:29)  
No, já tedy nevím, ale co se týče těch eskalátorů, tak ty jsou asi tak dva roky zcela nové (myslím ty hlavní z mezaninu k pokladnám). Pak tam jsou ještě jedny pojízné schody, které jsou včak dlouhodobě odstaveny, ani nevím kam vedou. Kam vedou?

A ještě si dovolím svůj názor na celou rekonstrukci (publikoval jsem ho také na idnesu)
Úvodem svého příspěvku ke článku musím podotknout, že jsem rád, že se konečně s hlavním pražským nádražím něco děje. V současné době je "Wilsoňák" nedůstojnou branou do moderního evropského města.
Avšak, kladu si otázku, zdali je opravdu největším problémem a zakopaným psem současného nádraží jen ta "nemodernost" či "zastaralost". A odpovídam si záporkou ne. Když přijedu třeba ze zahraničí na hlavní nádraží, první co mne praští do nosu a očí není to, že nádraží nehýří barvami, sklem a butiky, hrozivá je tu spíše špína & neudržovanost. Ta však nepramení z doby vzniku nějakého objektu, ale z přístupu jeho vlastníka neb provozovatele. To, že slušný člověk se doslova bojí projít podchodem, halou a následně předparkem není vina nádraží, ale osob, které se zde pohybují (mnohdy také nepohybují, ale co když...). Nedávno jsem si čekání na vlak zkrátil poněkud značně dobrodružnou "procházkou" po prostorách pražského hlavního nádraží. A opět se budu opakovat; to, že na horní galerii nad hlavní novou halou není jediný cestující, lébrž skupina společensky nežádoucích, až nebezpečným osob, takovému stavu nepomůže "rekonstrukce" nádraží. Tomu pomůže jen a jen důslednost strážníků MP a příslušníků PČR.
Navím, ačkoliv mám železniční dopravu celkem rád, nedělám si iluze, že je v současné době v tomto státě potřeba na hlavním nádraží "luxusních" restaurací. Nejsem natolik naivní, abych se pana architekta nezeptal, kolik lidí, kteří běžně navštěvují "luxusní" restaurace, dnes jezdí vlakem. A podobně též, kolik lidí si půjde pouze odpočinout, nebo naobědvat se do luxusní restaurace na nádraží. Proto bych se dovolil pozastavit nad záměrem vybudovat z Fantovy "kavárny" přepychový restaurační podnik.

Na závěr však znovu zadeklaruji, že jsem všemi deseti pro rekonstrukci nádraží, avšak dokonce všemi dvaceti pro změnu přístupu organizací i osob ve věci činných.
24.03.2006 (19:17)  
Stav nádraží v ČR je stejný jako v Německu, vagabundi a jiná svoloč a pokud neumíš německy, máš smůlu.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
24.03.2006 (17:15)  
Mimochodem, videli jste nadrazi v Rusku a na Ukrajine? Ja tam sice bohuzel jeste nebyl, ale fotky jsem videl a - je to luxus, nadhera, v obroskych mramorovych halach palmy a kozeny sedacky... myslel jsem, ze to je nekde v bance! (Doufam, ze nebylo :))
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
24.03.2006 (17:13)  
Rail-2005: No jo, to je fakt. Ja jsem byl na Svinove nedavno poprve a nechalo to ve me dobry dojem. Zbytek byl pod moji pozorovaci schopnosti. A tak je to asi u kazdeho jineho navstevnika. Usuzuji take podle toho, ze jezdim casto z Usti n.L. a tam znam kazdou cihlu na Hlavaku, Zapade i Strekove a tudiz vim, ze je co kritizovat (i kdyz za posledni tri roky se dost opravilo).
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
24.03.2006 (15:49)  
Pánové, mimochodem pražské Ruzyňské letiště (pohybuji se tam dost často) už není to co bývalo. Se zvýšením obratu cestujících a díky přístupu méně movitých lidí k letecké dopravě (kvůli nízkonákladovkám) se už i tam začínají pomalu rojit živly.

Pankáči, ožralové a všelijaké socky. Tuhle jsem tam viděl i klasického bezdomovce jaké známe z hlaváku a bufetil tam v koši. Tohle prostě k velkému dopravnímu uzlu patří. Lze to silně omezit, ale ne úplně vymítit. To bychom jedině museli ty lidi střílet na místě, jenže to nám bohužel zákony neumožnují.

Úplně nejhorší zážitek mám z autobusu 100 s ožralým, smrdutým a agresivním (patrně i nemocným - žloutenka C) pankáčem.
registrovaný uživatel George_L  mail  
24.03.2006 (15:14)  
Tak jsem našel nějaké fotky. Předem se omlouvám za nekvalitu, foto z papírové fotky ;o).

První foto - nástupiště na tram pod nádražím - http://mujweb.cz/www/george-l/Hann1.jpg

Druhé foto - již dříve zmíněný podchod pod nádražím (podle mě se nedá s pražskými podchody srovnávat) - http://mujweb.cz/www/george-l/Hann2.jpg
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko