..: Výluka na trati 321 :..

ilustracni fotografieOstrava - Rozsáhlá modernizace železniční trati z Opavy do Ostravy-Svinova pokračuje dalšími stavebními pracemi, od středy kvůli nim začíná nepřetržitá výluka na úseku z Háje ve Slezsku do Opavy východ. Vlaky tam dočasně nahradí autobusové spoje. Opravená trať umožní od podzimu výrazně zkvalitnit dopravní spojení Opavy s dalšími regiony


749 na štreceMalý železniční koridor mezi Ostravou a Opavou by měl zvýšit rychlost i bezpečnost cestování. Doba jízdy vlakem z Opavy do centra Ostravy, kde nedaleko Stodolní ulice vznikne nová vlaková zastávka, se zkrátí ze současných 80 na 50 minut. Úpravy totiž umožní zvýšit rychlost ze současných 60 až 80 kilometrů v hodině na 100 kilometrů za hodinu. Celá rekonstrukce bude stát téměř dvě miliardy korun.

Zmodernizovanou trasu bude až po Opavu-Komárov obsluhovat dispečer z ostravské centrály ve Svinově, ČD tím ušetří na platech výpravčích, kteří se ve všech nádražích střídají ve třech směnách. Součástí rekonstrukce je i úprava železničních přejezdů, jež zvýší bezpečnost silničního provozu.

Elektrizace a modernizace trati rovněž umožní Českým drahám nasadit mezi Ostravou a Opavou modernější vlaky. Na trati by se poprvé v rámci Moravskoslezského kraje měly objevit dvoupodlažní příměstské pantografové jednotky, které budou z Ostravy dále pokračovat přes Český Těšín až do Jablunkova.

České dráhy zvažují také zavedení přímých spojů z Opavy do Prahy a do Brna včetně nasazení vlaku Pendolino. "V následujících měsících si budeme ověřovat zákaznický potenciál Opavska, podle toho upravíme jízdní řády," řekl Ondrůj.

Z Ostravy-Svinova do Háje ve Slezsku bude po dobu rekonstrukce zachována vlaková přeprava podle výlukového jízdního řádu, dále musejí lidé pokračovat přistavenými autobusy. Zastávky náhradní autobusové dopravy budou v Háji u železniční stanice, ve Lhotě u Opavy na hlavní silnici u obchodu, v Mokrých Lazcích rovněž na hlavní silnici poblíž zastávky ČD. Ve Štítině budou autobusy zastavovat u železniční stanice a v Opavě-Komárově na zastávce autobusů před restaurací. Jízdenky se budou kupovat ve většině případů přímo u průvodčích v autobusech.

Zdroj: novaostrava.cz a ČD, ilustrační obrázky: Railman


Railman Poslat mail autorovi | 14.3.2006 (23:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel basnik  mail  
15.03.2006 (23:49)  
George - > Mno, pokud do Opavy začne jezdit pinďa, tak bych se o ty 749 nebál ... jistě budou ještě potřeba ... něco bude muset ty náhradní soupravy vozit...:-D
15.03.2006 (19:32)  
Nahodou 843, 043 a 943 jsou interiérem analogické s jednotkou 471
15.03.2006 (14:18)  
Hnupik -> No ale bylo by to nadhera, ted je na 316 to nejluxusnejsi cim se da svezt 843,943 na nekolika rychlicich, jinak cosi co se stydim vyslovit tazene 749...a ted najednou 471+680 :-D
15.03.2006 (14:01)  
to George_Couser -> Spíše: jede jede z Opavy SC Pendolino do Prahy :-D
15.03.2006 (13:28)  
No me to stejne prislo divne - logictejsi mi prijde Bohumin...ale predstava to je krasna :-)
15.03.2006 (13:24)  
To by pak mohly CD pouzivat jako reklamni song: "Z Opavy, z Opavy rychlik jede do Prahy....." :-)
15.03.2006 (13:23)  
to George_Couser -> Ne. Neboudou jezdit Pendolina do Op.
15.03.2006 (13:18)  
Mam to chapat tak, ze nektere spoje SC nebudou koncit v OV, ale budou zajizdet az do OP?
15.03.2006 (10:45)  
Nic proti,ale jsi za A o rok pozadu,za B trať Ostrava-Svinov-Opava-Východ je trať číslo 316.
15.03.2006 (7:21)  
Trať 321??????
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko