Kompletní modernizace trati by přitom měla být dokončena letos v listopadu, přičemž nyní – od středy 15. března 2006 začíná její další fáze. Ta se týká úseku Háj ve Slezsku – Opava východ, kde bude po dobu 4 měsíců probíhat nepřetržitá výluka. Po jejím ukončení budou stavební práce dále pokračovat v úseku Štítina – Opava východ.
Na trati by se poprvé v rámci Moravskoslezského kraje měly objevit nové dvoupodlažní příměstské pantografové jednotky řady 471, které by měly nabídnout komfortní intervalovou příměstskou dopravu na celém rameni Opava východ – Ostrava – Český Těšín – Jablunkov. Kromě toho budou České dráhy zvažovat možnost přímého napojení Opavy na dálkové vlaky směřující do dalších oblastí ČR – včetně regionu Brna a Prahy. V rámci marketingového průzkumu budou České dráhy ověřovat zákaznický potenciál Opavska pro špičkový rychlého spojení Moravskoslezského kraje s Prahou - SC Pendolino.
Modernizace bude probíhat podle následujícího schéma: V úseku Ostrava-Svinov – Háj ve Slezsku bude zachována vlaková doprava podle výlukového jízdního řádu. V úseku Háj ve Slezsku – Opava východ bude zavedena náhradní autobusová doprava (NAD).
Zdroj: tisková zpráva ČD
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.