..: Modernizace trati Opava východ – Ostrava-Svinov :..
ČD - Již na podzim letošního roku bude ukončena modernizace a elektrizace trati Ostrava Svinov – Opava východ. To umožní výrazně zrychlit dopravu mezi spádovými oblastmi obou moravskoslezských metropolí; stejně jako nabídnout přímé rychlé spojení Opavy s dalšími regiony České republiky.

Kompletní modernizace trati by přitom měla být dokončena letos v listopadu, přičemž nyní – od středy 15. března 2006 začíná její další fáze. Ta se týká úseku Háj ve Slezsku – Opava východ, kde bude po dobu 4 měsíců probíhat nepřetržitá výluka. Po jejím ukončení budou stavební práce dále pokračovat v úseku Štítina – Opava východ.

Na trati by se poprvé v rámci Moravskoslezského kraje měly objevit nové dvoupodlažní příměstské pantografové jednotky řady 471, které by měly nabídnout komfortní intervalovou příměstskou dopravu na celém rameni Opava východ – Ostrava – Český Těšín – Jablunkov. Kromě toho budou České dráhy zvažovat možnost přímého napojení Opavy na dálkové vlaky směřující do dalších oblastí ČR – včetně regionu Brna a Prahy. V rámci marketingového průzkumu budou České dráhy ověřovat zákaznický potenciál Opavska pro špičkový rychlého spojení Moravskoslezského kraje s Prahou - SC Pendolino.

Modernizace bude probíhat podle následujícího schéma: V úseku Ostrava-Svinov – Háj ve Slezsku bude zachována vlaková doprava podle výlukového jízdního řádu. V úseku Háj ve Slezsku – Opava východ bude zavedena náhradní autobusová doprava (NAD).

Zdroj: tisková zpráva ČD


CSPSV | 14.3.2006 (9:14)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel maro 
16.03.2006 (13:42)  
Aktuálně z výluky: První den výluky byl docela zmatek nad zmatek, hlavně v NAD a řazení souprav. Dnes je to o dost lepší. Celý den dneska sněží, cesty jsou zatím sjízdné. Ve Štítině už je scela demontováno kompletní německé zabezpečovací zařízení (nejstarší v ČR) EINHEIT s originál německými návěstidly. Koleje se trhají mezi Štítinou a Mokrými Lazcemi zast.
registrovaný uživatel maro 
16.03.2006 (13:38)  
InterCity: To máš pravdu, tak to je a zůstane.
15.03.2006 (17:46)  
No vlaky R a Sp budou vedeny soupravami 843. Protože jezdí úseky Jeseník - Vsetín (teď ValMez).
registrovaný uživatel Jirka Fiala  mail  
15.03.2006 (12:54)  
Nejaky spesnak (defacto jako rychlik) veden esusem jezdil Praha-Pardubice nekdy v odpolednich casech kolem 15-16h. nevim, jestli jezdi porad.
15.03.2006 (12:31)  
Všechny ešusy jsou v Praze (nevím, co by v Brně dělali se stejnosměrným strojem) a letos jich má několik přijít do Ostravy. Dvousystémové verze (671) se údajně připravuje a čistě střídavá by být neměla. Má někdo bližší informace?
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
15.03.2006 (10:32)  
Racek: to máš asi recht...uvidíme,co s tím vymyslí hlavy pomazané,protože ten rychlík se 471 mají obstarávat právě soupravy z brněnského depa...
registrovaný uživatel Racek 
15.03.2006 (9:01)  
to Payus: Z Přerova do Brna je sice elektrika, ale od Nezamyslic dál k jihu trochu moc silná, než aby ji ešus strávil bez zažívacích obtíží. Přece jen trojnásobné napětí a ještě ve střídavé verzi ...
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
15.03.2006 (1:13)  
...a už hodně dlouho...možná jsi něco zaspal... :-)
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
15.03.2006 (1:11)  
moc ti nerozumím...do Brna je z Přerova elektrika
14.03.2006 (23:40)  
Payus: Jak by 471 dojela do Brna? Spíš až bude 671. Nebo s dieselem v čele :-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko