TGV Est européenne - V červnu příštího roku bude uvedena ve Francii do provozu nová VRT trať TGV Est européenne. Jen pro připomenutí, tato trať bude jako vůbec první ve Francii pojížděna komerční rychlostí 320 km/h. Projekt spojující Paris a východ Francie zahrnuje výstavbu 300 km nové VRT tratě, včetně 3 nových nádraží (zastávek) Champagne-Ardenne, Meuse a Lorraine. Dalším pozitivem je elektrifikace vedlejších tratí napojených na tuto VRT a zahuštení sítě TER, tak aby byly výhodné vazby na TGV. Ačkoliv stavební práce jsou neustále v plném proudu, vedou se již jednání o budoucím jízdním řádu, který začne platit od června 2007. Ten bude znamenat obrovské změny v organizaci nejen místní, ale i dálkové dopravy. Velmi pozitivní dopad bude znát dokonce v místech vzdálených i přes 1000 km od Štrasburgu.
V současné době je rekonstruováno nádraží ve Štrasburgu. Současný obrat 35 tis. cestujících denně se zvýší na 60 tis. denně v roce 2007. Plocha komerčních prostor dosáhne 800 m2 místo dnešních 350 m2. Počet parkovacích míst se zvýší na 4000 ze současných 820. Štrasburg se v budoucnu stane strategickou křižovatkou dvou vysokorychlostních os. Západovýchodní magistrála London - Lille - (Paris) - Strasbourg - Stuttgart - München - Wien - Budapest a severojižního spojení Hamburg - Frankfurt - Strasbourg - Lyon - Marseille přes budoucí TGV Rhin-Rhone.
Štrasburg tak získá od roku 2007 15 přímých spojení s Paříží denně v každém směru, s jízdní dobou 2h20. Po dobudování 2. fáze v roce 2010 se tato doba zkrátí na konečných 1h50. Vzdálenější destinace na západě a jihozápadě Francie budou v roce 2007 od Štrasburgu časově: Rennes 5h10, Nantes 5h10, Bordeaux 6h20. Nejrychlejší cestu na trase Strasbourg - Bordeaux je dnes možné absolvovat za cca 10h30 a to se dvěma přestupy. Schvalování jízdního řádu je v plném proudu, konkrétně již byly schváleny 3 páry přímých TGV Strasbourg - Bordeaux s odjezdy 8:06, 11:44, 16:56 resp. příjezdy 14:26, 18:04, 23:16 se zastávkou v Lorraine pro přestup z TGV/ICE ze směru Frankfurt (Main) Hbf. Jednání se vedou s okolními správami CFL a DB. Jako první byl schválen pár TGV s odjezdem Paris-Est v 6:58 se zastávkou v Lorraine (přestup směr Metz) v 8:12 a příjezdem do Frankfurtu v 10:58. Pro zpáteční směr Frankfurt 19:01 - Lorraine 21:37 - Paris-Est 22:53.
zdroj: SNCF, RFF, Conseil Régional de Champagne-Ardenne, Conseil Régional de Lorraine, Conseil Régional d'Alasce.
SNCF počítá s totálním zrušením vlaků CORAIL a TÉOZ ve východní Francii a jejich plným nahrazením TGV případně kombinací TGV a TER. Proto byly skoro všechny vedlejší tratě elektrifikovány 25000 V/50 Hz.
Ale bude 5 přímých spojení z Frankfurtem, jejichž časové poholy ještě nejsou známy s výjimkou toho jednoho. A měly by být v nějakém pseudo-taktu. Pak budou 4 přímá spojení denně se Stuttgartem. Tyto TGV/ICE budou vedeny jako opravdové sprintery s maximálně 2 až 3 zastávkami na celé trase mezi cílovými místy.
frantisek: nejde to srovnavat stylem "oni maji tgv-300km/h a my ne". Francie je obrovska zeme. Je tam nekolik obrovskych mest, ktere jsou od sebe stovky kilometru a mezi nima prakticky vakuum. Ve Francii je uplne normalni, ze EC jede 300-400km bez zastavky a presto je nacpany. U nas je uplne jina demograficka situace.
Navic provoz na teto trati nebude uplne jednoduchy. Narazi tady na sebe dve naprosto protikladne strategie. V Nemecku jezdi dalkova doprava ve striktnim 2-hodinovem taku. Ve Francii jsou vlaky a zastavky podle potreby (napr. pres poledne mene casto). A takovychto rozdilu existuje cela rada.
....
Ale presto se pridam a taky jim to zavidim :)
neni pravda - prvni trat, kde se ve Francii jezdi 320km/h je LGV Mediterranee - konkretne km 636-676. Teto rychlosti tam mohou dosahovat jednotky TGV Duplex (jako na obrazku).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.