..: Revoluce v železniční dopravě mezi východní Francií a Německem :..

TGV estTGV Est européenne - V červnu příštího roku bude uvedena ve Francii do provozu nová VRT trať TGV Est européenne. Jen pro připomenutí, tato trať bude jako vůbec první ve Francii pojížděna komerční rychlostí 320 km/h. Projekt spojující Paris a východ Francie zahrnuje výstavbu 300 km nové VRT tratě, včetně 3 nových nádraží (zastávek) Champagne-Ardenne, Meuse a Lorraine. Dalším pozitivem je elektrifikace vedlejších tratí napojených na tuto VRT a zahuštení sítě TER, tak aby byly výhodné vazby na TGV. Ačkoliv stavební práce jsou neustále v plném proudu, vedou se již jednání o budoucím jízdním řádu, který začne platit od června 2007. Ten bude znamenat obrovské změny v organizaci nejen místní, ale i dálkové dopravy. Velmi pozitivní dopad bude znát dokonce v místech vzdálených i přes 1000 km od Štrasburgu.

V současné době je rekonstruováno nádraží ve Štrasburgu. Současný obrat 35 tis. cestujících denně se zvýší na 60 tis. denně v roce 2007. Plocha komerčních prostor dosáhne 800 m2 místo dnešních 350 m2. Počet parkovacích míst se zvýší na 4000 ze současných 820. Štrasburg se v budoucnu stane strategickou křižovatkou dvou vysokorychlostních os. Západovýchodní magistrála London - Lille - (Paris) - Strasbourg - Stuttgart - München - Wien - Budapest a severojižního spojení Hamburg - Frankfurt - Strasbourg - Lyon - Marseille přes budoucí TGV Rhin-Rhone.

Štrasburg tak získá od roku 2007 15 přímých spojení s Paříží denně v každém směru, s jízdní dobou 2h20. Po dobudování 2. fáze v roce 2010 se tato doba zkrátí na konečných 1h50. Vzdálenější destinace na západě a jihozápadě Francie budou v roce 2007 od Štrasburgu časově: Rennes 5h10, Nantes 5h10, Bordeaux 6h20. Nejrychlejší cestu na trase Strasbourg - Bordeaux je dnes možné absolvovat za cca 10h30 a to se dvěma přestupy. Schvalování jízdního řádu je v plném proudu, konkrétně již byly schváleny 3 páry přímých TGV Strasbourg - Bordeaux s odjezdy 8:06, 11:44, 16:56 resp. příjezdy 14:26, 18:04, 23:16 se zastávkou v Lorraine pro přestup z TGV/ICE ze směru Frankfurt (Main) Hbf. Jednání se vedou s okolními správami CFL a DB. Jako první byl schválen pár TGV s odjezdem Paris-Est v 6:58 se zastávkou v Lorraine (přestup směr Metz) v 8:12 a příjezdem do Frankfurtu v 10:58. Pro zpáteční směr Frankfurt 19:01 - Lorraine 21:37 - Paris-Est 22:53.

zdroj: SNCF, RFF, Conseil Régional de Champagne-Ardenne, Conseil Régional de Lorraine, Conseil Régional d'Alasce.


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 14.3.2006 (8:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Německo Francie


14.03.2006 (20:10)  
A vo tom to je!! Žádné pindy, prostě bušijou, staví, dělají jízdní řád... . TGV rulezz.
registrovaný uživatel Redispero  mail  
14.03.2006 (19:47)  
Plocha komerčních prostor dosáhne 800 m2 - to jsou tak dva butiky a jedna trafika?
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
14.03.2006 (19:01)  
Bude zachován EN 262/263 Orient-Express vedený rakouskými vozy. A měly by rovněž zůstat 2 páry klasických EC vedených ovšem výhradně německými soupravami, jedoucími po staré trati a stavějícími: Paris-Est, Épernay, Chalons-en-Champagne, Nancy Ville, Lunéville, Sarrebourg, Saverne, Strsbourg.

SNCF počítá s totálním zrušením vlaků CORAIL a TÉOZ ve východní Francii a jejich plným nahrazením TGV případně kombinací TGV a TER. Proto byly skoro všechny vedlejší tratě elektrifikovány 25000 V/50 Hz.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
14.03.2006 (18:50)  
No, nechtěl jsem to tam rozepisovat do podrobností, protože když to tu vidím, koho zajímá nějaká Francie...

Ale bude 5 přímých spojení z Frankfurtem, jejichž časové poholy ještě nejsou známy s výjimkou toho jednoho. A měly by být v nějakém pseudo-taktu. Pak budou 4 přímá spojení denně se Stuttgartem. Tyto TGV/ICE budou vedeny jako opravdové sprintery s maximálně 2 až 3 zastávkami na celé trase mezi cílovými místy.
registrovaný uživatel comar 
14.03.2006 (18:42)  
rail-2005: ja vim, ze ten "kratky" usek na 320km/h nema zas az takovy vyznam. Proste jsem to chtel jen upresnit.

frantisek: nejde to srovnavat stylem "oni maji tgv-300km/h a my ne". Francie je obrovska zeme. Je tam nekolik obrovskych mest, ktere jsou od sebe stovky kilometru a mezi nima prakticky vakuum. Ve Francii je uplne normalni, ze EC jede 300-400km bez zastavky a presto je nacpany. U nas je uplne jina demograficka situace.
Navic provoz na teto trati nebude uplne jednoduchy. Narazi tady na sebe dve naprosto protikladne strategie. V Nemecku jezdi dalkova doprava ve striktnim 2-hodinovem taku. Ve Francii jsou vlaky a zastavky podle potreby (napr. pres poledne mene casto). A takovychto rozdilu existuje cela rada.
....
Ale presto se pridam a taky jim to zavidim :)
14.03.2006 (17:52)  
Závist je nepěkná vlastnost, ale tohle jim tedy závidím. Kdy se něčeho takového dočkáme u nás? Pořád jen plány, ale skutek v nedohlednu. Na to, jaká je Francie automobilistická země... Inu, všechny klobouky dolů.:)
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
14.03.2006 (11:45)  
OK, jenže moc praktického významu to tam nemá. Jen pro snižování případných zpoždění. A zrovna na téhle trati to jezdí přesně jak švýcarské hodinky.
registrovaný uživatel comar 
14.03.2006 (11:24)  
<i>"tato trať bude jako vůbec první ve Francii pojížděna komerční rychlostí 320 km/h."</i>
neni pravda - prvni trat, kde se ve Francii jezdi 320km/h je LGV Mediterranee - konkretne km 636-676. Teto rychlosti tam mohou dosahovat jednotky TGV Duplex (jako na obrazku).

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko