..: ČD a.s. z Mariánských Lázní do Karlových Varů až do prosince :..
Karlovarský kraj - Oproti původním předpokladům zůstanou oficiálním dopravcem na trati č. 149 Karlovy Vary - Mariánské Lázně České dráhy a to až do konce platnosti letošního jízdního řádu. Původní předpoklady jim zaručovaly potřebnou kapacitu pro tuto trať jen do první změny jízdního řádu - tedy do 24.2.2006. S ohledem na neuzavření dohody mezi SŽDC a společností Viamont, která vyhrála výběrové řízení na provozování osobní dopravy na této trati, vypsané Krajským úřadem, byla kapacita trati č. 149 přidělena Českým drahám až do 9.12.2006. České dráhy teď musí uzavřít dohodu s KÚ o úhradě ztrát z provozování osobní dopravy. Vzhledem k předpokladu, že tato dotace bude nižší, než ČD požadují, lze předopkládat, že během platnosti tohoto jízního řádu dojde na trati mezi oběma lázeňskými městy k redukcím v osobní dopravě.

Martin Hanzal | 31.1.2006 (22:51)
Související zprávyopen/close

  1 2      Zpráv na stránku:   
04.02.2006 (19:16)  
pro přesnost – nejedná se o zákon č. 173/1995 Sb., ale o vyhlášku č. 173/1995 Sb., vydanou k provedení zákona č. 266/1994 Sb.
Jak zákon, tak vyhláška byly několikrát novelizovány.
registrovaný uživatel Choze 
04.02.2006 (11:07)  
Protože jsem se tím musel zabývat, abych byl v obraze, tak jse došel k těmto čtyřem podkladům, které se nějak dotýkají jízdního řádu na železnici:
1. zákon 266/1994 Sb. o drahách
2. zákon 77/2202 Sb. o vzniku ČD a.s. a SŽDC s.o.
3. zákon 173/95 Sb. Vyhláška MD, kterou se vydává dopravní řád drah.
4. prohlášení o dráze (vydává jej SŽDC, viz. http://www.szdc.cz/prohlaseni.htm)
Když si to projdete, tak vám bude ledaccos jasnější. Že tam jsou jisté logické nedostatky je celkem zřejmé.
03.02.2006 (17:32)  
ad František : Pokud není kapacita dráhy vyčerpána, tak ji lze samozřejmě přidělovat. Na každý zvláštní vlak, který není zapracován jako PP v jízdním řádu musí provozovatel dráhy – tedy ČD a.s. žádat SŽDC o přidělení kapacity dráhy i když to je vlak dopravce "Ferda Mravenec s.r.o." a teprve po přidělení kapacity dráhy se může zvláštní vlak zavádět.
To se týká i zkušebních jízd apod.
registrovaný uživatel Lemrouch  mail  
03.02.2006 (13:14)  
Pánové a dámy, pracuji u ČD již 13let a zažil jsem osobně takový zvěrstva od vedení ČD, že tohle, co provedla dráha na ML-KV je jen slabý odvar. Kdyby Viamont nebyl (s prominutím) podělanej až za ušima z toho, že přijde o zakázky od ČD ve stavebním sektoru a zavedl na dobu, než to dráhu přestane bavit NAD, kraj by mu ji rád zaplatil a ČD by jezdilo bez dotací a časem by se své kapacity vzdali a pak by Viamont nastoupil na koleje jako vítěz. Co se týče ministra: první a poslední ministr preferující železniční dopravu byl Peltrám a nasadili mu z pochopitelných důvodů psí hlavu, k jejíž nasazení se ochotně přidali i odbory, takže není divu, že si další ministr nic jako podporu žel. dopravy nedovolí, když může hledat pomoc akorát od nic neznamenajících žel. fandů.
03.02.2006 (7:57)  
To je zajímavé - rok dopředu musí dopravce žádat o kapacitu dopravní cesty, a půl roku poté teprv kraj připomínkuje dopravcův JŘ. To je nějaké divné, to by nebyl sebemenší prostor pro změnu...
I při komplexním sestavení GVD zbývá na cestách spousta volné kapacity, a jen díky předpisům není možné ji dále přidělovat? To je opět divné.
Tento právní systém by tím nahrával autodopravě, až by to nebylo hezké.
Kdo by byl nejlepší ministr - těžko říct, když jsou jmenováni demokraticky ve společnosti pod tlakem automobilové lobby. Nějaký odborník, který bude prosazovat systémové změny tak, aby zvýšil podíl kolejové dopravy, a nezalekne se přehnaného řevu určitých zájmových skupin na úkor nás všech. Jenže to je tak nepopulární, že do toho nikdo nepůjde. Raději nám postaví spoustu nových dálnic...
02.02.2006 (19:11)  
Zákon se jmenuje 266/1994 Sb. a stanoví dopravci mimo jiné povinnost předložit 180 dnů před začátkem platnosti jízdního řádu tento "kraji" k připomínkám …
Kapacita dráhy se přiděluje ve vztahu ke komplexní sestavě jízdního řádu.
Diskuse na tohle téma tady proběhla už v loni. Mimo jiné "provozovatelem dráhy" jsou ze zákona České dráhy a.s.
02.02.2006 (11:49)  
Kolik zamestnava CD a SZDC lidi? neni nahodou cilem udrzet podnik v "provozu" ale tak aby to stalo co nejmin? Tak mi to prijde. Kdo by byl dobry ministr dopravy? At stranik nebo nestranik, napada vas nekdo? (to myslim jako otazku ne jako nejake postouchnuti)
02.02.2006 (10:11)  
JPNK: Mně taky ne, jen to nebylo zrovna v této diskusi vidět, a běžně to nesleduji tak, abych si to pamatoval. Návrh je to celkem dobrý, snad jen může vyvstat problém v určení přesných časů ap. - kraj neví, jaká vozidla vybraný dopravce nasadí. Bylo by také logické, aby se kraj zasazoval o maximální zvýšení traťové rychlosti, ale to už je jiná kapitola. Jinak vše týkající se cesty pod SŽDC, vozidel pod dopravce. S tím jedině souhlasím.
Pokud jde o strany, myslím, že v dopravě není moc na výběr - žádná strana nepreferuje kolejovou dopravu. Kromě toho kdokoli mohl onen zákon novelizovat, kdyby byl chtěl. Jenže nikdo, kdo byl u moci, asi nechtěl.
01.02.2006 (13:41)  
Ad Frantisek mě tykání nevadí(osobně ho tady taky preferuji) a právě problémy s přidělením kapacity DC způsobuje zákon o drahách,další problém je že kraje kolikrát ještě v době začátku platnosti JŘ nemají schválený rozpočet na další rok a tudíž nevedí kolik peněz mohou zaplatit za ZDO.Navrhovaný stav je aby si kraj sám rezervoval KDC a po výběrovém řízení ji dal vítěznému dopravci a dále upravit zákon tak aby pracovnící podílející se provozování DC patřili pod ŠŽDC.A ještě malá předvolební kampaň která strana byla u moci(u koryta) když byl schválen zákon o drahách?(nápověda je z roku 1996)
01.02.2006 (13:30)  
JPNK: Ano, v tom s Vámi zcela souhlasím. Také by nebylo marné umožnit přidělení kapacity operativně, a ne rok dopředu a pak ani ťuk. Je to nesmysl odrazující potenciální zájemce nejen o provozování, ale i o využití případně zavedených nových spojů. Přitom na mnohých tratích je jejich kapacita nevyužitá.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko