..: České dráhy prohrávají soutěže se soukromníky :..
kvdnPraha - České dráhy ztrácejí ve prospěch soukromých firem první regionální tratě, na které vypsalo ministerstvo dopravy výběrová řízení. Dráhy si přitom stěžují na to, že podmínky soutěže jim nedávají v souboji se soukromými dopravci naději.

Výběrová řízení stavějí nabízenou cenu až na druhé místo. Podle ČD vyhraje ten, kdo nabídne nejmodernější vagony, jaké mohou nabídnout hlavně soukromé firmy. "Od počátku tak budeme mít v hodnocení ztrátu devíti bodů, bez praktické šance ji dohnat levnější nabídkou," cituje deník Hospodářské noviny z dokumentu ČD. Ministerstvo dopravy ČR vypsalo 2 výběrová řízení - na tratě Pardubice - Liberec a Plzeň - Most. O tratě se kromě Českých drah uchází Viamont a Connex Česká železniční.

Zdroj: ihned.cz


Jiří Hovorka Poslat mail autorovi | 23.1.2006 (18:57)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
25.01.2006 (19:34)  
S tím lomeným jízdným to nemusí být tak horké. U autobusů lomené jízdné funguje odjakživa i v dobách, kdy bylo vpodstatě jedno ČSAD. A některé slevy např. SONE+ u soukromníků platí. Podsatné je, že ČD se cenami a úrovní služeb samo řítí do propasti nekonkurenceschopnosti vůči autobusům.
24.01.2006 (20:52)  
Na "zlepšení" služeb poskytovaných "soukromými dopravci", což jsou podle obchodního práva ovšem ČD a.s. také, doplatí cestující, který zpravidla zaplatí více než pokud by uskutečnil cestu jedním dopravcem. Cestující bude sice odbaven jedinou jízdenkou, ale půjde o tzv. lomené jízdné, t.j. každý dopravce si bude tarifní km počítat od nuly. "Jiní dopravci" nebudou (logicky) uznávat průkazy na slevu vydané ČD, takže cestující zaplatí v konečném důsledku více než dnes. Ještě hůře na tom budou cestující ze zahraničí, kteří se naž na místě dozvědí, že mezistátní jízdenka mu ve vlaku "jiného dopravce než ČD" neplatí, protože dopravce není členem "spolku" …
Jaký rozdíl proti Švýcarsku, kde na téže trati jezdí několik dopravců a u všech platí jízdenka zakoupená v libovolném jízdenkovém automatu …
Ve Švýcarsku si totiž železniční dopravci NEKONKURUJÍ, ale SPOLUPRACUJÍ … a to je tato země tržní vyspělou tržní ekonomikou, kde podle jistého pana profesora vše řídí neviditelná ruka trhu … škoda že švýcarská neviditelná ruka trhu ovládající železniční a nejen železniční dopravu neprotáhne svoje prstíčky taky do Česka …
24.01.2006 (19:11)  
ČD si stěžují a fňukají na tržní hospodářství. Holt ještě kolos zatvrzelý z dávných dob.
registrovaný uživatel Semík  mail  
24.01.2006 (13:52)  
ČD jaksi zapomínají, že to byly ony kdo zakázal pronájem a odkup skanzenu do souromého vlastnictví z čehož plyne, že pokud soukromník bude chtít vozidlo musí mít nové. já osobně tak radši pojedu novým BMW než starou ŠKODOU 120 ikdyž za BMW dám 1 000 000,- a za 120 cca 15 000,- To se prostě nedá srovnat jedině kdyby to bylo zadarmo, ale ČD chcou peníze .............
24.01.2006 (9:57)  
Jirka Panther: tve prispevky jsou depresivni, kazi mi naladu, doufam ze se mylis;) nic ve zlem:) To co se tady znazim prezentovat jako svuj nazor je asi dost naivni. Prestavuju si, ze v dobe, kdy uz bude na kolejich soukromy dopravce, budou vsichni zucastneni jako v pohadce chtit jedine: Aby cestujici jel hezky klidne, bez komplikaci, s maximalnim komfortem a minimem starosti.

Ach jo jsem naivka:( ale presto doufam ze to nebude s tema vlackama tak spatny a jezdit se bude dal a s radosti.

24.01.2006 (9:41)  
Takže jestli to bude tak jak Honza předpokládá, tak to bude výrazné snížení komfortu. Já navštívím kasu 4x ročně a to jednou pro nabití karty IDP a 3x nákup KMB.

Samozřejmě že dnešní technika umožní i jiné formy plateb za jízdenky, ale pořád to je čas navíc a za víc peněz pro cestujícího. Ta další technika také něco stojí, takže dohromady jsme na tom všichni "vydělali" jako na kupónové privatizaci. A to samozřejmě za předpokladu, že si dopravci nebudou dělat naschvály jak zde někdo uvedl.
registrovaný uživatel HonzaJ  mail  
24.01.2006 (9:17)  
To Jirka Panther: No, obávám se, že 2. varianta je správně. Jízdenky se budou kupovat jako na autobus :( Jediná možnost by byla, že by člověk musel dopředu nahlásit, kterými spoji pojede, jednotlivý dopravci by byly zapsány na jízdence a samozřejmě v databázi pokladního systému (což není problém). Problém by mohl nastat, kdyby se člověk rozhodl použít jiný spoj jiné společnosti.... To by si jízdenku musel změnit. Další možnost by byla prodej jízdenek přímo v regionálních vlacích, takže bych si koupil jízdenku třeba z Prahy do Otrokovic třeba s ČD a pak bych v Otrokovicích nasedl do vlaku do Zlína (libovolné společnosti) a koupil si jízdenku v automatu. Tak by to šlo dělat ve většině regionálních vlaků.
24.01.2006 (8:53)  
Connex je mi sympatickej tím, že je nadnárodní. ČD a DB nebo PKP se v životě nedohodnou! Zatímco Connex je schopen klidně jezdit třeba Görlitz Turnov - Praha
registrovaný uživatel lada 
24.01.2006 (6:46)  
Co brani Ceskym draham nasmlouvat (pujcit) si lepsi vozidla stejne jako to dela napriklad Viamont od VogtlandBahnu?
24.01.2006 (6:14)  
Pěkná diskuse, ale může mně jako laikovi - cestujícímu vysvětlit jak to bude s jízdenkami?
1. varianta: Jestliže se na jedné trati objeví dva a více dopravců jak pokladní v Horní/Dolní na druhém konci republiky bude vědět čím pojedu, když to ani já nebudu vědět?
2. varianta: Jestliže si na každý vlak budu kupovat extra jízdenku jako na autobus (logicky za vyšší celkovou cenu), tak půjdu postřílet všechny privatizátory včetně těch nadšenců z diskuse.
Důvodem je nejen ztráta síťového efektu, ale spousta času strávených nákupem dalších jízdenek. Na přípoje se bude v grafikonu dělat vata, aby si přestupující mohli nakoupit jízdenky na dalšího dopravce. To bude fakt úžasné. Budem jezdit ještě pomaleji než dnes.

2. podvarianta - předpokládá se že odbavení cestujících bude mnohem složitější a v globálu se neušetří, i kdyby jiný dopravce ušetřil nějakou kačku.

3. varianta - celkem logická - dopravce bude fungovat na určené síti a výpočet lomeného jízdného bude pro všechny cesty stejný a tedy v dnešní počítačové době dobře realizovatelný. Pokud by se měl zachovat stejný komfort cestujících, tak musí narůst počet kancelářských myší - od pokladních po počítačové správce.

Jinak někteří diskutující si dokonce myslí, že dojde ke zrychlení dopravy. To je proboha omyl!!! Rychlost dopravy v konkrétní relaci je dán stavem trati, nikoliv dopravcem. Jestliže Bobr uvádí Praha - Plzeň 1h40min, pak nějaký soukromník s vyšeptalým Brejlovcem to pojede 1h55min, nebo s Desirem 1h45min.
Další otázka je věc přípojů - jestli budou na sebe čekat nebo ne. Když ano, budou si tam chtít dát vetší vatu... atd.
Moc jsem zvědav co soukromníci nasadí na uvedených relacích a jak to bude fungovat. Ještě že tyto spoje nemusím používat.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko