..: Dráhy chtějí za vadná pendolina pokutu 17 milionů :..
680-1.jpgPraha - České dráhy budou po výrobci pendolin žádat asi 600 tisíc eur (17,2 milionu Kč). Italská firma Alstom by je měla zaplatit jako smluvní pokutu za závady na vlacích. V Otázkách Václava Moravce na ČT24 to řekl generální ředitel drah Josef Bazala.

Celkové škody za odstavení vlaků odhaduje Bazala na několik desítek milionů korun. České dráhy (ČD) prý budou tyto peníze požadovat po svých bývalých manažerech. Bazala uvedl, že bude třeba vyvodit právní zodpovědnost lidí, kteří nevýhodné smlouvy o nákupu rychlovlaků uzavřeli. Podle něj se to bude týkat i bývalého generálního ředitele ČD Dalibora Zeleného.

V současnosti je v provozu jedna souprava z celkových sedmi. Alstom prý už zná příčinu poruch, které vlaky vyřadily z provozu. Pět souprav pendolin by tak mělo začít jezdit v prvním únorovém týdnu. Šesté pendolino pokračuje v testování tratí a sedmé čeká na přidělení technického průkazu.

Dráhy už koncem loňského roku naúčtovaly Alstomu penále za zpoždění nasazení vlaků do provozu. To způsobil fakt, že motory soupravy ovlivňovaly zabezpečovací zařízení na trati. Pokuta činila asi 100 milionů korun. ČD zatím zaplatily asi 70 procent ceny sedmi pendolin, která měla celkem stát 4,3 miliardy korun. I na tuto částku ale prý mají bankovní záruky ze strany Alstomu pro případ vracení vlaků.

V tuto chvíli nelze vyloučit, že projekt dopadne krachem, řekl Bazala. Pokud výrobce závady neodstraní, České dráhy by od smlouvy odstoupily a pendolina vrátily.

Zdroj: idnes a ČTK Obrázek : archiv želpage

Aleš Drobný Poslat mail autorovi | 22.1.2006 (19:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
10.09.2007 (15:27)  
Někdo říká, že Pendolino je italská sračka. Do odstranění závad je to pravda.
registrovaný uživatel Railm(il)an  mail  
23.01.2006 (17:20)  
To Jirka Panther: Na tom oběhu jelo v neděli 680 003. Jel jsem s ním do Pardubic
23.01.2006 (17:12)  
Dle nějakých novinářů má jezdit ještě to co nocuje v Praze - tedy vlaky 501, 504, 507 a 510. To by odpovídalo tomu co viděl P.Jedle
23.01.2006 (16:50)  
002 jsem viděl už v pátek na Ova hl.n. ...
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
23.01.2006 (16:42)  
680.002??? Že by zkušební jízda?
23.01.2006 (15:24)  
Dneska jsem v Drahotuších u Hranic na M. potkal pendolino 002 jak si to hnalo do Ostravy - asi kolem 9,00 - viděl jsem jej z opožděného Vsacanu.

23.01.2006 (12:25)  
Momentálně jezdí 0 ze 7. Poloha vlaků vlak 504 aktuálně nezná (= nevyjel). Takže pokud i poslední pendolíno dnes do Ostravy zamrzlo, tak už ta záloha musí jít limitně někam k nekonečnu.
registrovaný uživatel Racek 
23.01.2006 (11:03)  
Když to počítám, tak pokud jezdí jedno z pěti, pak při turnusové potřebě 5 strojů by jich mělo být v záloze dalších 20 ... :-DD
23.01.2006 (9:26)  

Mediálně je to zajímavé, ale "škoda" nevznikla na základě smlouvy, jakkoli postavené, ale na základě technické závady, v jejíž důsledku bylo vozidlo odstaveno z provozu.
"Škoda" vznikla dále tím, že dopravce neměl dostatečný počet vozidel v tzv. záloze, které by mohl nasadit. Na turnusovou potřebu 5 vozidel by měl mít nejméně dvě vozidla v záloze, např. u lok 150/151 (Ex E 499.2) činila v roce 1978 při turnusové potřebě 18 lokomotiv provozní záloha 50 % = 9 lokomotiv a to se ještě daly nahradit lok 140 (Ex E 499.1).
To by byl spor, ve kterém by se nikdo nevyznal …
Mezi vznikem škody a jednáním žalovanémo musí být příčinná souvislost.
registrovaný uživatel M 
22.01.2006 (20:50)  
Vem prazdnou plechovku od Pepsi, rozdupej ji a pak "oprav chybu"... Jsou chyby, ktere napravit nejdou...
Pokud CBA pocita s urcitou zivotnosti, tak to s jinym poctem let proste nevyjde, at uz se spravuje jakkoliv...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko