..: Šimonovský chce přešetřit smlouvy o nákupu Pendolin :..
PendolinoPraha - Ministr dopravy Milan Šimonovský chce nechat přešetřit smlouvu o nákupu vlakových souprav Pendolino od italské firmy Alstom. Smlouva má řadu dodatků, které významně mění její podstatu. Největší její vadou je partie o zrušení smluvního vztahu a o penalizacích. Šimonovský to dnes řekl Českému rozhlasu.

Od smlouvy lze odstoupit pouze v případě dosud nedodaných souprav. České dráhy však již odebraly všechny objednané soupravy, a mohou je tudíž pouze reklamovat. Navíc penalizace je podle smlouvy limitována tak, že při opakovaných závadách nelze překročit určitou výši stanovenou ve smlouvě. Kromě toho, důvodem pro penalizaci je teprve pětidenní vyřazení souprav z provozu, uvedl Šimonovský.

Zdroj : České noviny (ČTK)

Celý článek na webu ČN

JRtrain Poslat mail autorovi | 19.1.2006 (18:36)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Tyger 
14.07.2006 (0:43)  
Pendolíno - prosím, proč ne, ale ne stylem Ostrava - Praha.
Zvůle ČD je opravdu dána jejich postavením v ČR. Z údajů obdržených od nejvýše postavených činovníků ČD např. vyplývá:
1) Ova - Praha - filosofie je: spojit krajská města a to co nejrychleji...
2) Počet přepravovaných osob na jednu soupravu cca 80 cestujících/souprava ( to je prostý propočet čísel dodaných pověřeným pracovníkem paní náměstkyně -takže vytíženost zhruba na 25% - no coment, že?
3) Odjezdy a příjezdy - Pha Holešovice.
Jak důmyslné - hned je třeba zakoupit jízdenku MHD, ať se venkovan dostane do centra. Když má ale i najízdenku ...
4) Odjezdy z Ovy - ovšem Pendolíno nám sídlí v době "spánku" v Bohumíně a ne a ne tam, nabrat pasažery.
5) Pendolína jednoznačně odřízla dopravu z okresních a menších měst do Phy - není divu, 80 lidí na soupravu - tak to jsou opravdu zisky - jak asi ČD míní splatit dluhy a financovat provoz?
6) Nehorázné cestovné - to bez komentáře. To už opravdu ťaly ČD do tuhého.
7) Seděl někdo z ČD s výškou postavy nad 180 cm v Pendolínu - jestli ano, tak určitě velmi krátce a dost trpěl.
A tak by se dalo psát minimálně desatero. Možná se někdo zeptá proč? No prostě zbytečně - ČD si mohou dělat co chtějí a to za naše peníze.
Spanilá jízda našeho pana presidenta do Nového Jičína byla opravdu spanilou.
Limuzíny frčely po dálnici a pak po okrskách na Moravský způsob ( proč by měli mít Moraváci dálnici ?). Ovšem nějak nebylo domyšleno, že naše slavné Pendolíno nejede do N.J., ani do Suchdolu. A přeci, div se světe, v tom Suchdolu zastavilo, aby pan president mohl vystoupit - co se dělo, aby byl doručen do N.J. - to si každý dovede jistě představit. Návrat do Phy byl důstojnější a odpovídal autoritě našeho pana prezidenta ( škoda, že mu nikdo nedal komplexní informace o Pendolínu na trati Pha - Ova ).
Tak ať žije Pendolíno a vesele zpožďuje ostatní vlaky, přepravuje hrsku cestujících do měst, která jej nenaplní, však se každý z Vás domyslí ....
Mějte se všichni fajn a pozor: na trati Pha - Ova Vás bezostyšně předjede souprava, jejíž rychlost je plně srovnatelná s obyčejným rychlíkem ( ona totiž rychlost Pendolína na trati není dána možnostmi této jednotky, ale tím, co umožní svršek - a jak jste již mnozí zaregistrovali, v době oprav Pendolín to normální vlaky stíhaly také - propočítat brzdné a rozjezdové ztráty v násobku zastávek ..
no prostě matematika pro 5. obecnou ).
Tak na shledanou v luxusu s ČD ...
Tyger
22.01.2006 (14:15)  
Na ČT 24 v pořadu "Otázky Václava Moravce 2", repríza ve 3.35 (= pondělí ráno na ČT1) zazněly velmi zajímavé informace ohledně Pendolin a historie smluv.
Zpravidla po odvysílání reprízy je možno sledovat i na "internetovém vysílání" ČT.
Doporučuji …
Smlouva je uzavřena podle českého obchodního práva …
22.01.2006 (14:07)  
Ano, snad to nedopadne jako v Praze s tramvajemi RT6N1, které jsou několik let odstavené a firma, která by je dokázala zprovoznit, "byla zkrachována". Doufejme, že tento v Evropě standard budeme moci využívat (třeba časem i s přípojkami ve 2. třídě a bez nutnosti drahých místenek).
21.01.2006 (16:08)  
A nam zustane 7 kousku a otazka, co s nima. Verim ze se to casem vychyta. Alespon budou jezdit
21.01.2006 (15:33)  
Snaha pana ministra je úsměvná. Dovolím si tipnout, co bude taková zpráva obsahovat.

Na "smlouvě" a "dodatcích" se podepsaly jednak opakované personální změny na místě ředitele odboru kolejových vozidel, jednak organizační změny ve struktuře aparátu generálního ředitelsví ČD, v jejichž rámci po nějakou dobu samostatný odbor kolejových vozidel neexistoval a jeho činnosti a pravomoci byly nekoordinovaně roztříštěny do několika organizačních útvarů GŘ ČD. Za této situace se nedá objektivně zjistit, kdo a jak se podílel na nevýhodnosti smluv.
I když existoval "zmocněnec" s odpovídající jazykovou výbavou, byly jeho pravomoci velmi omezené a byl vázán často rozdílnými požadavky jednotlivých organizačních útvarů… Technické požadavky ve vztahu k železničním tratím a používanému typu zabezpečovacího zařízení byly ze strany objednavatele specifikovány velmi povrchně, rovněž tak pokud se týká řídících systémů, které nejsou kompatibilní s traťovými prvky používanými ČD a.s. u kolejových vozidel vybavených zařízením, které umožňuje automatické vedení vlaku (řada 471), ačkoli se jedná o vozidla uvedená do provozu podstatně dříve než bylo vyrobeno kolejové vozidlo řady 680.

Zatím není publikováno, podle jakého práva byla smlouva sepsána, zcela teoreticky by se dala smlouva napadnout z toho důvodu, že její obsah není v souladu s dobrými mravy, to znamená, že jedna smluvní strana je nápadně zvýhodněna … dále je tu otázka teorie práva, jak se na dodaná vozidla vztahuje evropské právo (přesněji řečeno právo EU), do jehož sféry jsme v mezidobí "spadli" jako stát …
Tohle je ale otázka, kterou si mohou drbat palici asistenci, docenti a přescenti na právnických fakultách a páni studenti, doktorandi či kandidáti docentur a přescentur na tohle téma mohou tvořit diplomové a habilitační práce …

21.01.2006 (9:20)  
Martin:
Stal jsi se obětí demagogie ČD. Jízdní doby Pendolina nemají nic společného s těmito jednotkami. Zkrácení jízdních dob proti minulému GVD je dosaženo dokončením dalších úseků koridoru a nezastavováním v obvychlích stanicích pro IC.
Stejně tak se stali obětí demagogie ČD v knižním jízdním řádu cestující, kteří si přečetli o přípojkách na notebook (jen 2. třída), rychlosti AŽ 160 km/h (postačuje 120 km/h), rychlém a pohodlném spojení krajských měst (pouze těch, která se hodí ČD) a výhodných cenových nabídkách (+ 200 Kč je opravdu výhodné, zvlášť za provozně neodzkoušený typ).
20.01.2006 (18:40)  
Sakra neny snad jedno jak to napýse hlavne ze rekne co ma na srci g problemú. a jestly se nekomu zda ze sem napsal něak moc hrubek tak tojen proto abi jych nebilo malo.
(Vše jsem napsal schválně)
20.01.2006 (17:18)  
Ad všichni češtináři tímto se omlouvám za svou mizernou čestinu(jsem si vědom svých hrubek),ale pro její mizerii mám objektivní důvody.
20.01.2006 (17:12)  
Jo kdysi nám jeden odborný kantor vyprávěl jak mu někdo u Matury napsal "pět pitlů cementu" a vyrazili ho. Dnes je jiná doba - nekomentuji to.

Když jsem si přečetl o tom finském pendolinu, tak je to jasné. Je to "Itálie" V létě je tam horko, že se nedá dělat, v zimě se jezdí na lyže a někdy mezitím něco vyrobí. To ovšem naši soudruzi nemohli při podpisu smlouvy vědět, že jim bude potřeba mnohem více šlapat na paty, než Škodovákům, kteří vyráběli pro celou Východní Evropu a něco uměli. On jim totiž někdo (m.j. také nynější Hradní pán) řekl, že kapitalismus je vyspělejší. Ano je vychcanější. Je to o smlouvách a nikoliv o kvalitě.
Nějaký autíčkář mně řekl, že spolehnutí je v Evropě jen na Němce. Ti jsou ještě od Hitlera vycepovaní že musí odvést 100% kvalitu. Žádných 90 nebo 110% se netoleruje.
20.01.2006 (17:12)  
martin: stihaj to, protoze jsou vyvatovany jizdni doby predevsim mezi olmikem a trebovou. a jelikoz se momentalne nikde nekope, tak se to v pohode stiha. no a krome toho supershit muze vuci klasice neco ziskat maximalne v useku uvaly-poricany chocen-usti a mozna jeden dva dalsi...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko