..: Od nového GVD nabízí ČD nové mezinárodní vlaky :..
české dráhy, a.s.Praha - Od 11. prosince 2005 nabídnou České dráhy cestujícím nový jízdní řád, který přináší nové spoje nejen do Ostravy (SC Pendolino), ale také nové mezinárodní vlaky.

Z Prahy (se zastavením v Táboře a v Českých Budějovicích) do slovinské Lublaně pojede nový spoj EC Jóže Plečnik s přípojem v Linci na vlak EC Transalpin Vídeň – Curych – Basilej a rychlík Zidani Most – Záhřeb. Novinkou je přímé noční spojení Prahy a Českých Budějovic lehátkovým vozem do Benátek. Přímé noční lehátkové spojení do Curychu je nově doplněno o komfortní lůžkový vagón. Více spojů pojede také do SRN - přes Domažlice bude zaveden nový rychlík Praha – Norimberk, z Děčína do Bad Schandau budou nově denně jezdit 4 páry osobních vlaků a novinkou je také celotýdenní provoz rychlých osobních spojů na trase Liberec – Drážďany.

tisková zpráva ČD

JRtrain Poslat mail autorovi | 22.11.2005 (12:49)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
24.11.2005 (0:11)  
Nevim nevim. Jestli je to tak super, jak tady nekdo pise, tak si dejte prihlasku, no...
Kdyz pojedu na sluzebni cestu do Lisabonu a podivam se do oceanaria (za svoje) - kolik bych mel zamestnavateli vratit, protoze sam od sebe bych si letenku nekoupil?
23.11.2005 (23:21)  
ad JPNK : máte poněkud zastaralé informace. Kdysi nebylo používání jízdních výhod rodinným příslušníkem pro "dojíždění do zaměstnání" dovoleno a považovalo se to za zneužití; děti ovšem denně na režijku dojíždět do školy mohly.
Pproto se později zavedl pro "dojíždění" rodinného příslušníka dražší typ roční síťové jízdenky, zatímco na levnější se přiznávala jen 50% sleva.
Jelikož výroba několika typů cenných kuponů opatřených ochrannými prvky byla velmi drahá, existuje v současné době pouze jeden typ časového kuponu k roční síťové jízdence za zaměstnaneckou cenu.

Ad Comar : názor, že čtyřčlenná rodina s režijkami by bez režijek zvýšila tržby je poněkud mylný. To je taková kupecká kalkulace podobná počtům typu "zvýšením jízdného o 50 % zvýšíme tržby o 50 %".
Ta rodina jede na výlet proto, že má režijku. Když režijka nebude, tak se nepojede nebo se pojede levněji autem.
Domnívají-li se např. FS, že zrušením FIPek se jim zvýší tržby, neboť zahraniční železničáři budou jezdit do italských letovisek na jih od Neapole za "peníze", tak se mýlí. Ti zahraniční železničáři do těch letovisek prostě jezdit nebudou a doplatí na to provozovatelé hotelů minimálně tím, že si budou muset zajistit jinou klientelu … FS na tom rozhodně nevydělají.
Když padla železná opona, mohlo se do Švýcarska jezdit na "FIPku" sedmi železničních společností. Přibližně od roku 1994 se k dohodě FIP připojilo sdružení "Schweizerische Privatbahnen", takže v současnosti existuje naopak asi sedm železničních společností, které členy sdružení FIP nejsou. Ti Švýcaři to rozhodně nedělali pro "krásné oči" železničářů z ostatních zemí, ale z hlediska ekonomického kalkulu = podpora turistiky (ubytování, stravování).
Společnost BVZ (Brig – Visp – Zermatt) poskytovala 50 % slevu na jízdném a po sloučení se společností FO a vzniku společnosti MGB se sleva poskytuje na celou síť nové společnosti MGB. Proč společnosti BVZ / MGB poskytují slevu ? Protože vědí, že jinak by do této jinak krásné oblasti železničáři nejeli a nenechali by tamním podnikatelům utržit.
Diskuse o režijkách jsou opakovaným oblíbeným tématem, ale je s podivem, že nikdo z těchto kritiků "režijek" nekritizuje, že všichni zaměstnanci ČD mají 6 týdnů dovolené, pracovní dobu nejvýše 37,5 hodiny týdně (pokud nemají kratší), coby výsledek kolektivního vyjednávání, což je mnohem nákladnější a lze to vyjádřit v penězích, než fiktivní zvýšené příjmy získané "zrušením" režijek. Jelikož se "režijky" používají i ke služebním cestám, pak by každý zaměstnanec jezdící na pracovní cesty (údržbáři), zaměstnanci odvětví infrastruktury museli mít speciální služební jízdenky, které by někdo musel vyrobit, evidovat, kontrolovat zda nejsou zneužívány atd.

Ad : volné letenky – ono to také není tak, že by se jedno letadlo letící třebas za velkou louži mohlo v extrémním případě naplnit zaměstnanci s volnou letenkou. Při uplatnění nároku na volnou letenku se především využívá volné kapacity letadla, protože ne všechny lety jsou 100 % obsazené.
registrovaný uživatel xyz  mail  
23.11.2005 (22:54)  
Poborskiii:

A to autem na naftu... zase "zadarmo".
23.11.2005 (22:48)  
Když se tu operuje s pojmy jako všichni, velká, většina atd.: znám stovky nádražáků (myšleno pracujících ve stanici - neb jak jim tudle jeden průvodčí nadával do pos*** nádražáků, protože zpozdili jeho vlak), kteří vlakem nejeli rok i dva. Nanejvýš jeli v rámci pracovních povinností do sousední stanice. A jinak se dopravují všude autem.
registrovaný uživatel xyz  mail  
23.11.2005 (20:32)  
JPNK:

Příklad to není dobrý, protože ano, mnohé firmy poskytují různé zaměstnanecké výhody, protože je to výhodnější pro obě strany. Na druhou stranu např. služební vůz není tak běžný, jak si myslíte. A už vůbec mě nenapadá jediná firma (byť s mnohem menším počtem zaměstnanců), kde služební auto dostanou k dispozici i pro soukromé účely všichni zaměstnanci od ředitele přes účetní až po vrátného nebo uklízečku - to by se opravdu prodražilo (i bez rodinných příslušníků).

Navíc předpokládám, že pánové z GŘ ČD budou mít oboje. ;) Ono to kvůli dojíždění nebude (to se dá vyřešit i traťovou). A ta rodina?

Ale vážně, je mi líto, je vás moc. Kdyby vás bylo tak třetina nebo méně... Tu zautomatizovat (stroj je na plat a zaměstnanecké výhody méně náročný), tu zefektivnit...
23.11.2005 (20:23)  
Ad Comar za dojíždění do zaměstnání se bere "režijka" na poprvé na půl roku na podruhé na furt.Ale v praxi se to špatně prokazuje,příklady odebraní jsou,ale neni to každý den.
registrovaný uživatel comar 
23.11.2005 (20:10)  
JPNK: pokud jede cela rodina firemnim autem na vylet, tak musi firma zaplatit presto jen JEDNO auto. Zato kdyz jede rodinka s rezijkama na vylet, tak potom chybi v kase CD jizdne v hodnote CTYR jizdenek (predpokladam normalni rodinku se dvema detmi). Ale to srovnani se sluzebnim autem stejne asi neni uplne to prave orechove...
Ne ze bych to te rodince nepral, ale ty penize v te kase driv nebo pozdeji proste chybi.
A to s tou vydelecnou cinosti je naprosto bezpredmetne. Nebo mi snad chcete tvrdit, ze manzelce seberou rezijku za to, ze na ni jezdi denne do prace?
23.11.2005 (19:54)  
Já osobně zastávám názor že rok má 12 měsíců a odečtuli dovolenou tak nepracuji ani 11 měsíců takže proč 13 nebo 14 platů že.
Ještě k "režijce" slyšel jsem i fámu že ji má celá rodina(babička dědeček) tak raději upřesním má ji jen zaměstnanec + manžel/ka, děti jen dokud studují ale max do 26 let.Použítí k výdělečné činnosti(momi prospěch ČD) je zakázáno a trestáno odnětím.
Ad Komár ale užitek z auta má celá rodina.
registrovaný uživatel comar 
23.11.2005 (19:37)  
M: no ja jsem prave myslel ty nizsi prijmy. Samozrejme, ze naklady na prevoz 80kg ziveho masa navic jsou skoro nulove...
JPNK: to srovnani s firemnim autem pouzivanym manzelkou tak uplne nesedi. Rezijky jsou, jako kdyby dali firemni auto kazdemu clenovi rodiny....
CD se musi kompletne zreformovat, jinak uz tu s namy dlouho nebude. Pritom by se meli zamyslet, jestli jsou zamestnanecke vyhody opravdu nutne v takovem rozsahu.
Mozna by byl trinacty plat (nebo zvyseni normalniho) podstatne ferovejsi.
23.11.2005 (19:19)  
"režijku" má drtivá většina zaměstnaců jen druhou třídu lůžkové,lehátkové příplatky,místenky,pokuty platí v plné výši. Po 20 letech je nárok na 10 jízd v 1. třídě za rok.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko