..: SC Manažer srazil ženu, rychlík u Olomouce auto na přejezdu :..
Přejetá žena v Rudolticích v Čechách Aktualizováno - 13:35
Česká Třebová - Dnes ráno srazil SC Manažer v Rudolticích v Čechách 78letou důchodkyni. Vstoupila před něj, když vystoupila z osobního vlaku (loko 163 + 4 osobní vozy) na opačnou stranu, než je nástupiště. Byla na místě mrtvá. Provoz na trati nebyl přerušen, pouze ve stanici se jezdilo po jedné koleji. Cestující z SC Manažer si přestoupili do vlaku IC Jan Perner.

Olomouc - dnes v 10:18 hodin se mezi stanicemi Blatec a Olomouc střetl rychlík R931 jedoucí z Brna do Olomouce s osobním autem. K nehodě došlo na železničním přejezdu u zastávky Olomouc-Nové Sady zabezpečeném výstražnou světelnou signalizací (bez závor), která byla v činnosti. Řidič Fordu při střetu nebyl zraněn. Předpokládaná škoda na vlaku je stanovena na 10 tisíc korun, na autě v řádech desítek tisíc korun. Provoz na trati Nezamyslice - Prostějov - Olomouc je přerušen, místo vlaků byla zavedena náhradní autobusová doprava.

Zdroj a fotografie : Drážní inspekce

JRtrain Poslat mail autorovi | 27.10.2005 (11:18)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky

Další z regionu ČR Olomoucký ČR Pardubický


  1 2      Zpráv na stránku:   
30.10.2005 (20:43)  
V tom případě se nepostupuje podle přetsupkového zákona, protože :
a) je řidič zákazníkem pohřební služby jako hlavní účinkující

b) není–li splněno a) jedná se o trestný obecného ohrožení a věc se řeší podle trestního řádu, resp. zákona.

Jde o ty, kteří "mají zrovna šteští" a současně smůlu, že skončí u přestupkové komise. S vhodnou mediální propagací našich TV dychtících po něčem neobvyklém by "zabavení" vozidla bylo dobrým hitem. Samozřejmě to není universální všelék, ale …
registrovaný uživatel Pavel
29.10.2005 (19:19)  
Má to malý háček, a to sice, že to auto je většinou na šrot.
29.10.2005 (19:07)  
Zákon číslo 200/1990 Sb. o přestupcích, podle jehož § 22 se projednávají
"Přestupky proti bezpečnosti a plynulosti
silničního provozu"

Sankce
§ 11
(1) Za přestupek lze uložit tyto sankce:
a) napomenutí,
b) pokutu,
c) zákaz činnosti,
d) propadnutí věci.
(2) Sankci lze uložit samostatně nebo s jinou sankcí; napomenutí nelze uložit spolu s pokutou.

Čili, pokud by se "za projetí červené nebo přejezdu" ukládala mimo finanční pokuty ukládala sankce "propadnutí věci" = automobilu s nímž byl přestupek spáchán, tak by se mnoho řidičů začalo divit.
registrovaný uživatel Pavel
29.10.2005 (13:03)  
Někdy mám pocit, že lidé reagují jen na peníze. Drobná legislativní úprava, která by znamenala pro řidiče, který neuposlechne výstražné znamení, plnou hmotnou zodpovědnost, včetně pokuty za zpoždění vlaků, by taky pomohla. A pokud nemáš, tak veřejně prospěšné práce za minimalní mzdu dokud neodčiniš. Dluhem zatížit dědictví, protože do smrti by to nesplatil...
registrovaný uživatel Zapa
28.10.2005 (20:56)  
M.Zikmund: Opravdu nechápu jaký je rozdíl mezi kmitajícími světly u nás a tím co mají v Rakousku. Když někdo nedává pozor, tak ho zkrátka nezastaví ani jedno ani druhé.

zirecek: Tak si schválně stoupněte k nějaké světelné křižovatce a pozorujte, jak je ta červená řidiči dost často chápána....
registrovaný uživatel zirecek
28.10.2005 (19:06)  
Je dobré se dívat do okolních zemích jak řeší danou věc. U nás se musí prioritně změnit přístup řidičů, myšlení, když přijíždím na přejezd nebo už čekám. Zde je, dle mne, vina prioritně na straně řidičů. Až tohle bude OK a budou problémy neustávat, tak se můžeme bavit o jiném vystražném systému. Furt se mluví o nebezpečných přejezdech, je to hloupost to takhle nazývat! Stačí, aby řidič při příjezdu na přejezd uvažoval naprosto stejně, jakoby přijížděl na silniční křižovatku po vedlejší a musí dát přednost jedoucím po hlavní. Je tolik komplikovaných a rizikových křižovatek...ale jak se jedná o přejezd. Tak hned titulky v novinách o vině a nevině, o tom, že ČD nic nedělají, o tom, že se přejezd opatří šraňkama až 3 roky poté, co tam zahynou dva lidi, atd. atd. Je to neobjektivní posuzování.
Je nutno, aby začal každý sám u sebe. Jezdím polozávodně na kole, když přijíždím po vedlejší a po hlavní jede kamion, mám respekt a držím se dál....když jsem čekal na přejezdu, byl jsem bez ostychu a taky bych nejraději nečekal. To byla chyba, dneska dávám pozor.
Ty třibarevné semafory by možná lépe přiblížili přejezd v chápání jako křižovatku, asi by to pomohlo.
28.10.2005 (18:27)  
Minulou sobotu jsem byl na výletě v Rakousku, protože mne zajímaly náhradní autobusové dopravy na arlberské dráze, zejména autobusy Bregenz – Salzburg. S ohledem na nadbyrek času jsem se odpoledne podíval i na trať Montafonerbahn do Schruns.
Tam mají přejezd bez závor ve městě hned na zhlaví. Už před časem jsem si všiml, že v Rakousku nemají kmitající světla na přejezdu, ale protože auto nemám, tak jsem se díval, jak to tam vypadá, při odjezdu nebo vjezdu vlaku. Místo toho, aby začala blikat červená světla se na dvousvětlovém "semaforu" pod "ondřejskými kříži" rozsvítí "žlutá" nebo "oranžová" a pak červená. Jako na křižovatce. Velikost světel je větší než obvykle. Možná má tenhle způsob větší přínos, než kmitající světla …
registrovaný uživatel zirecek
28.10.2005 (9:46)  
Olomouc, přejezd: Postarší pán se podruhé narodil, měl až neuvěřitelné štěstí. Lokomotiva mu urazila jen zadek a odhodila ho mimo. Stačilo pár centimetrů a místo odhození by ho rulovala po trati. Taky štěstí, že na tak frekventovaném přejezdu nestály jiná auta v protisměru, kam ho lokomotiva poslala; mohl znova skončit pod vlakem... . Nehody se stávají, ale lidská neuvědomělost v tomhle nezná mezí. Dost to podporují i média, která podávají zkreslené informace, takže to vyznívá: "Zase ty škaredé dráhy!". Brzo budou světla blikat pro vlaky, aby auta měla přednost... . Přitom stačí jen, aby řidiči uměli předpisy! Vina je v 99,99% na straně řidiče.
registrovaný uživatel zirecek
28.10.2005 (9:39)  
Způsob výstavby ostrovních nástupišť je logický. Nicméně v Rudolticích je přeperonizováno.
Jde o projektanské firmy, teda jedna jediná - Sudop. Vše se dělá stejným způsobem, hlavní je to rychle nakreslit a makat dál. Čiliž často se stává, že se navrhuje sice pěkně, ale někdy nelogicky bez přihlédnutí ke konkrétním podmínkám. Navíc, čím více se toho postaví, tím více bude spokojena realizační firma, která je kupodivu taky pouze jedna a už se ví která to vyhraje. V podstatě jde jen o to, že podmínky si neklade SŽDC, ale zbylé strany.
28.10.2005 (0:48)  
Řekněme, že to byla "sympatická" tečka za několikaletou historií SC Manažer. TeĎ už snad jen srážku s bagrem a kapitolu můžeme definitivně uzavřít...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko