..: Střet lokomotivy a osobního vlaku u Milotic nad Opavou :..
foto : Drážní inspekce Aktualizováno - 19:15
Opava - Ve středu v 8:10 hodin mezi zastávkou Zátor a Miloticemi nad Opavou došlo ke srážce lokomotivy a osobního vlaku. Při nehodě bylo zraněno 10 cestujících, z toho jeden těžce.

Kvůli napadanému listí uvízl na trati osobní vlak č.3504 (motorový vůz 843.024-1 s dvěma vlečnými vozy) jedoucí z Krnova do Olomouce. Z Milotic nad Opavou pro něj vyjela pomocná lokomotiva 749.242-4, kdy při najíždění na uvázlý vlak došlo ke střetnutí. Po střetu došlo k vykolejení předního podvozku motorového vozu.

foto : Drážní inspekce Na místo nehody okamžitě vyjeli hasiči z Bruntálu a Krnova a hasiči Českých drah z Olomouce. Po pár minutách přiletěl i vrtulník ostravských záchranářů. Vzhledem nepřístupnosti místa nehody vyjel z Milotic nad Opavou speciální vlak se záchranáři, do kterého byli přesunuti cestující včetně zraněných. Jednoho zraněného přepravil vrtulník do bruntálské nemocnice.
Nehodu vyšetřuje vedle Drážní inspekce také Policie ČR. U obou strojvedoucích byla provedena dechová zkouška, přítomnost alkoholu byla vyloučena. Příčina nehody je v šetření.
Provoz na trati byl přerušen do 17 hod., mezi Miloticemi nad Opavou a Krnovem byla zavedena náhradní autobusová doprava.

foto : Drážní inspekce Podle předběžných závěrů Drážní inspekce vyjela pomocná lokomotiva na trať z Milotic nad Opavou rychlostí přibližně 40 km/h a strojvedoucí ihned za stanicí začal brzdit. Lokomotiva nicméně na mokrém listí dostala smyk a strojvedoucímu se ji před uvázlým vlakem nepodařilo zastavit ani po 800 metrech intenzívního brždění za použití pískovačů.
Předpokládaná škoda na motorovém vozu je stanovena na 2,5 milionu korun, na lokomotivě 0,5 milionu korun a na kolejích přibližně 30 tisíc korun. Provoz na trati se podaří obnovit v průběhu odpoledních hodin.

Foto : Drážní inspekce

zdroj : Drážní inspekce , Novinky.cz , iDnes.cz

Tisková zpráva DI
Článek a fotografie na webu HZS Moravskoslezského kraje

JRtrain Poslat mail autorovi | 26.10.2005 (10:16)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Cater854005-6
03.11.2005 (8:21)  
to vvx:On na ty Zamračeny nejel jako prase jel pouze 40 km/h a na ty trati toje předepsany tak nevim co se ti nelibí.
Cater854005-6
03.11.2005 (8:18)  
to vvx:On na ty Zamračeny nejel jako prase jel pouze 40 km/h a na ty trati toje předepsany tak nevim co se ti nelibí.
30.10.2005 (21:02)  
Problém je v tom, že na každém vlaku svého času – včetně samostatného – M 810 jezdil mimo fíry ještě vlakvedoucí a průvodčí … určitě uznáte, že takový "přepych" je terčem oprávněné kritiky. Pokud je dnes na vlaku jenom jeden pracovník vlakové čety = obsluhy vlaku a pomocná lokomotiva byla objednána buď vysílačkou nebo "mobilem", tedy ví se odkud přijede, pak je systémová chyba v předpise pro organizování drážní dopravy, že tento zaměstnanec nemá povinnost jít té lokomotivě naproti "na zábrzdnou vzdálenost".
Co ten člověk dělal po dobu čekání napomocnou lok ?
Asi před 14 dny jsem si byl projet "lokálky 310" a dost mne udivilo, že na MR se třemi vozy byla četa 1/1. Pak se nelze divit vysokým nákladům … Nikoho nechci připravovat o práci, ale tohle není obhajitelné …
30.10.2005 (12:42)  
Zikmund-všechno v poho, jen jsem nepochopil to s těmi nadbytečnými zaměstnanci-pokud byla škoda vyčíslena na 3 mil. Kč a náklady na jednoho zaměstnance úrovně pomocníka strojvedoucího 300 tísic ročně, muselo by deset maníků rozesetých po celé republice předejít takovéto nehodě...
registrovaný uživatel vvx
30.10.2005 (12:30)  
... policajt na silnici by to komentoval jako nepřizpůsobení jízdy stavu vozovky, česky řečeno jel jako prase i když viděl, že je to mokré a hromada listí ...
29.10.2005 (13:32)  
V předpisu D2 platném před mnoha a mnoha lety, kdy se "plýtvalo" zaměstnanci vlakové čety existovala povinnost při uváznutí vlaku a očekávání pomocné lokomotivy povinnost "střežit nebo krýt vlak" (bohužel si už přesnou citaci = terminologii předpisu nepamatuji). Celé to spočívalo v tom, že se jeden "zbytečný" zaměstnanec poslal naproti "pomocné lokomotivě" na zábrzdnou vzdálenost, kde stál s červeným praporkem. Takže tam strojvedoucí zastavil, naložil tohoto zaměstnance a pak jel krokem k uvázlému vlaku …
Já jsem měl podobný případ jednou na trati na Dobříš, kde nebyl traťový telefon, mobilní telefon neexistoval, vysílačky taky a objednat pomocnou lokomotivu bylo třeba u výpravčího v Malé Hraštici, kam bylo nutno jít 3/4 hodiny pěšky … Jelikož jsme nevěděli, odkud ta lokomotiva přijede, tak ve směru od Dobříše "hlídal" vlak průvodčí, ve směru od Malé Hrašitice jsem si "hlídal" koleje sám tím, že jsem po nich šel.
Bohužel ve stávajícím předpisu D2 jsem podobné ustanovení nanašel. Možná jsem ale špatně hledal.
Pakliže by "hlídací" povinnost dnes existovala, tak by pomocnou lokomotivu jedoucí od Milotic nad Opavou očekával "vlakvedoucí" na zábrzdnou vzdálenost = 700 metrů, tak by musel poprvé zabrzdit před tímto pracovníkem (= brzdil by dříve) a i kdyby "to" na lístí projel, tak … se minimálně poučil …
Já osobně si taky myslím, že fíra udělal chybu, že neodbrzdil, protože by si o brzdové zdrže otřel kola …
Na druhou stranu, při zablokovaných = zabrzděných kolech byla na rychloměru (tedy i na rychloměrovém proužku) nulová rychlost, takže je prokazatelné, že učinil všechna opatření k zastavení vozidla, které "de iure" = nulová rychlost nebylo v pohybu. Při podrobném rozboru rychloměrového proužku se určí prakticky s metrovou přesností, kdy a kde strojvedoucí začal se snižování rychlosti, kde "jako" lokomotiva zastavila a po jak dlouhé dráze "sáňkovala" (místo střetu).
Takže prokázat, že z nedbalosti porušil nějaký předpis = naplnil skutkovou podstatu nedbalostního trestného činu bude poněkud obtížné.
registrovaný uživatel vvx
28.10.2005 (22:50)  
... asi tak: výpravčí, dispečer apod. mi řekne, že v km xy uvázl vlak kvůli listí a i když mi neřekne, že to bylo kvůli listí, tak jedu. Jelikož nevím naprosto přesně kde vlak uvázl tak jedu už kus před tím pomalu a blížím-li se, tak krokem, vidím-li, že je mokro a padá listí, snažím se o dvounásob opatrnou jízdu, podle potřeby používám písek (bohužel řada strojů je v takovém bordelu, že nepískuje (tuhle jsem známému jeden zprovozňoval a vypadalo to, jako když ho nejmíň 2 roky nikdo nezkusil). Dodržím-li toto nevidím důvod ke srážce, v extrému by do něj štouchl tak 5km/h, tohle bylo odhaduji alespoň dvacítkou. A jede-li mi to jako sáně, odbrzdím (Dako BP má zanedbatelnou prodlevu), pískuji a opatrně znovu brzdím.
Ovšem řídím-li se žvásty, kteří někteří strojvedoucí produkují, jako, že správný fíra umí jezdit bez písku, tak to dopadá třeba tak, jako v tomto případě.
Abych dotyčnému kočímu nekřivdil, neobviňuji ho, že to dělal tak, či onak, jelikož nevím jak to přesně bylo a pochybuji, že to tady přesně někdo ví. Taky mohlo jít na závadu na stroji ...
registrovaný uživatel Buri
28.10.2005 (20:40)  
JTB: Ja bych nehazel vsechny ceske vyrobce do jednoho pytle, to ze je delala MSV tesne pred krachnutim je jedna vec a druha, ze nejvetsi problem techto vozu je hlavne motor a praskani dvojkoli. Nevim jestli je pro ceske drahy takovy problem vymenit dvojkoli nebo provest remotorizaci (jako v pripade rad 852/853), kdyz je to svym zpusobem reprezentacni rada motorovych vozu cd a jedna z nejmodernejsich veci co zde jezdi.
registrovaný uživatel hrady
28.10.2005 (20:30)  
Tak jsem před chvílí mluvil se známým záchranářem, kterj na místě přímo zasahoval. Z důvodu nepřístupnosti terénu nemohli přistát vrtulníkem přímo na místě, takže je přivezli na drezíně. Velkým štěstím bylo, že byly prázdniny, jinak ten vlak bývá plnej dětí, mohlo to dopoadnout mnohem hůř... A mimo jiné mi říkal, že je to 100% pochybení strojvedoucího, že to byl prej nějakej mladší asi ne moc zkušenej fíra. Že se to celé odehrálo v oblouku a že ten fíra začal pořádně brzdit, až když ten vlak uviděl. Rychlost v okamžiku srážky byla minimálně 40km/h. Strojvedoucí toho osobáku, když viděl, že se na něj řítí bardotka, začal řvát na cestující, ať rychle vyskočí z vlaku, většina jich prej byla stejně venku, protože bylo celkem hezky, což bylo taky velký štěstí. Akorát jeden kluk, co seděl ve vlaku a čet si noviny, nestihnul zareagovat včas a náraz ho vymrštil přes sedadla a skončil s frakturou kolene, zlomenými žebry a silným otřesem mozku, byl prý několik minut v bezvědomí. Toť asi vše...
registrovaný uživatel mike
28.10.2005 (4:45)  
ten vycet neprovoznich 843 me musim rici taky dost vydesil. co s nimi je? neni na ne servis/zaruka/dily?
jako cestujici jsem si na nich vsiml jen mimoradne smejdskeho (fotonestabilniho) laku - zbytek je taky takovy?
byla by to skoda, jsou to relativne nova vozidla, s komfortem neporovnatelnym s 810 a tolik jich je mimo :(
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko