..: Pod jedoucím rychlovlakem Eurostar se sesula půda :..

Aktualizováno - 17:40 - Řím - V úterý 25.10. ráno v 6:40 vykolejil v Itálii rychlovlak Eurostar mezi stanicemi Acquaviva delle Fonti a Sannicandro di Bari. Pod jedoucím vlakem došlo k sesuvu rozmáčené půdy a vlak vykolejil. V místě, kde se vytvořila velká jáma naštěstí zůstala viset jen asi třetina posledního vozu. Ve vlaku bylo zraněno 22 osob, z toho 5 těžce, včetně strojvedoucího vlaku, který má pohmožděný hrudník. Šestivozová elektrická jednotka ETR500 (spoj Eurostar 9410) jedoucí z Taranta do Milána vezla asi 60 cestujících.

K sesuvu naštěstí došlo ve chvíli, kdy větší část vlaku již projela kritickým místem. V místě vznikla jáma přibližně o délce 20 m a hloubce 12 m. Ministr dopravy Pietro Lunardi oznámil sestavení vyšetřovací komise, která bude mít za úkol objasnit příčiny nehody. Komise byla okamžitě ustavena a vyrazila na místo nehody.

Ačkoliv rychlovlaky ETR500 mohou jezdit až 300 km/h, v inkriminovaném úseku se jedná o běžnou trať, kde je povolena max. rychlost jen 160 km/h.

Fotografie : N-TV.de , Corriere.it, Zdroj: Corriere.it : Maltempo in Puglia / DERAGLIA UN TRENO, Za přispění čtenářů upravil: -jr-


CSPSV | 25.10.2005 (10:10)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu Itálie


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Glagol
26.10.2005 (9:00)  
Brumlovi:To chceš jako říct, že čím rychleji jede tím je těžší? Podle tvé teorie by třeba letadla měla velké problémy.. Nepřipadá ti to jako pěkná blbost? (jako že je) Nebo tam snad působí ještě nějaká jiná síla např.aerodynamická, něco jako křídla v F1?
Brumla
26.10.2005 (0:13)  
2 honza W:
Nemas pravdu s tim stejnym pusobenim. Cim vlak jede rychleji, tim vetsi sila vznika pri jeho prujezdu. Sila je vyssi, pronika do vetsi hloubky, ale pusobi kratsi dobu.
860 003
25.10.2005 (22:34)  
A ještě-kam zmizela debata o železničních přejezdech?
860 003
25.10.2005 (22:31)  
mike... no-musíš se před jízdou pořádně najíst. Ostatní to snad pochopili.
honzaW
25.10.2005 (21:55)  
myslim ze kdyby jel rychleji - tim lip, preci by byl rychleji pryc pri zachovani stejnyho pusobeni na koleje,nemam pravdu?

kdyztak se do me znalosti fyz. zakonu pustte hlava nehlava - rad si to necham vysvetlit, dekuji
registrovaný užívateľ karel.f  mail  
25.10.2005 (21:05)  
Přesně taková nehoda se stala při povodních na Moravě u ŽST.Suchdol nad odrou kdy EC Sobieski projel přes most a poslední dva vozy už nestíhali a převrátili se( 2x ÖBB )
registrovaný užívateľ karel.f  mail  
25.10.2005 (20:56)  
Trať z Taranta do Bari a nebo zpět mám projetou už asi 15x. Rychlost 160 jsem tam nikde neviděl, snad 80 tam a 80 zpět to ano s tím bych souhlasil.Na trati je max. 100.
registrovaný užívateľ JOHNZ 
25.10.2005 (19:22)  
mike: mienené vozidlo ako také má spotrebu určite nuovú (napr. ja som svoj stroj od kúpy /7 rokov/ ani poriadne nenamazal, a nič neškrípe /lítiová vazelína je holt lítiová vazelína/) spotrebu má len jeho šofér ...
registrovaný užívateľ mike
25.10.2005 (19:03)  
860 003: vozidlo s nulovou spotrebou?

to jakoze na nej nepusobi odpor vzduchu, valivy odpor a pri brzdeni to to 100% rekuperuje?

a zminovane to vozidlo mate v CADu, nebo i v CADu maji kontrolu fyzikalnich zakonu?
dopisovateľ alebo člen ŽP Hawkey  mail  
25.10.2005 (18:19)  
Male doplneni k ETR500, provozni Vmax jednotky ETR500 je 250 km/h, max. dovolena Vmax je 300 km/h. Pro jednotky
ETR500-P je Vmax 330 km/h.


Ted k te nehode, kdyz jsem videl ty fotky, pilot aby se dal na modleni a dneska se sel ozrat, protoze se podruhy narodil, nechci ani domyslet co by se mohlo stat... myslim ze by se to dalo porovnat s nehodou u Eschede.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko