..: Trať Karlovy Vary - Mariánské Lázně bude pravděpodobně provozovat jiný dopravce :..
RegioSprinter Karlovy Vary - Rada Karlovarského kraje na svém jednání dne 21. července 2005 schválila vypsání poptávkového řízení na zajištění železniční dopravní obslužnosti na trati č. 149 Karlovy Vary - Mariánské Lázně a zpět na období 2006 až 2010.
Do soutěže se přihlásili kromě Českých drah další dva dopravci. Jedná se o společnost Viamont, a.s. a Railtrans Sokolov, s.r.o. Vítězem by se tak mohla stát společnost Viamont, která je nejlevnější. Kraj o budoucím dopravci by měl rozhodnout během listopadu 2005.

Společnost Viamont, a.s. zde plánuje nasazení motorových jednotek RegioSprinter společnosti Vogtlandbahn GmbH, které již provozuje na tratích Sokolov - Kraslice a Sokolov - Karlovy Vary d.n.
České dráhy, a.s. zde chtějí provozovat nové motorové jednotky Regionova ř. 814-914, přestavované z původních motorových a vlečných vozů 810/010 společností Pars nova.
Společnost Railtrans Sokolov, s.r.o. je známa z osobní dopravy na trati Zittau - Hrádek nad Nisou - Liberec, kde provozuje ve spolupráci se společností SBE (Sächsisch-Böhmische Eisenbahn / Sasko-Česká dráha) německé motorové vozy VT 98 (u nás řada 815). Pro trať č.149 nabídla soupravu Desiro.

Článek na webu Karlovarského kraje :
Poptávkové řízení na zajištění dopravní obslužnosti na železniční trati vedoucí z Karlových Varů do Mariánských Lázní

Článek na webu Ministerstva dopravy :
Kdo bude provozovat dopravu na trati Mariánské Lázně - Karlovy Vary?

JRtrain Poslat mail autorovi | 20.10.2005 (11:41)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci Vozidla

Ďalšie z regiónu ČR Karlovarský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
Bram
22.10.2005 (14:31)  
Oprava: Na stránkách Pars Novy je uvedena hmotnost soupravy 39 tun, hmotný výkon je tedy jen 6,2 kW/t.
Bram
22.10.2005 (14:24)  
Má li motorový vůz řady 810 výkon 155 kW, hmotnost 19 tun, vychází jeho hmotný výkon na 8,15 kW/t, desiro má hmotnost 68,2 tuny a při výkonu motorů 2 * 275 kW má hmotný výkon 8,06 kW/t, při výkonu 2 * 300 kW to však je už 8,8 kW/t. To abychom předešli fámám. Nevím přesně kolik je hmotnost řady 814 + 914, ale dovoluji si ji odhadnout tak na 34 tun, výkon motoru 240 kW. Pak by její hmotný výkon byl 7,05 kW/t. Nutno ovšem říci, že desiro má daleko větší maximální rychlost a pro rychlé rozjezdy do cca 100 km/h je hmotný výkon řady 814 + 914 výkon více než dostačující. Bylo by však vhodné, pro přesnější posouzení každého vozidla mít tzv. Koreffovy diagramy, kde už je zohledněna vlastní spotřeba vozidla ( osvětlení, kompresor atd. ) a z toho usuzovat.
22.10.2005 (13:49)  
Karel Vlach: osobní dopravu si tam ČD můžou provozovat, ale nedostanou od 1.1.2006 na dotacích ani korunu. Takže buď budou jezdit s obrovskou ztrátou nebo nasadí cenu jak v pendolinu, aby se to rentovalo. Stačí se podívat, jak se ČD při rozhodnutí kraje o snížení (nenavýšení) dotací ve středních Čechách o pár milionů rozhodly zavřít půlku lokálek...
Vy věříte tomu, že by ČD jezdily rok zadarmo?
registrovaný užívateľ Brumla
22.10.2005 (12:44)  
DESIRO: prazdne 8,0/9,2kW/t(motor 275/315kW) a neni predmetem nabidky Via.
REGIO SPRINTER hmotnost z hlavy nevim, obdobna 2x810. Motor dle prani zakaznika 198 nebo 228kW.
810 i solo JE na tom hure nez jmenovane jednotky, pouze 6kW/t.
registrovaný užívateľ Bram
22.10.2005 (8:59)  
Ty nadupané motory u desira nic moc - pokud si srovnáte hmotný výkon ( kW/t ), tak samotná 810 je na tom lépe, 810 + 010 samozřejmě značně hůře a 814 + 914 tak na stejno, spíš ale lépe nežli desiro. To jsem nepočítal jen odhaduji.
Srovnání samotné 810, desira ale i Marfuši 835 nám provedl kdysi v Dráze ing. Jiří Pohl, takže zde nepíšu výmysly.

Jirko Kalčíku, buď tak hodný a už nás nemystifikuj svými výmysly.
registrovaný užívateľ Karel Vlach
22.10.2005 (0:37)  
A tomu sám věříte? Schválně kdo má asi "zabookované" trasy vlaků? Žeby je ČD dobrovolně předaly konkurenci...:-)
21.10.2005 (23:34)  
Karel Vlach: ;-))), někteří diskutující (například vy) naopak nepochopili, že se v této soutěži jedná o období od 1.1. 2006 do 31.12.2010.
Cituji hejtmana: "Proto se vedení Karlovarského kraje rozhodlo pro vypsání pilotního zkušebního poptávkového řízení na výběr dopravce, který od 1.1. 2006 do 31.12.2010 bude provozovat osobní dopravu na trati číslo 149 Karlovy Vary – Mariánské Lázně,"
21.10.2005 (23:25)  
Ano souhlasím!!! 810 všechny do polabí!!! I pod dráty!!! V horách to může jezdit jedině sólo.

Jinak u nás se honí na dvou přidaných párech Rokycany - Plzeň a na dvaceti kilometrech to jede proti esu jen o dvě minuty pomaleji. ALE!! sklon je čtyři promile a eso tahá nacpané vlaky, kde jsou pobyty 1-3 minuty. Když vyplním nějakou večerní díru 810 sólo, která bude mít pobyty dvacet vteřin, pak to pojedu jako s elektrikou. Jenomže v horách s turistama je 810 a 814 vítekde. Jako minimum (výkonově) považuji Desiro a to s těmi nadupanějšími motory.

Ale pořád my mne zajímalo, jak si KVkraj představuje dopravu po něčem, co téměř neexistuje. Ta trať už potřebuje tak dvě miliardy do slušného stavu, aby se dala jezdit traťová rychlost. (nebo aspoň miliardu aby se vůbec dalo jezdit) Ono by nebyl problém tam udělat tu 70 +/-10km/h.
Když se podíváte do návrhu GVD, tak tam má v sobotu vyjet na zkoušku Viamont jakýmsi rychlíkem s cestovní rychlostí úžasných 37km/h a to máte úplně jedno jakým šrotem to pojedete, protože to zastaví jen třikrát, z toho 2x v místě, kde je 40.
registrovaný užívateľ Bram
21.10.2005 (20:53)  
Je ovšem zvláštní to datum 1.1.2006.
registrovaný užívateľ Karel Vlach
21.10.2005 (20:43)  
Někteří diskutéři nepochopily, že se jedná až o příští JŘ tj. 2006-07, ostatně by se to nedalo stihnout ani kdyby rozhodli už na jaře proč to doufám nemusím vysvětlovat. :-):-):-):-)
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko