Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Berlín - V bezprostřední blízkosti Braniborské brány, vládních budov a Reichstagu vzniká největší železniční křižovatka Evropy - hlavní berlínské nádraží Berlin Hauptbahnhof, které bude uvedeno do provozu v neděli 28.5.2006, kdy bude zahájeno i Mistrovství světa ve fotbale 2006. DB AG počítají s tím, že se do roku 2010 zvýší počet cestujících dálkové dopravy v porovnání s rokem 2004 o 6 milionů na 19 milionů cestujících. Na nádraží bude možný přestup mezi všemi vlaky dálkové dopravy s příměstskými a regionálními vlaky.
Doprava sever - jih
Díky tunelu Tiergarten dojde ke zkrácení jízdních dob v úsecích Berlin - Stralsund a Berlin - Leipzig až o 40 minut. Tunelem budou vedeny také vlaky Hamburg - Berlin - Leipzig - München, Hamburg - Berlin - Dresden - Prag a Stralsund - Berlin - Erfurt.
Doprava východ - západ
Podél tratí S-Bahn budou nadále jezdit vlaky v úsecích Köln - Hannover - Berlin, Basel/Stuttgart - Frankfurt - Berlin a Berlin - Osnabrück - Amsterdam/Münster.
Doprava sever - jih
Díky tunelu Tiergarten dojde ke zkrácení jízdních dob v úsecích Berlin - Stralsund a Berlin - Leipzig až o 40 minut. Tunelem budou vedeny také vlaky Hamburg - Berlin - Leipzig - München, Hamburg - Berlin - Dresden - Prag a Stralsund - Berlin - Erfurt.
Doprava východ - západ
Podél tratí S-Bahn budou nadále jezdit vlaky v úsecích Köln - Hannover - Berlin, Basel/Stuttgart - Frankfurt - Berlin a Berlin - Osnabrück - Amsterdam/Münster.
CSPSV | 18.10.2005 (22:53)
Související zprávy
1 2 | Zpráv na stránku: |
-ps-
20.10.2005 (20:22)
Kubíček: Ten Prag v článku je hlavní město Česka Praha.
19.10.2005 (22:38)
Protestuji hlavne lidi v blizkosti Zoobhf. a Ostbhf. protoze tyto dve nadrazi ted ztrati na dulezitosti podstatne na nich ubyde vlaku. Projekt centralniho nadrazi je dulezity, protoze soucasna situace s vice hlavnimi stanicemi neni nejstastnejsi. To same je i ve Vidni a v Praze.
Tomáš
19.10.2005 (20:53)
Ad Cosinus: Kdo jede jen do Berlína, přestoupí na MHD, jedno kde, síť je hustá. Kdo potřebuje přímo na Zoo, přeleze na S-Bahn a za 6 minut je tam. Jízdenka samozřejmě platí ta, co měl ve vlaku. Cancour metra bude provizorně otevřen zároveň s novým Hbf, zbytek bude dostavěn. Protesty sice jsou, ale lidi si zvyknou, reálně bude situace stejná nebo lepší než teď. Můžete prostudovat mapu MHD Berlína (http://www.bvg.de/images/sunetz_aktuell.pdf) a najít relace, kde dojde k výraznému zhoršení?
Cosinus
19.10.2005 (20:29)
KV: Podívejte se na mapu Berlína, kde leží Lehrter Bahnhof. Je to sice opticky ve středu města, ale Berlín má díky rozdělení výrazně polycentrickou strukturu.
No abych nepřeháněl - ne v Malešicích, ale na Krejcárku ; - )
Tomáš: Na přestupy je Hbf. opravdu výhodnější - jenomže 95% cestujících jede do/z Berlína, a pro ně to bude znamenat výrazné zhoršení. Však proti tomu ve velkém protestují nejen občané, ale i obchodní komory a velká část radnic. Podle průzkumů podporuje nové uspořádání jen 19% občanů...
No abych nepřeháněl - ne v Malešicích, ale na Krejcárku ; - )
Tomáš: Na přestupy je Hbf. opravdu výhodnější - jenomže 95% cestujících jede do/z Berlína, a pro ně to bude znamenat výrazné zhoršení. Však proti tomu ve velkém protestují nejen občané, ale i obchodní komory a velká část radnic. Podle průzkumů podporuje nové uspořádání jen 19% občanů...
Petr
19.10.2005 (20:18)
No, já jen doufám, že to dopadne i v Praze...
Karel Vlach
19.10.2005 (17:38)
Srovnávat samé centrum Berlína s Malešicemi nebo dokonce "odsunutým" Brnem to myslíte opravdu vážně?!
Tomáš
19.10.2005 (14:10)
ad Cosinus: Zas tak hrozné to není. S-Bahn tam jezdí tentýž jako na Zoo (4 linky, teď míň kvůli výluce na Zoo), staví se metro (do května nebude plnohodnotné, ale časem ano), v plánu je i připojení S-Bahnem ze severní části Ringu (mimoúrovňové odbočky mezi Weddingem a Westhafen). A co se nezastavování ICE na Zoo týče, tak z hlediska přestupu na jiný vlak tam zastavovat nemá smysl (už tam nebudou jezdit severo-jižní vlaky), přestupy na MHD lze realizovat jinde.
Cosinus
19.10.2005 (12:46)
Akorát to má tu nevýhodu, že Hbf. leží v území nikoho a není napojena na MHD. Jediné co je blízko je vládní čtvrť.
Současně většina vlaků ICE nebude zastavovat na Zoo - nejfrekventovanějším nádraží v Berlíně, které má skvělé napojení do všech směrů.
Asi jako kdyby v Praze postavili supernádraží v Malešicích a dálkové vlaky přestaly stavět na hl.n., Holešovicích a Smíchově : - (
Současně většina vlaků ICE nebude zastavovat na Zoo - nejfrekventovanějším nádraží v Berlíně, které má skvělé napojení do všech směrů.
Asi jako kdyby v Praze postavili supernádraží v Malešicích a dálkové vlaky přestaly stavět na hl.n., Holešovicích a Smíchově : - (
Radim_c
19.10.2005 (10:55)
Zlámalík: díky!
Kubíček
19.10.2005 (9:52)
A ten "Prag", o němž se mluví v článku, je jedno z německých měst nebo je to naše Praha?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko