..: Kraje nepřispějí ČD, pokud jim nepředají ekonomické rozbory tratí :..
el.lok.242 - ilustrační fotoKarlovy Vary - Kraje nebudou od příštího roku finančně přispívat Českým drahám na ztrátové trati, pokud od nich nedostanou podrobné ekonomické rozbory s vyčíslenými náklady na jednoho cestujícího. Rada asociace krajů ČR na jednání v Karlových Varech dospěla k usnesení, že globální požadavek ČD na dotace bez vyčíslení provozu na konkrétních úsecích železnice je pro kraje nadále nepřijatelný. Novináře o tom informoval předseda rady a moravskoslezský hejtman Evžen Tošenovský.
Na požadavek krajů ČD podle Tošenovského přistoupily a začaly rozbory připravovat. Teprve až je kraje obdrží, budou s ČD jednat o způsobu financování a dokrývání případné ztráty na jednotlivých úsecích tratí.
U ztrátových tratí, které považují ČD za důležité a proto je chtějí i dále provozovat, se musí vypořádat se ztrátami bez dotací od krajů. Kraje určitě dají peníze na neefektivní tratě, které jsou však v daném regionu jedinou možností k zajištění dopravní obslužnosti.

Zdroj : České noviny (ČTK)

JRtrain Poslat mail autorovi | 10.10.2005 (13:12)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Karlovarský Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
10.10.2005 (18:44)  
Relativně přesná čísla budou až se zavedou "čipové karty" jak ČD planují ,ale to bude ještě chvíli trvat.Výsledkem vyčíslení bude spíš náklady na trať vydělo přibližným počtem cestujících.Bude zajímavé jaká čísla z toho vzniknou,protože záleží jak se budou rozpočítávat náklady na papaláše resp. která trať je bude platit.
dopisovatel nebo člen ŽP vvx
10.10.2005 (18:30)  
... sčítání živočichů dělají ČD cca 4x do roka, dřív to dělali 2x na jaře a na podzim. Tak se zavíraly Harrachovy a podobné, hlavně sezónní tratě. Jinak toto sčítání je vesměs pro kočku, protože průvodčí často nenapíše skutečnost, aby mu ten "jeho" vlak nezrušili a on nebyl bez práce. Naopak při nástupu velkého množství lidí nemůže být schopen všechny sečíst a zároveň se věnovat dopravním povinnostem. Jiný paradox je ten, že sčítání cestujících má přednost před vybíráním jízdného (jak bylo psáno v oficiálním rozkaze) - ČD mají asi peněz dost. Řešením by mohli být mimoČD sčítači, třeba studenti DF, zároveň by to měli jako praxi.
Problém ČD je špatné hospodaření a nízká produktivit práce a stáda různých přednostů (plat orientačně cca 50 tis. Kč/měs.), náměstků (40), dozorčích (25) a jiných kašparů (pod 20 nejdou)...
10.10.2005 (18:12)  
Jirka Kalčík: Nebudem snad slovíčkařit. Na otázku jste mi ale stejně neodpověděl.
10.10.2005 (17:58)  
Jsou dvě možnosti: Buď si dráha něco vycucá z prstu samozřejmě na základě orientačního sčítání (to jsem viděl už kdysi před 15 lety, kdy jsem jezdil na FIPku po Evropě), nebo si nechá udělat veškeré jízdenky na způsob Plzeňské karty a všechna vozidla budou vybavena zařízením vzor BigBrother. Toto zařízení vás (tedy vaši inteligentní kartu) sleduje ve vozidle a předává informace na dispečink. Ten ví přesně kdy jste nastoupi a kam jste dojel. Pro vozidla plzeňských dopravních podniků je to za stovky milionů a je vůbec otázka zda se to uskuteční. Na síti ČD by to byly desítky miliard za deset let. Protože to kraje chtějí hned, pak zbývá varianta č.1. Nezmiňuji se o variantě co se používá u autobusových dopravců, kdy každého cestujícího musí šofér nadatlovat do počítadla včetně toho s kartou.
V každém případě tu máme určitý převis kapacity. Je nehorázné, když univerzální mašina hmotnosti 85 tun veze dva osobní vagóny. Z hlediska ekonoma bych okamžitě nasadil 810 s jedním přívěšákem. V ten okamžik jako cestující kupuji ojetou škodovku a na dráhu kašlu. Jak tedy z toho ven?
Mám za to, že jedno plus tady bude a to, že se ČD aspoň trochu bude snažit mít přehled kolik cestujících se v nějaký čas pohybuje.
Ad cestující: jízdní řády se tvoří, ty se nepřipravují. Je to vždy originální dílo, které má občas hlavu a patu a hlavně se podle něj jezdí. U nás se tvoří složitý čtyřiadvacetihodinový jízdní řád o němž si tvůrce myslí, že je naprosto geniální a cestující zas naopak, že je každým rokem horší. Zatímco my jsme po sametové revoluci zamířili kamsi na Balkán, naši západní sousedé (skopčáci) se začali učit od Švýcarů. Ti již před dávnými lety šli na věc od lesa a udělali jízdní řád dvouhodinový. Tedy takový, který se každé dvě hodiny opakuje. Je prostě jednoduchý, nemá žádné šílenosti, i cestující si ho zapamatuje a dokud se nepostaví nějaká rychlejší trať, tak funguje léta. Dneska už nemusíte jezdit až do Švýcarska, celé Německo už tak jezdí. U nás se už udělal v dálkové dopravě a přes zimu funguje (protože nejsou výluky, které by jej zbořily). Některé tratě mají už i příměstskou dopravu tak udělanou. Takže cílem je Švýcarský systém grafikonu. Jednoduchost provozu vyváží i to, že v sedlech jezdí vlaky nevytížené. To se pak dá řešit zesilováním a zeslabováním souprav, ale v podmínkách ČD je to trochu komplikované. Někde se to dělá...
10.10.2005 (17:14)  
Mimochodem - jak se tedy připravují jídzní řády, když nejsou známy počty cestujících?
10.10.2005 (17:12)  
hanzalik: Takže chyba je v krajích nebo u ČD?

To se nedá udělat nějaké "sčítání cestujících"?
registrovaný uživatel waszyn 
10.10.2005 (15:18)  
to nekdo provozuje verejnou dopravu a ani nevi kolik tim vozi lidi?
to je asi v podnikani cr naprosty unikat!
i kdyz dokud kraje davaji penizky tak to tak uplne podnikani neni ;)
10.10.2005 (14:35)  
Ach jo... Kraje (stejně jako dráhy) by měly pochopit, že při současném způsobu odbavování jim nikdo přesné počty cestujících ve vlacích prostě nedá :-(
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko