..: Bezpečnost na železničních přejezdech :..
Přejezdy BESIP - V posledních letech jsou každoročně investovány stovky milionů korun do vyššího zabezpečení přejezdů, desítky přejezdů jsou rušeny, ale přesto nedochází k zásadnímu zlepšení bezpečnostní situace na přejezdech.
Proto Nadace BESIP ve spolupráci s Českými drahami, a. s., jedním z uživatelů české železniční sítě a provozovatelem dráhy na většině tratí, připravila preventivní informační kampaň Bezpečné přejezdy.
Jejím cílem je formou komunikace s veřejností, resp. řidiči, doplnit nová technická opatření na přejezdech - výstavbou nové signalizace a instalováním závor na dalších přejezdech - a dále podpořit preventivní a represivní opatření policie (např policejní bezpečnostní akce typu Kryštof). Téměř sto procent nehod na přejezdech zaviní účastníci silničního provozu.

Informační kampaň - Bezpečné přejezdy

Tisková zpráva

JRtrain Poslat mail autorovi | 7.10.2005 (13:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
Noltha
12.10.2005 (19:41)  
Je to hezké že se budují nové přejezdy, jen tak dál, ale také by se měla věnovat pozornost starým přejezdům, protože pokud se na železniční síti vyskytuji přejezdy na dvoukolejce kde se jezdí 120km/h a ty přejezdy nemají nikde žádné kontrolní prvky, tak to je taky špatné.
08.10.2005 (21:22)  
ad Martin Kechlibar :

Promiňte, ale při špetce právního vědomí musí být každému jasné, že postihovat někoho za nekontrolování tachografových záznamů u vozidla, které takovým záznamovým zařízením není vybaveno nelze; dopravce by měl mít povinnost provádět kontrolu tachografovýách záznamů a z překračování rychlosti by měl vyvozovat postih zaměstnance jednak ve vlastní pravomoci = první případ finanční postih, druhý finanční postih + upozornění na možnost okamžitého zrušení pracovnho poměru při dalším opakování a při třetím případu okamžité zrušení pracovního poměru pro hrubé porušení pracovní kázně, jednak přestupek totoho zaměstnance "oznamovat" příslušné instituci … a když by zaměstnavatel kontrolu nedělal a nevyvozoval postihy neukázněných zaměstnanců, tak by byla postihována právnícká osoba, resp. její pracovník, který měl takovou kontrolu zajistit.
Ono jde totiž o to, že dopravci nutí svoje zaměstnance jezdit rychle; jízdní doby mnohých autobusovách spojů se bez toho, že by vozidlo jelo rychleji než je podle zákona dovoleno, nedají sjet.
registrovaný uživatel Yossarian
08.10.2005 (20:25)  
Trošku odbočím - tato kampaň je bezesporu dobrá věc. Jen čekám kdy se ozve sdružení za etiku v reklamě nebo jak se to jmenuje. Vzpomeňme například jak rychle zmizely billboardy se staženým živočichem vedle dámy v luxusním kožichu s otázkou "Znáte jeho cenu?" nebo kampaň BESIP o telefonování za jízdy (zajímavé by bylo zjistit kolik nehod na přejezdech souviselo právě s telefonováním...)kdy byl vyobrezen pohřební vůz a nad ním nápis Doručeno, nebo urna s nápisem Hovor do schránky... Je to smutné, ale moc bych nedal za to že tato kampaň bude mít nějak dlouhé trvání. Je přece "neetické" zobrazovat na billboardech lebku!
registrovaný uživatel hradecký
08.10.2005 (17:41)  
když jezdí jako prasata na silnicích a v křižovatkách jezdí tak i na přejezdecj.
Soud by měl stanovit dle zákona . že nejde o přestupek ale veřejné ohrožení a tak to trestat.
Kampaň ano, 1300 mrtvích ,atd kolok lidí to kolem celých rodi postihuje .zapojit TV a ukázat zdecimované rodiny , děti atd.
registrovaný uživatel Web
08.10.2005 (16:43)  
Přesně, tohle můžete aplikovat na železnici, ne na silnici... Bodový systém mi přijde rozumný, nemá smysl za jeden (i těžší přestupek) hned brát papíry, neb to může být nešťastnou náhodou, oproti tomu opakované přestupky jsou jasné...
registrovaný uživatel Marian Kechlibar
08.10.2005 (14:45)  
Pane Zikmunde, ten návrh s právnickou osobou je postavený na hlavu. Umím si to představit zejména jako jednatel malé s.r.o.
Svěřím zaměstnanci služební auto, nemůžu nad ním lítat jak anděl strážný; překročí rychlost, zabije se, ještě někoho, rozseká krám za 400 tisíc na hadry a ještě JÁ budu trestán? Za co? Řidičák má, tachograf běžné auto neobsahuje.
08.10.2005 (11:50)  
Já taky nepovažuji bodový systém za smysluplý … trest má následovat co nejrychleji … to máte jako v hokeji. Za faul následuje okamžité vyloučení na stanovený počet minut a ne nějaké načítání "hříchů" a pak vyloučení na deset minut dohromady … nebo trestné střílení.
Bodový systém má smysl v případě dopravních přestupků typu "špatné parkování", kdy není přímo ohrožen jiný účastník silničního provozu …
Ono to začíná samotným postihem překračování rychlosti. Strojvedoucí nejsou žádní andělé a taky dovedou pěkně zblbnout, ale kolik z nich si dovolí překročit rychlost ?
Kdyby se místo pokuty odvezl řidič k soudu z místa spáchání přestupku – nikoli vozidlem Policie, ale TAXI na jeho náklady a tam mu soud, vyslovil bez okolků zákaz řízení na tolik dní / týdnů / měsíců o kolik "započatých desítek km/h" překročil rychlost, tak by to mělo mnohem výchovnější účinek než cokoli jiného.
Trest by se zapisoval do trestního rejstříku takže v případě opakování by soud ukládal tresty vyšší až po zákaz rízení na doživotí z důvodu "nedostatku kázně".
Právnícká osoba, resp. osoba jednající jménem právnické osoby by byla postihována za to, že toleruje překračování rychlosti = nedostatečná kontrola tachografových záznamů;
zastavit autobus, který překročil rychlost, odvést řidiče k soudu – tak veškerou náhradu škody cestujícím hodí dopravce na řidiče a ten zaplatí mnohem více než kolik by činila maximální pokuta. Totéž platí o kamionech, který veze zákazníkovi zboží "na čas" nebo zboží podléhající zkáze. Všechno by zaplatil spěchající řidič.
08.10.2005 (7:37)  
Ad cestující: ano, proto jsem psal, že jsem ulít a že je to v lidech a je dobře sledovat co je kdo zač Byl bych vděčen, kdyby si drážní nadšenci ve správný čas přečetli co ty strany slintají o dopravě. Z těch co nejdou k volbám těží disciplinované bolševické strany a to právě není jenom KSČM!! Tím končím s politikou. Ve čtvrtek (viz níže) by měl být dokument o tom jak se připravuje oživení šumavských tratí v Jihočeském kraji. Nevím co tam dali, sám jsem zvědav.
08.10.2005 (1:42)  
Jirka Kalčík: No nechci tady rozpoutávat politické debaty, ale koho máme tedy volit? KSČM - to není strana, ale omyl, ČSSD - ne díky těch pár posledních let stačilo (viz například Zákon o zaměstnanosti), nejít k volbám taky není dobrý nápad, protože z toho těží disciplinovaní voliči KSČ(M)....
07.10.2005 (20:57)  
Vážení, naprosto souhlasím s Mirkem Zikmundem. Jenomže příští rok jsou volby, které vyhraje ODS. Jestliže jen okrajově sledujete jejich soudruhy poslance, pak zajisté víte, že jsou zásadně proti postihu řidičů bodovým systémem, protože by to pro ty největší gaunery znamenalo i zákaz řízení. A co by si ti chudáci počali, vždyť by je mohli i propustit ze zaměstnání. To je skutečně hodno pravicových politiků, taková soudružská solidarita. Pokud má mít jakákoli akce smysl, pak by tam měla být poznámka, že ODS s tím nesouhlasí a doporučení nevolit tyto překabátěné soudruhy pod modrými křídly... To jsem už trochu ulít, ale dneska ráno jsem o tom četl v jednom docela seriózním plátku a ještě teď jsem dost naštvaný. Na druhou stranu ONI za to nemůžou, pro NĚ je to jediná svoboda, která JIM po revoluci zbyla, když jsou už 7 let v opozici a nemůžou si diktovat. ONI prostě budou aspoň jezdit na červenou. To na krajích mají většinu a na rozdíl od parlamentních zdegenerovaných soudruhů se s některými dá mluvit. Pokud se někdo ve zcela nevhodném čase ve čtvrtek v 15:30 může dostat k TV na ČT2, bude tam krátký dokument, že Jihočeši jsou úplně jinde než Pražáci a přitom tam vládne stejná ptákostrana.
Jestli něco chcete řešit celostátně, musíte to stihnout za Paroubka...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko