Golmud - Po 4 letech dokončují dělníci 1.100 km dlouhou železniční trať z čínského Golmudu do Lhasy, hlavního města Tibetu, kde teploty v zimě dosahují na Tibetské náhorní plošině až -30°C. Koleje vedou v průměrné výšce 4.500 m n. m. Trať vede po 286 mostech, bylo probouráno 7 tunelů, z nichž nejdelší měří téměř 3 km. Celá trať je dokončena o 3 roky dříve oproti původnímu plánu.
Kvůli extrémním klimatickým podmínkám muselo být přizpůsobeno provozu i 361 vagonů, které cestujícím poskytnou ochranu před ultrafialovým zářením a změnami tlaku. Maximální rychlost soupravy bude 120 km/h. Ve vozech 1. třídy bude k dispozici sprcha a součástí vlaku bude i vůz s prosklenou stěnou umožňující výhled na vysokohorskou krajinu. Zakázku na vagony získalo konsorcium Bombardier v celkové výši 281 mil. dolarů. Celý projekt bude Čínu stát více než 3 mld. dolarů.
Díky železnici dojde ke zkrácení jízdní doby mezi Pekingem a Lhasou na 48 hodin. Číňané položili koleje až ve výšce 5.072 m n. m., čímž o 250 m překročili dosavadní rekord peruánské tratě od Pacifiku do And.
Zdroj : Týden
1 2 | Zpráv na stránku: |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.