..: Projetí návěstidla zakazujícího jízdu v Břeclavi :..
bleskovkaBřeclav - dnes v 6.38 hodin v Břeclavi nákladní vlak, jedoucí z Podivína do Lanžhota, projel odjezdové návěstidlo zakazující jízdu. Díky duchapřítomnosti výpravčího, který včas přestavil výhybku, se projetí obešlo bez následků. Drážní inspekce vede šetření, zda při nehodě mohlo dojít k ohrožení bezpečnosti drážní dopravy a jestli k projetí návěstidla došlo vinou selhání třiapadesátiletého strojvedoucího ŽS Brno nebo vinou technické závady.
Zdroj : Drážní inspekce

JRtrain Poslat mail autorovi | 3.10.2005 (12:16)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Radim_c
05.10.2005 (15:26)  
Pokud se SA nehodlá ucházet o dotace, pak mohou ČD elegantně sbalit nálepku SCP a konkurovat jim dotovanými rychlíky pinďulino, třeba za 160 kč. Nebylo by od SA rozumnější se do výběrového řízení přihlásit a nenechat dotace padat do ČD?
vvx
05.10.2005 (14:20)  
Dopravce je povinnen být pojištěn ze zákona, u ČD však vzniká řada pochyb o platbách pojistného a tím jejich evetuálního plnění, aktuální stav neznám, ale v minulosti s tím bylo dost problémů.
SA se skutečně na koleje chystá a vzhledem k tomu, že počítají s nepřidělením dotací, spekuluje se o trasách Praha - Ostrava / Brno. Jízdenka do Ostravy je předběžně počítána kolem 200 Kč, pak si budou moci úředníci na nábřeží nastrkat pinďourlíno do pozadí i s novými jímkami.
Co se týká vozidel, podmínky pro provoz na dráze celostátní i regionální jsou dány, takže není moc o čem polemizovat. Rozebírá se tady jestli ta či ona mašina má nebo nemá VZ (který projetí červené stejně nezabrání) a to, že se jezdí po hlavních tratích, na kterých je jen telefonické dorozumívání bez dalšího zabezpečení je zřejmě v pořádku ...
Gumový kačer - všichni ne, nic takového jsem nepsal.
Socializmus - řada lidí si nepřipouší nebo nechce, že bolševik ČD stále vládne. Málo která stanice má ve vedení schopného člověka, většinou se jedná o převlečené partajníky a zasloužilé důchodce, kteří vůbec nemají pojem jak má firma fungovat. Dřív strana a vláda rozhodly a soudruh náčelník nadirigoval, většina lidí stáhla krofky a šli udělat sebevětší hovadinu, jen aby si nepošpinili kádrový profil. Tímto zároveň děkuji těm, co se snažili o odpor proti takovým nesmyslům ...
Nothing
05.10.2005 (8:44)  
To Miroslav Zikmund: Vy vazne verite tomu, ze CD jsou pojisteny.
Nothing
05.10.2005 (8:30)  
To Jiri T.: Kdyz uz citujete clanek z pondelniho Tydne, tak si aspon nevymyslejte nove s.r.o.. Jinak by bylo jiste zajimave ocitovat z clanku i jine pasaze, ale ty by se jaksi nehodily do kramu.
Jiří T.
04.10.2005 (21:56)  
Nothing, Mates: NEJDE O VTIP!!!

Dovoluji si citovat ředitele Student Agency: "Vážně uvažujeme o tom, že začneme provozovat dopravu na železnici. Po vstupu do Evropské unie nás dráhy na koleje musejí pustit," prozrazuje plány firmy. Na jakých tratích by ale vlaky Student Agency měly jezdit, raději tají. "Nechceme dráhy vyplašit."
04.10.2005 (21:22)  
Díky za pěkný a srozumitelný popis "INDUSI" … osvětlil mi mnohé …
Já se rovněž domnívám, že STÁT by měl zajistit, aby všechna kolejová vozidla, která jezdí na STÁTNÍCH tratích byla vybavena jednak vlakovým zabezpečovačem ("VZ"), resp. zařízením, které umožní dálkové zastavení vozidla generálním stopem. Montovat "VZ" na M 131.1 a podobné historické skvosty by bylo poněkud zločinné (byť mnou uváděné DB požadují "INDUSI" i na parní trakci), ale tak či onak i ta M 131.1 a podobné, bohužel včetně parní trakce – v tom mají DB pravdu – by měly být vybaveny zařízením, které reaguje na generální stop …
Bohužel takovéto technické podmínky je v rámci "ústavní čistoty" zavést pouze zákonem = novelizace zákona o dráhách (s důvěrou se obracejte na své poslance); za to, že toto není v zákoně mají "máslo na hlavě" všichni tří důležití hráči na politické scéně. Zákon o dráhách nese číslo 266/1994 Sb., takže vznikl za dopravní ministrantování ODS, pak se ke korýtku dostala ČSSD a nyní je v rukou křesťanských, čili přímo božích …
Pokud musí mít řidič povinně reflexní vestičku, dítka stanovených parametrů musí vozit ve speciální sedačce, pak by ministerstvo dopravy mělo fofrem začít něco dělat, aby donutilo všecny dopravce k tomu, že budou mít VZ … ono by stačilo, kdyby se "byrokratické" a "zlovolné" předpisy dominantního dopravce = ČD o tom, jak se mají kontrolovat rychloměrové proužky (předpis V8) atd. atd. staly buď zákonem, nebo alespoň prováděcí vyhláškou k zákonu. Zákonem by také bylo třeba stanovit oprávnění "státního dozoru" provádět kontroly, jak je předpis dodržován. Já celkem chápu, že takový CONNEX by se škaredil, kdyby musel na svoje vozidla dosazovat "český krám", který reaguje na generální stop.
Svoje by měla říci i pojišťovací společnost, která by měla pojistit pouze dopravce, který má svoje vozidla vybavena odpovídající technikou … Nemáš = jezdi si po svojí vlečce a na STÁTNÍ koleje ani nepáchneš …
registrovaný uživatel taz
04.10.2005 (14:26)  
a jak je to se zarízením "stop trs", pokud by jím bylo HV vybaveno, melo by jít vlak nouzove zastavit. Zrejme je to bud otazka financí, vyjimek, nebo neznalost nebo prilisna slozitost obsluhy v dopravní kancelari
editor nebo admin ŽP Karel Chýla  mail  
04.10.2005 (12:11)  
Projeto bylo návěstidlo S14
editor nebo admin ŽP Cosinus
04.10.2005 (11:24)  
Německé PZB (dříve zvané INDUSI) na rozdíl od našeho VZ dokáže zabránit projetí návěstidla!

Funguje to takto:

1) U předvěsti je elektromagnet 1000 Hz, aktivní když návěstidlo ukazuje výstrahu nebo očekávejte rychlost pod 80 km/h.
Strojvedoucí musí do 3 s potvrdit tlačítko a snížit rychlost na v1. Na zabezpečovači je nastaven jeden ze tří módů brždění dle hmotnosti vlaku - např. u osobní soupravy musí do 20 s snížit rychlost pod 85 km/h, u těžkého nákladu do 34 s pod 55 km/h.

2) 250 m před návěstidlem je elektromagnet 500 Hz, aktivní pokud návěstidlo zakazuje jízdu.
Přes tento magnet musí projet rychlostí v2 (u Os 65 km/h, u těž. nákladu 40 km/h) a aktivuje brzdnou křivku, která se snižuje až na 30 km/h 50 m před návěstidlem.

3) U návěstidla je magnet 2000 Hz, který při projetí způsobí okamžité nucené brždění.

Dále PZB umí kontroly rychlosti pomocí časového spínače a 2000 Hz elektromagnetu.

Je to levné a velmi účinné zařízení, které se používá i u rychlostníků a přejezdníků, ale i krátkodobých pomalých jízd.

Nezabrání sice 100% projetí návěstidla, ale nelze ho projet rychlostí nad 30 km/h a současně aktivuje nucené brždění.
Nedokáže 100% kontrolovat omezenou rychlost (kolem rychlostníku 50 km/h lze projet 85), ale fíra musí každopádně snížit rychlost, což v polospánku (narozdíl od mačkání živáka) těžko zvládne.

Jedinou nevýhodou je, že když projedu přes 500 Hz magnet a mezitím mi postaví volno, musím stejně dál brzdit, protože PZB to pozná až u klacku. Ale co to je ve srovnání s životy...
editor nebo admin ŽP Nothing
04.10.2005 (10:30)  
To Jiri T.: Student Agency Kolejová Doprava s.r.o. nelze najit v obchodnim rejstriku - tak nevim, nevim.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko