Paris - Již v prosinci roku 2004 začaly SNCF s vyškrtáváním vlaků Corail (mj. na tratích mezi Bordeaux a Nantes, Toulouse, Lyonem a Paříží, stejně tak jako mezi Dax a Tarbes). Podle deníku „Sud-Ouest“ byla ohlášena další rušení od prosince 2005. Ohroženy jsou prakticky všechny „obvyklé“ vlaky na vedlejších a hlavních trasách ve směru Provence a tradiční vlaky „Aubrac“ (Paris – Clermont – Bezieres) a „Cenevol“ (Paris – Clermont – Nimes). Podobně jako v Německu je cílem odstranění bezpříplatkových dálkových vlaků. Ostatní dálkové vlaky budou převedeny na příplatkové nebo s povinnou rezervací, tzv. Corail-Teoz s modernizovanými vozy. Na mnohých nádražích v regionu Midi-Pyrénées leží letáčky železničních odborů, které vyzývají k odporu. Důvodem zavedení příplatků je politický požadavek na vyrovnaný rozpočet SNCF. V současnosti jezdí ve Francii asi 1100 vozů, jejichž průměrný věk činí 25 let. Na rekonstrukci by bylo potřeba 67 milionů € ročně.

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
soudruzi z ROPIDu by si mohli udelat studijni vylet do nejake civilizovane zeme, jiste by tam nasli nejakou inspiraci... :(
V optimálním případě si pak na paní smlsne průvodčí. Jednorázový příspěvek do kasičky ČD bude vyšší, než nutno, ale jestli paní zase pojede ráda vlakem se uvidí.
Hmmm, pěkná myšlenka, jenom by mě to zajímalo, jak to vypadá v praxi. Má zkušenost je značně omezená, protože posledních pár let se vlakem pohybuji pouze v rámci PID, ale tam to nevypadá tak dobře. Paní u pokladny jim prostě něco prodá (tuším dražšího než jízdné PID pro totéž), aniž by se nad tím zastavovala a průvodčí pak s chutí vyděšené nešťastníky zkasírují o rozdíl plus doplatek za nákup ve vlaku, takže suma sumárum je to může vyjít tak na troj až čtyřnásobek (odhaduji...) nejlevnější pro ně dostupné varianty.
Jestli se do vlaku takový cetující vrací opravdu netuším, nemám dobrou paměť na obličeje.
Zdá se, že problém obvykle tkví v tom, že občasný cestující nic netuší o nějaké ZaKartě nebo něčem podobném. Paní u pokldany zase netuší, že někdo něco takového nemá, a už vůbev nikoho zřejmě nesměruje pro jízdenky PID.
Na jejich obranu nutno dodat: občas mám pocit, že také průvodčí mají v tarifech zejména v kombinaci s IDS slušný hokej... minimálně by také nedokázali zákazníkům (jestli za ně někdo cestující vůbec považuje) prozradit, jak danou cestou absolvovat nejvýhodněji.
mit nebo nemit 600Kc je rozdil porad 600Kc. 1200Kc rozdil je mit nebo dluzit.
Trochu odbocim. Personal CD, ktery je v kontaktu s cestujicimi, by je mel informovat o slevach, ktere muze vyhodne vyuzit. Asi vetsina cestujicich jezdi vlakem pravidelne, tj. aspon kazdy tyden nebo nekolikrat do mesice, takze investice se jim rychle vrati. Rychleji nez v bance. A cestujici bude spokojen, ze usetril. Spokojeny zakaznik se vraci!
ne, Z kartu v zadnem pripade nepropaguju (taky me urazelo, ze jsem vlak kazdodenne pouzival v IDS + projel 2 KMB rocne a divali se na mne jako "ne-zakaznika" - maji ji zaprve spatne pojmenovanou a zadruhe by "zakaznicke" jizdne meli davat i drzitelum salinkaret z IDS).
jen jsem naznacoval, ze 15 CZK pri obcasnem dojizdeni neni zase tolik. vemte si, ze jsou trate, kde by tech 15 czk radi dali, kdyby jim ten vlak vubec jel...
pres cemu se TCM smeje jsem nepochopil... ;)
a) 15Kc neni sice v absolutnich cislech mnoho, ale v uvedenem pripade je to +33% a to neni zanedbatelny narust.
b) pro pravidlene cestujici (jak pise Comar) to skace nasobky mesicne, takze pak uz to rozdil asi bude - 30Kc kazdy vsedni den tam a zper => 600Kc. No a 600Kc mit nebo nemit, to je 1200Kc rozdil. ;)
c) vami navrhovane reseni je vyborne a vylozene laka dalsi cestujici. Kazdy by si mel urcite koupit "Z"lodejskou kartu, KMB a kdo vi co pro strycka Prihodu, aby si mohl v kazdem pripade vzdy lamat hlavu, co pro nej zrovna bude nejvyhodnejsi. Jednoduchy tarif by lidi zbytecne odrazoval, protoze by meli pocit, ze z nich nekdo dela blbce.
PS. vami uvedena cisla jsem neoveroval...
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











