Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.

České dráhy se zatím zdražovat nechystají. Uvažují ale, že požádají o pomoc ministerstvo dopravy. Dražší nafta by je letos mohla přijít na 300 milionů.
Zdroj : iDnes.cz
JRtrain
| 6.9.2005 (11:23)

Zusammenhängende Nachrichten

1 2 | Zpráv na stránku: |


07.09.2005 (15:33)
At uz jsou ceny fixni nebo ne, tak mi vzdy znovu a znovu "prekvapuje" diskuse na tema zdrazovani, kdyz ceny pohonnych hmot jdou nahoru. V obracenem pripade je vzdy ticho po pesine a nejen u CD.
07.09.2005 (10:36)
ad Stará paní:
Tím to nebude, těch pár osobních vozů (zaměstnanců) je proti spotřebě mašiny jistě zanedbatelných.
Určitou roli by v tom mohl hrát fakt, že možných dodavatelů elktřtiny není tolik -> nižší pořizovací cena o procenta ze zakázky nutná ke "správnému" rozhodnutí.
Tím to nebude, těch pár osobních vozů (zaměstnanců) je proti spotřebě mašiny jistě zanedbatelných.
Určitou roli by v tom mohl hrát fakt, že možných dodavatelů elktřtiny není tolik -> nižší pořizovací cena o procenta ze zakázky nutná ke "správnému" rozhodnutí.
07.09.2005 (10:11)
Beneš:
to je velice zajímavé. Vyplývalo by z toho, že cena je fixní. Ten poměr plateb za naftu a za elektřinu mě dost překvapil. Není to tím, že se elektřina hůř krade?
to je velice zajímavé. Vyplývalo by z toho, že cena je fixní. Ten poměr plateb za naftu a za elektřinu mě dost překvapil. Není to tím, že se elektřina hůř krade?
06.09.2005 (23:53)
M.Zikmund:
Jenže ČD zatím nerozlišují platby za tu či onu trať (viz problémy v Ústeckém kraji) takže nevím, jak budou rozlišovat ceny za vlaky na elektrifikovaných/neelektrifikovaných tratích...
Jenže ČD zatím nerozlišují platby za tu či onu trať (viz problémy v Ústeckém kraji) takže nevím, jak budou rozlišovat ceny za vlaky na elektrifikovaných/neelektrifikovaných tratích...


06.09.2005 (20:21)
Poslední smlouva na tříletou dodávku PHM byla podepsána letos 2.května na objem cca 100 mil. litrů ročně se společností PARAMO za cenu 7,1 mld. Kč.
Pro srovnání za dodávku elektřiny se platí ročně cca 1,4 mld. Kč.
Pro srovnání za dodávku elektřiny se platí ročně cca 1,4 mld. Kč.
06.09.2005 (20:06)
Nákup u výrobce může být nejlevnější, například za předpokladu, že platíte z ručky do ručky nebo v termínu 14 dní …
Pro Prahu bude rozhodně nejvýhodnější nákupu pípy v Kralupech, ale pro Moravu (Brno) bude levnější nákup ze Slovnaftu nebo z rakouského Schwechatu z důvodu nižších přepravních nákladů … proto je lepší kupovat to od "překupníka" který si tohle vyřeší sám a akceptuje splatnost 2 měsíce;
fixní cena patrně neexistuje, to by se musela zahrnout do podmínek soutěže… rozumně vzato, když uzavřete konktrakt na 3 roky, v okamžiku kdy stojí litr 20 Kč, těžko můžete vyžadovat tuhle cenu za tři roky, platí–li okolí jednou tolik …
zkrátka a dobře možná některým spořivým krajům bude najednou "drahý čtyřvozový osobní vlak jezdící v hodinovém taktu" tažený elektrickou lokomotivou milejší než "levný" autobus jezdící na naftu …
Pro Prahu bude rozhodně nejvýhodnější nákupu pípy v Kralupech, ale pro Moravu (Brno) bude levnější nákup ze Slovnaftu nebo z rakouského Schwechatu z důvodu nižších přepravních nákladů … proto je lepší kupovat to od "překupníka" který si tohle vyřeší sám a akceptuje splatnost 2 měsíce;
fixní cena patrně neexistuje, to by se musela zahrnout do podmínek soutěže… rozumně vzato, když uzavřete konktrakt na 3 roky, v okamžiku kdy stojí litr 20 Kč, těžko můžete vyžadovat tuhle cenu za tři roky, platí–li okolí jednou tolik …
zkrátka a dobře možná některým spořivým krajům bude najednou "drahý čtyřvozový osobní vlak jezdící v hodinovém taktu" tažený elektrickou lokomotivou milejší než "levný" autobus jezdící na naftu …
06.09.2005 (17:23)
Co sy tak matně vybavuji výběrové řízení na dodavatel PHM bylo vypsáno,ale jak dopadlo tak to netuším.


06.09.2005 (17:19)
plnou PAROU-BECK :)


06.09.2005 (17:14)
... ještě nedávno čd nakupovaly od překupníků, jako např. robinoil. aktuální stav neznám, ale machinace jsou zřejmé. pro zajímavost jizerská dráha nakupovala přímo u výrobce, tedy v kralupech, což by mělo být nejvýhodnější - záleží samozřejmě na objemu.
06.09.2005 (16:19)
Ví tu někdo, jakým způsobem dráha naftu nakupuje? Měl jsem pocit, že se to řeší dlouhodobě na základě výběrového řízení, čímž se vlivy cenových výkyvů čátečně eliminují. Je v uzavřené smlouvě stanovena cena v absolutních hodnotách, nebo jen ve vztahu k aktuální ceně za barel? Nebo jsem úplně mimo?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info

informacni okenko