..: Smlouvy o síti TGV mezi Švýcarskem a Francií byly podepsány :..

Švýcarsko - Spolkový rada Moritz Leuenberger podepsal 25.8.2005 v Paříži 3 smlouvy s francouzským ministrem dopravy Dominiquem Perbenem, o vylepšení železničního spojení mezi Francií a Švýcarskem. Cílem je zkrácení jízdní doby z „německého“ a západního Švýcarska do francouzské metropole Paříže o 30 až 60 minut. Podepsané smlouvy navazují na bilaterální dohody z roku 1999.

První ujednání se týká spolufinancování modernizace tratě Paříž – Dijon – Dole – Lausanne/Neuenburg – Bern. Doba jízdy by se měla zkrátit až o 15 minut. Švýcarsko převezme 50% z 37 milionů € odhadovaných nákladů.

Druhým ujednáním si zajistí Švýcarsko podíl na modernizaci tratě Paříž – Ain – Ženeva / Savojské Alpy (trať Haut-Bugey). Projekt počítá s obnovením provozu na trati přes Nurieux (v současné době je pouze jednokolejná, neelektrifikovaná). Tento plán počítá se zkrácením jízdní doby z Ženevy do Paříže až o 30 minut, čímž se stane skutečnou konkurencí pro autobusy a letadla. Na tomto projektu se bude Švýcarsko finančně spolupodílet 110 miliony € (odhad z roku 2004). Stavba by měla začít ještě před koncem roku 2005.

Na realizaci třetího plánu se bude Švýcarsko podílet sumou 100 milionů CHF, jedná se o vysokorychlostní trať Rhein-Rhone. Tato nová TGV-trať umožňuje navázání dopravy Mulhouse – Paříž a Mulhouse – jižní Francie. Díky tomuto novému spojení se očekává zkrácení jízdní doby mezi Basilejí a Paříží o 30 minut a mezi Basilejí a Lyonem o 1 hodinu. Začátek stavby je plánován na rok 2006.


CSPSV | 28.8.2005 (12:23)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Švýcarsko


29.08.2005 (23:13)  
TGV Paris – Geneve se jezdí za vnitrotarif SNCF; osobní vlaky Geneve – Bellegarde (Ain) se zase jezdí za vnitrotarif SBB, přesněji řečeno za tarif mezistátního intergovaného systému.
Silniční hraniční přechody CH / F jsou formální; někde vůbec nikdo není.
Vážně pochybuji o tom, že by nějaký BUS jezdil – první TGV jede z Geneve v 5.48 – Paris 9.21; poslední 19.23 / 22.45; kdo tam potřebuje být do 7.00 pojede přes Basel
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
29.08.2005 (13:09)  
Každé zkrácení je příjemná záležitost. A 30min na této trase, když vezmeme v úvahu, kudy to jede, je moměrně dost.

Francie je tak drahá, že pro čechy je nejpohodlněnší cestování s jízdenkami Interrail nebo EuroDomino, podle toho, jak tam dlouho chtějí pobývat nebo jaké mají přesně záměry s cestováním.

Lze sice přes www.tgv.com koupit i jízdenku např. v relaci Paris-Marseille za 30 EUR, ale tahle jízdenka je na přesný datum a vlak a NELZE ji vyměnit nebo vrátit. Navíc se musí koupit až 3 týdny dopředu, takže je to ve finále stejný risk, jako s nízkonákladovými leteckými společnostmi. Jinak normální cena Paris-Marseille je cca -+85EUR, závisí na denní době.
28.08.2005 (22:20)  
No předpokládám, že jízdenka.cz ukazuje prostě TCV bez slev. A myslím, že ještě nikdo nevymyslel algoritmus, který by byl schopěn ukázat opravdu nejlevnější variantu. Nebo se pletu?
registrovaný uživatel Petr´ V  mail  
28.08.2005 (21:53)  
Výši příplatků ve Francii určuje (nebo ještě předminulý rok určovala) doba, kdy cestujete (ráno-poledne-večer), může to být až 15 €, ale i jen 4 €. Předminulý rok jsme museli dost plánovat, abychom vše skloubili.

Ceny mezi Ženevou a Paříží budou nižší, než hlásí jízdenka.cz. Při cestě do SRN jízdenka.cz ukazuje také mnohem vyšší ceny, než je možné kombinacemi získat...
28.08.2005 (20:51)  
No řekl bych, že asi ne, ledaže by jezdil po trase TGV i autobus (naložený na vlak). Na druhou stranu je tu i otázka ceny - autobusy bývají na západě na komerčně atraktivních trasách hrubým odhadem 3x až 4x levnější, než vlaky.

Trasu Ženeva - Paříž zkusme velice hrubým odhadem tipnout na minimálně 6 až 7 hodin cesty autobusem (hory, hraniční přechody, výjezd a vjezd z/do center). Zřejmě tu budou dominovat noční linky, jinak to zabere skoro celý den. To už je jízdní doba pod 3 hodiny mohutným lákadlem i při značném cenovém znevýhodnění. Kolik tak ten vlak stojí? Jizdenka.cz hlásí, že 121,60 Euro za zpáteční (jednocuché polovinu). Dá se tomu věřit? Co příplatky?
28.08.2005 (14:23)  
Nejrychlejší TGV Geneve – Paris jede 3.24 hod; opravdu je schopen autobus za tuto dobu dojet z Paříže do Ženevy, aby půlhodinka dolů byla konkurencí ???
Vlakem je to cca 530 km, TGV jede část trasy Paris Lyon – Macon Ville TGV po vysokorychlostní trati …

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko