..: ČD - Čipová In-karta nahradí dosavadní slevové karty :..
České dráhyPraha - České dráhy zavedou čipové karty pro zákazníky a zaměstnance. Do dvou let se tak stanou největším českým vydavatelem víceúčelových bezkontaktních čipových karet, které bude možné využít jako průkaz na slevu, jako elektronickou jízdenku ve vlacích a v ostatních druzích veřejné dopravy a do budoucna také jako elektronickou peněženku.
Pod obchodním názvem In-karta České dráhy nahradí čipovou kartou dosavadní papírové slevové karty zákazníků a železniční průkazy zaměstnanců. V první etapě, zaměřené převážně na zaměstnance a jejich rodinné příslušníky i na důchodce z řad bývalých zaměstnanců, bude vyrobeno 280 000 karet. Od roku 2006 začne In-karta postupně nahrazovat dosavadní systém papírových Karet Z i ostatních slevových průkazů a dalších obchodních nabídek Českých drah. V uplynulém roce bylo vydáno 635 000 kusů těchto průkazů. Celkem by tak během příštích dvou let měl vlastnit In-kartu Českých drah každý desátý občan České republiky.
Celá tisková zpráva ČD

JRtrain Poslat mail autorovi | 23.8.2005 (18:27)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
vvx
29.08.2005 (1:11)  
... no, názorů, jako vystřižených z bulvárních plátků nebo zpravodajství tv nova tu bylo zadosti.
28.08.2005 (20:32)  
Nehněvejte se, ale potřebujete doladit terminologii. Bulvár je něco úplně jiného. Tu kartu zatím nikdo nemá a ani si ji nikdo nedovede představit. Navíc se nikdo neobtěžoval podrobně (nikoliv oběcně) vysvětšlit její fungování.
registrovaný uživatel vvx
27.08.2005 (15:47)  
...nečekal jsem příliš něco jiného, takže pokus o diskuzi o čipových kartách se zvrhl na bulvár na téma ČD. ČD jsou jeden velký bordel, to snad ví každý, tak proč stále plkat o ničem. Co vy na to?
26.08.2005 (18:16)  
Ale samozřejmě, že výborných průvodčích atd. je také dost. Když ale takového potkám, mám z toho asi mnohem větší radost a mnohem menší pocit samozřejmosti, než by tomu být mělo. Co se systému a celkových nákladů je úplně jedno, že jeden člověk maká a jiný na to kašle. Celkový výsledek je prostě mizerný. Systém musí být nastaven tak, aby se v něm žádný ulejvač neudržel. A opravdu nemyslím, že by se měla z železničářů drát kůže. Jde jen o to, aby tu nebyl prostor pro totální flákání, aby se na zásadní nedostatek každého zaměstnance přišlo brzy. Ano, jde o kontrolní mechanismy. Rád bych se takovým nechal zaměstnat - to by byla hlášení! V sobotu mi v R876 průvodčí nemohla vypsat KMB, protože nevěděla, kolik je to z Brna to Trutnova kilometrů, a z toho počítače, co mají, to nedokázala zjistit. Tak jsem vytáhl svůj knižní JŘ, sečetl jsem tři zjištěná čísla (ovšemže poctivě!) a sdělil jí finální výsledek. Napsala do KMB a bylo vymalováno. Tahle historka mi třeba nevadí, ale pořád si říkám, co mají dělat lidé, kteří nepatří mezi vlakové maniaky jako já? V brněnském ČD centru pracuje jedna jediná pracovnice, která toho o přepravě vlakem ví víc, než já. Ostatním musím často radit i to, co mají stisknout. Když chci něco složitějšího, okopíruji si patřičné paragrafy ze SPPO atd. Právě proto, že mám vlaky rád a nejsou mi ukradené, jako většině lidí, mě tato situace nesmírně irituje a stížnosti píšu dost často. Dokonce si mě pozvali na schůzku jako chorobného stěžovače. A výsledek? Chovají se ke mně zdvořileji, ale jinak nic. Na dotazy odpovídají podle svých dojmů a pocitů, ne podle reality. V současné podobě celý systém styku s veřejností u ČD cestující jednoznačně odrazuje.
registrovaný uživatel jeden z davu
26.08.2005 (13:26)  
K té ochotě a schopnosti zaměstnanců, kteří jsou ve styku s cestující veřejností: když se tu furt omílá ta neschopnost a nesporný výhody, tak by se mohly zavést nečekané kontroly s následky. A víte co se mi stalo? Jel jsem s kamarádem a přemýšlíme, kam ještě bysme zajeli, a kolemjdoucí průvodčí zaslechl jen "... ale nevím, jestli je tam teď přípoj." "A kamže?" zeptal se. "No, ztama tam." Podíval se do stropu a říká "Jo, v tolik a tolik tam jede osobák." A přítom nás vůbec nemusel zaslechnout a dělat jen TO NEJNUTNĚJŠÍ. Ale zřejmě je to ta světlá výjimka.
registrovaný uživatel Jindrich "Polenius" Brezina
26.08.2005 (13:11)  
K tem kartam. Ma studia na VS provazi karta ISIC ve ktere je cip pro bezdotekovy kontakt s prijmacem. To by drahy pouzily tuto technologii? Nebo by pouzili neco jako telefonni karty nebo bankomatove (ty s magnetickym prouzkem). Pokud se jedna o druhy pripad, tak snad ani nezavadet. Bezdotekove karty smysl maji, i kdyz jsou naklady vetsi, je to komfortni a relativne jednoduche a hlavne obtizne padelatelne (pri spravnem zabezpeceni).

No a co se zamestnani u CD tyce. Kamarad tam nedavno odesel, protoze to byla jedina moznost v nasem upadajicim meste a je spokojenej. Samozrejme se mu nelibi ze se u drah propousti ale pokud to srovna se svou drivejsi praci tak tvrdi, ze pracovni moralka u drah je opravdu nizsi a to jeho drivejsi zamestnani nebylo zrovna moc narocne na kvalitu prace. Ted pracuje na stavedle, za par roku bude vypravci v mensi stanici. O co jde: Je takovy problem najit flakace v radach CD a vyrazit je? Kamarad je u drah par mesicu a za tu dobu zazil ze schopneho cloveka vyhodili a flakaci slouzi dal.
Pijou mi krev take postavicky ve stanicich, jejihz prace je dones zeleznou ceduli na nastupiste, vysypat kos a zamest vajgly od kuraku a zbytek casu sedi a sedi... Tato nekvalifikovana sila je malokdy propoustena (to je jen moje teorie z pozorovani deni ve stanicih Jaromer a Pardubice) a profesionaly (signalisti) se snazi redukovat a pridavaji jim cim dal vic prace.
registrovaný uživatel siker
26.08.2005 (11:06)  
Ámen, pánové ámen, podle některých přispěvatelů když je vedení neschopné, tak ať si to odnesou zaměstnanci-já dojíždím do práce z Moravy až kus za Prahu, ve stanici nemáme ani pitnou vodu ( kromě sodovek-MŇAM ), na zab. zař. se nám tu zřejmě ještě zaučoval Křižík, každý víkend jsou tu hromadné veselice s místními i přespolními ( rozbité okna, zapálené dveře a výkaly přímo v čekárnách už ani nepočítáme ), v naší staničce funguje vše jako v přírodě ( v zimě tam máme zimu a v létě vedro ) a to jsme na tom ještě dobře. Ale já si nestěžuju. Mám svou práci rád a narozdíl od většiny kolegů s tzv. pražskou mentalitou chápu, že do práce se chodí i v sobotu a neděli (naštěstí nemám chatu ani zahrádku ), že v práci je nutno dodržovat aspoň základní hygienické návyky (nevěřili by jste, jaký je to pro někoho problém ) a v naprosté většině případů dokážu i přijít do práce včas (občas zaspím-i já dokonalý se utnu ). Že konám svoji práci na místní poměry celkem dobře a jsem použitelný i na jiných pracovištích, to ani nebudu rozvádět. Za to vše mám okolo 11-12 tis. měsíčně a NESTĚŽUJU SI !!! Vždyť mám práci !!! Prúkaz na slevu jízdného-tzv. režijka-je pro mě jakási kompenzace za všechny ty hodiny strávené cestou do práce, za všechny ty pracovní podmínky a vůbec za svoji ochotu dělat tuhle práci !!! Jestli je pravda, že na ni za dveřmi čeká 10 jiných, proč mám za tenhle rok přes 200 hodin přečasů a pořád mě přemlouvají ať neodcházím ? Netvrdím, že se v práci předřu, ale já přece neovlivním obchodní politiku mého zaměstnavatele. A v konečném důsledku je režijka jednou z ukázek činnosti OSŽ (ještě že jsem nedělal v ČKD-to se ropadlo mj. díky rozhádanosti odborů ). Tohle jsou mé důvody pro zachování režijních výhod. Komu, to je zase jiná věc.

P.S. Nečekejte ode mě nejakou odbornou diskuzi. Vím moc dobře, kolik dneska stojí informace a buď je poskytnu současnému vedení za peníze, nebo schopnému vedení zadarmo. Např. řediteli GŘ ČD bych ani vodu nepodal, a to ani za prachy...
registrovaný uživatel František Vaněk
26.08.2005 (10:23)  
Ad Stará paní: Souhlasím, že někteří zaměstnanci z ČD center a hlavně v mezinárodních pokladnách nejsou schopní jednat se zákazníky. Informovat je o tarifech a nabízet nejvýhodnější jízdné a s oblibou rovnou vpálí tarif TCV. Těm bych opravdu po opakovaných stížnostech rozvázal pracovní poměr, protože právě jsou to oni kdo reprezentují ČD v očích veřejnosti.
26.08.2005 (10:08)  
Nebylo mým záměrem vrazit tu klín mezi zaměstnance a nezaměstnance ČD. Vždycky mě ale nesmírně dopálí, když někdo začne popisovat, jak je práce u drah nesmírně náročná a odpovědná. Proto jsem si dovolil připojit něco od plic.

Nebavíme se o jednotlivcích, kteří jsou skvělí, ale o tom, jak funguje systém. Věřím, že když jde o životy, tak si to pracovníci drah (výpravčí atd.) ohlídají. Jinak si ale myslím, že železničářům schází právě a především odpovědnost za své jednání. Je jim v podstatě jedno, jestli mi něco řeknou správně či nikoliv. Dráhy jsou státem ve státě, ale nikoliv politicky, ale především co se týče myšlení. Opravdu mívám v rozhovoru v pokladními, pracovníky ČD center a průvodčími pocit, že přiletěli z jiné planety.

ad František Vaněk: Určitě bych si režijku pořídil, byl bych vášnivý železničář a dštil bych tu síru na ty trouby, co nám chtějí odebrat režijky.
registrovaný uživatel Noname
25.08.2005 (22:55)  
Nobody: Asi tak nejak. Neco jineho by bylo, kdyby nejaky mobilni operator posilal sve zamestnance na dovolene do zamori, platil jim auto se soferem atd. - muze si to jednoduse dovolit. Kdezto CD zivori, musi se dotovat a presto u nich plati takovy vyhody pro zamestnance. A zeptejte se zamestnancu u Eurotelu, jestli si mohou v pracovni dobe lustit krizovky, nebo mit 10 minut pred koncem pracovni doby sbaleno a cekat dole na vratnici, aby si mohli pichnout, nebo 10 minut po zacatku pracovni doby si teprve varit kavu a "zprovoznovat" se. Porovnejte se situaci na CD.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko