..: Výtah ze zprávy o hospodaření ŽSSK :..
Bratislava - Železniční společnost Slovensko (ŽSSK) dosáhla v hospodaření prvního pololetí roku 2005 ztráty ve výši 411,8 mil. SKK. V porovnání s plánovanou ztrátou byl výsledek lepší o 155,4 mil. SKK. Při plánovaných nákladech 4,317 miliard SKK zaúčtovala ŽSSK celkové náklady ve výši 4,140 miliard SKK a při plánovaných výnosech 3,750 miliard SKK zaúčtovala výnosy v objemu 3,728 miliard SKK. Na konci letošního roku je plánována ztráta 987,2 mil. SKK.

Za první půlrok přepravila ŽSSK ve vnitrostátní přepravě 24,434 milionů cestujících, což je v porovnání se stejným obdobím minulého roku méně o 923 tisíc, což je pokles o 4,4%, naopak v mezinárodní přepravě zaznamenala ŽSSK nárůst o 14,6%.

ŽSSK evidovala k 30. červnu 4781 zaměstnanců, což je o 38 méně, než předpokládá plán k 31. prosinci.


CSPSV | 11.8.2005 (12:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Slovensko (celé)


13.08.2005 (12:52)  
Rozdělení funkce dopravce a provozovatele dráhy má především "přínos" pro cestující … Je–li z důvodů na straně provozovatele dráhy vlak dopravce opožděn - například pomalé jízdy, nemůže personál dopravce ovlivnit, aby v přípojné stanici počkal přípojný vlak. Na Slovensku samozřejmě existuje pomůcka "čekací doby", ale pokud jí výpravčí nedodrží anebo striktně dodrží a vlak přípojný vlak ujede, tak si cestující nic nevystěžuje, protože přepravní smlouvu má uzavřenu s dopravcem, nikoli provozovatelem dráhy … "Charta" cestujícího předpokládá odškodňování cestujících dopravcem, ale nepočítá s tím, že by cestující měl odškodňovat provozovatel dráhy … vznikle-li zpoždění v důsledku provozování dráhy …
Výpravčí není partnerem cestujícího, když po něm bude chtít nějakou přepravní informaci, tak se nic nedozví, protože výpravčího přepravní předpisy dopravce (více dopravců) nezajímají …
registrovaný uživatel marek
12.08.2005 (16:36)  
skratka je ZSSK!!!!!!!
registrovaný uživatel DJ
11.08.2005 (22:37)  
Myslím, že na Slovensku je to systémově "čistší" řešení. Sloučení funkce dopravce a provozovatele dopravní cesty ve mně vyvolává obavy, že minoritní dopravci budou znevýhodněni. Ale na nějaké soudy je ještě čas. Jinak je zajímavé sledovat, kam se vývoj v ČR a SR ubírá. Myslím, že se obě železnice můžou vzájemně dobře inspirovat.
registrovaný uživatel Lenny
11.08.2005 (20:30)  
To je přesně systém, který bych zavedl i u nás jaký mají na Slovensku
editor nebo admin ŽP Karel Chýla  mail  
11.08.2005 (18:55)  
ČD mají něco kolem 65 tisíc zaměstnanců, ale to je právě s těmi stanicemi.
ČD = dopravce + všichni pracovníci ve stanicích.
ZSSK, to je čistě dopravce.
editor nebo admin ŽP DJ
11.08.2005 (14:58)  
To je těžko porovnatelné, protože pod ŽSSK nepatří výpravčí, signalisti, hradlaři atd. Ti jsou pod ŽSR. Zatímco v Čechách tyto profese spadají pod ČD společně s průvodčími, pokladníky atd.
editor nebo admin ŽP franta007
11.08.2005 (14:47)  
Za rok 50 mil cestujcích s 4780 zaměstnanci. čd 170 mil cestujcích a nevíte kolik maj zaměstnanců?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko