..: Drážní inspekce varuje před riziky, která hrozí na některých železničních přejezdech :..
Drážní inspekce ČRDrážní inspekce při své preventivní činnosti zjistila, že v České republice existují minimálně 353 železniční přejezdy, které představují bezpečnostní riziko pro uživatele pozemních komunikací, resp. pro provozování drážní dopravy. V těchto místech je nejbližší silniční křižovatka příliš blízko přejezdu, takže může nastat situace, kdy řidič dávající přednost vozidlům jedoucím po hlavní silnici nemůže splnit další ze svých základních povinností – neprodleně opustit se svým vozidlem železniční přejezd. Může tak způsobit závažnou dopravní nehodu (střet s vlakem).

Drážní inspekce zaznamenala do konce července letošního roku celkem 157 střetů na železničních přejezdech, při kterých zahynulo 26 osob a dalších 41 bylo zraněno. V roce 2004 došlo k 288 střetům na železničních přejezdech a zemřelo při nich 57 osob a dalších 128 bylo zraněno. V drtivé většině případů nebyla příčina nehody na straně železnice.

Celá tisková zpráva DI ČR

JRtrain Poslat mail autorovi | 9.8.2005 (19:32)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


SSZ
11.08.2005 (17:31)  
registrovaný uživatel M 
11.08.2005 (8:15)  
A drážní inspekce zaplatí přestavbu těch přejezdů? No dost bych se divil a stejně by to šlo (nebo pude) z našich daní. Oni potřebujou asi hlavně vykázat svou činnost, protože jinak jsou jako státní instituce na nic a dokazuje to obrovské rozšiřování státního aparátu, kterej musíme platit, fuj. Je to dost nafouklá bublina a TV Nova má tohle moc ráda.
10.08.2005 (23:06)  
Zkuste se obrátit na úřad bakaláře Žáka … tiskový mluvčí rád poskytuje informace …
domnívám se, že jde především o klasické "T éčkové" křižovatky, kdy z hlavní silnice odbočuje vedlejší na přejezd "do vsi" apod. Když závory stahoval vechtr a viděl na přejezd, tak o nic nešlo, dokud vozidlo stálo na přejezdu, závory nespustil a "klacek" se postavil, až byly závory zavřené. Když si ovšem závory zavírá vlak sám, tak je to na pováženou. Ostatně je jedno, zda je cesta hlavní nebo vedlejší; když vozidlo přejede přes přejezd "na hlavní" a řidič tam zjistí překážku, tak zastaví i když bude mít konec vozidla na přejezdu… ono jde hlavně o to, že se do prostoru mezi hranicí křižovatky a "hranicí" přejezdu se vozidlo nevejde …
registrovaný uživatel asdf
10.08.2005 (13:12)  
Nevíte, je-li někde výčet těch přejezdů k nahlédnutí?
registrovaný uživatel CD
10.08.2005 (12:31)  
Obávám se toho, že řešení je právě na těch krajích, které z nějakého důvodu změnily značení v blízkosti přejezdů tak, že cesta vedoucí přes přejezd je cestou vedlejší (několik takových případů znám)
09.08.2005 (22:11)  
Obrázky byly na N@VA TV - názorný příklad jak zůstane konec vozidla v pr;jezdném průřezu; je spíše ku podivu, že díky tomu není případů, kdy zadní část vozidla stojí na přejezdu a buď tam vozidlo přibouchnou závory anebo ho smete vlak není plná černá kronika, ale dostávají se tam pitomci, kteří na ten přejezd najíždějí čelně. řešit problém mají kraje … ty budou mít radost …

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko