Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Drážní inspekce při své preventivní činnosti zjistila, že v České republice existují minimálně 353 železniční přejezdy, které představují bezpečnostní riziko pro uživatele pozemních komunikací, resp. pro provozování drážní dopravy. V těchto místech je nejbližší silniční křižovatka příliš blízko přejezdu, takže může nastat situace, kdy řidič dávající přednost vozidlům jedoucím po hlavní silnici nemůže splnit další ze svých základních povinností – neprodleně opustit se svým vozidlem železniční přejezd. Může tak způsobit závažnou dopravní nehodu (střet s vlakem).
Drážní inspekce zaznamenala do konce července letošního roku celkem 157 střetů na železničních přejezdech, při kterých zahynulo 26 osob a dalších 41 bylo zraněno. V roce 2004 došlo k 288 střetům na železničních přejezdech a zemřelo při nich 57 osob a dalších 128 bylo zraněno. V drtivé většině případů nebyla příčina nehody na straně železnice.
Celá tisková zpráva DI ČR
Drážní inspekce zaznamenala do konce července letošního roku celkem 157 střetů na železničních přejezdech, při kterých zahynulo 26 osob a dalších 41 bylo zraněno. V roce 2004 došlo k 288 střetům na železničních přejezdech a zemřelo při nich 57 osob a dalších 128 bylo zraněno. V drtivé většině případů nebyla příčina nehody na straně železnice.
Celá tisková zpráva DI ČR
JRtrain | 9.8.2005 (19:32)
Související zprávy
SSZ
11.08.2005 (17:31)
11.08.2005 (8:15)
A drážní inspekce zaplatí přestavbu těch přejezdů? No dost bych se divil a stejně by to šlo (nebo pude) z našich daní. Oni potřebujou asi hlavně vykázat svou činnost, protože jinak jsou jako státní instituce na nic a dokazuje to obrovské rozšiřování státního aparátu, kterej musíme platit, fuj. Je to dost nafouklá bublina a TV Nova má tohle moc ráda.
10.08.2005 (23:06)
Zkuste se obrátit na úřad bakaláře Žáka … tiskový mluvčí rád poskytuje informace …
domnívám se, že jde především o klasické "T éčkové" křižovatky, kdy z hlavní silnice odbočuje vedlejší na přejezd "do vsi" apod. Když závory stahoval vechtr a viděl na přejezd, tak o nic nešlo, dokud vozidlo stálo na přejezdu, závory nespustil a "klacek" se postavil, až byly závory zavřené. Když si ovšem závory zavírá vlak sám, tak je to na pováženou. Ostatně je jedno, zda je cesta hlavní nebo vedlejší; když vozidlo přejede přes přejezd "na hlavní" a řidič tam zjistí překážku, tak zastaví i když bude mít konec vozidla na přejezdu… ono jde hlavně o to, že se do prostoru mezi hranicí křižovatky a "hranicí" přejezdu se vozidlo nevejde …
domnívám se, že jde především o klasické "T éčkové" křižovatky, kdy z hlavní silnice odbočuje vedlejší na přejezd "do vsi" apod. Když závory stahoval vechtr a viděl na přejezd, tak o nic nešlo, dokud vozidlo stálo na přejezdu, závory nespustil a "klacek" se postavil, až byly závory zavřené. Když si ovšem závory zavírá vlak sám, tak je to na pováženou. Ostatně je jedno, zda je cesta hlavní nebo vedlejší; když vozidlo přejede přes přejezd "na hlavní" a řidič tam zjistí překážku, tak zastaví i když bude mít konec vozidla na přejezdu… ono jde hlavně o to, že se do prostoru mezi hranicí křižovatky a "hranicí" přejezdu se vozidlo nevejde …
asdf
10.08.2005 (13:12)
Nevíte, je-li někde výčet těch přejezdů k nahlédnutí?
CD
10.08.2005 (12:31)
Obávám se toho, že řešení je právě na těch krajích, které z nějakého důvodu změnily značení v blízkosti přejezdů tak, že cesta vedoucí přes přejezd je cestou vedlejší (několik takových případů znám)
09.08.2005 (22:11)
Obrázky byly na N@VA TV - názorný příklad jak zůstane konec vozidla v pr;jezdném průřezu; je spíše ku podivu, že díky tomu není případů, kdy zadní část vozidla stojí na přejezdu a buď tam vozidlo přibouchnou závory anebo ho smete vlak není plná černá kronika, ale dostávají se tam pitomci, kteří na ten přejezd najíždějí čelně. řešit problém mají kraje … ty budou mít radost …
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko