..: Železniční privatizace: ŽS Cargo Slovakia na prodej :..
Slovensko chystá velkou privatizaci společnosti ŽS Cargo Slovakia. Mezi zájemci jsou České dráhy, Deutsche Bahn, Penta, J&T, English Welsh & Scottisch Railway, FirstGroup, Genesee&Wyoming, dále ukrajinské, polské, maďarské či rakouské národní železnice. Podle slovenského ministra dopravy Pavla Prokopoviče se počítá se ziskem 15 až 20 miliard slovenských korun. O výši konečné nabídky se bude rozhodovat, až stát vyřeší cenu za přístup na slovenskou železniční síť. Slovenská privatizace je první tohoto druhu ve střední Evropě a rozhoduje se zejména o vlivu na trhu. Proto se do tendru přihlásily i firmy ze sousedních států, které mají finanční potíže. Všechny se totiž obávají výrazného vlivu Deutsche Bahn. Letos by firma měla přepravit 50 milionů tun zboží a vydělat přibližně 100 milionů slovenských korun.
ŽS Cargo Slovakia
Základní jmění: 11,5 mld. SKK
Počet lokomotiv: ca. 800
Počet nákladních vagonů: ca. 16 000

CSPSV | 4.8.2005 (11:29)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Slovensko (celé)


Railway Kárl
05.08.2005 (22:01)  
To Egerhart Hauptbanhof:
Jenže když to vezmu z nadhledu tak v USA kromě tří až šesti-kolejky na východním pobřeží a jedné transkontinentální železnice podstatě Východ-Západ nic jiného nemají :-(
Ale je pravda, že obrovské nákladní vlaky např. s uhlím tažené např. 6 dieselovými mašinami si tady v Evropě dokáže představit jen málokdo (kromě Ruska samozřejmě – protože v Rusku, tam je možné všechno ;-)

Za minulého režimu se přepravovalo po železnici cca více než (nebo okolo)80% veškeré přepravy zboží na území Československa.
Dnes v tom bordelu se už dnes nepřepravuje ani 50% nákladu po kolejích. Číslo úplně přesně neznám ani ho teď nebudu hledat, ale cca okolo 40-45%.
Jestli někdo zná přesný údaj, může to tu připsat…
Má to hodně souvislostí, jako s transformací průmyslu po 89. a rozmachu silniční dopravy. Zejména podpora vlády a krajů jednoznačně do silniční dopravy aby si papaláši konečně mohli vozit prdel v rychlých autech po českých dálnicích, bohužel na okrsky by jim byly ty auta kničenu a tak si to schválili, že se budou stavě dálnice … Ty se neustále budují a ty dříve postavené jsou už dnes v katastrofálním stavu, takže zase hurá – miliardy do silnic.

S pozdravem Železniční Karel

" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) "
Egerhart Hauptbanhof
05.08.2005 (20:34)  
Jen bych dodal, že americké soukromé společnosti mají větší podíl v nákladní dopravě v USA, než naprostá většina Evropských státních železnic. Asi tak 40 ku 20 až 7 procentum. A mimochodem o kolik klesl objem nákladní dopravy u ČD za poslední léta?
Railway Kárl
05.08.2005 (17:37)  
Ještě jsem zapomněl dodat – když to vydělává, tak proč to prodávají??? Asi vážně nejsou normální …
A právě když to sype, tak proč do toho nejde KONEKS, v případě investic, inovací a optimalizací by to mohlo logicky sypat ještě více :-)))) To že nedělají do nákladů by vůbec nemuselo vadit – všechno jednou poprvé !

Železnice vždycky byla páteří průmyslu, ale od doby co se prosazuje Amerikanizace a Megdonalizace je asi vizí co nejvíce Trucků na dálnici … Čím více náklaďáků, tím lépe splněna amerikanizace, ale tím více mrtvých na cestách (stačí se podívat na statistiku dopravních nehod za poslední týden – nelepší byla asi ta mezi Hranicemi na Moravě a Bělotínem na R48 – 4 mrtví a 4 ranění, ale i třeba 2 kamiony v sobě dokáží ucpat klidně celou dálnici, ale protože snad kamióny jsou páteří megdonaldského průmyslu (?) ;-), tak je to normální)


To Web:
Nemám namysli páteří ve smyslu ekonomického charakteru, ale chápu páteř průmyslu ve smyslu takovém, že doprava ačkoli přímo nevytváří určité hodnoty, tak sekundárně velice silně napomáhá hospodářskému růstu.
Pro příklad, kdyby měla škodovka každé osobní vozidlo vozit zvlášť přímo k zákazníkovi, potřebuje na každé auto jednoho řidiče a "plnou nádrž" Řidič by splnil misi a zpět by se dopravoval MHD, autobusem taxíkem a podobně – to by bylo dost neefektivní, ale těch zaměstnaných řidičů – hned by se snížila nezaměstnanost!!!
Ještě by tu byla samozřejmě varianta naložit to po 7 kusech na truck :-))) Ale nejjednodušší je naložit třeba 300 osobních aut na vlak a někam je dovést… ;-)
Jo dobrá infrastruktura je k nezaplacení. Jestli někdo projížděl po silnici z Bělehradu (Srbsko) do Podgorice (Černá hora), tak ví, že se autem jede spíše necestou než cestou. I když je na trase desítky silničních tunelů, tak je to spíše taková horská silnice, kde sesuvy půdy jsou na denním pořádku. A je tady vhodnější vozit nejen zboží po železnici, která vede až do přístavu BAR – už proto, že to je to rychlejší než přes horské silnice ;-)

Nehodlám tady rozebírat detaily (ne)"úspěšné" kupónové a nekupónové tunelarizace 90.let minulého století s úspěšností tak 1:10 až 1:50, samozřejmě zaleží na průmyslovém odvětví. V některém průmyslu se to spackalo více a 49 podniků muselo krachnou na úkor jedné vyvedené privatizace, v některém odvětví pak toho krachlo méně. Byla to perfektní ukázková metoda typu pokus–omyl neboli vyjde-nevyjde anebo KEN-VELO ;-)


To Radim_c:
Ale je pravdou, že největším zákazníkem ČD v nákladní dopravě je právě paradoxně Škoda Auto.


To Web:
Nevím, jak to myslíš s tou OKD dopravou? Vždyť je to v podstatě jedna vlečka, stovky rezivějících odstavených vagónů na odstavných nádražích a další stovky nákladních vagónů s povolením průjezdu po tratích ČD a pár dieselových lokomotiv :-))

A když jsem čekal asi před 2 týdny v Přerově na nádraží, díval jsem se kam jede ten vlak plný uhlí (mimochodem byly to vagóny ČD) z LOUKY NAD OLŠÍ (Karvinsko) do BOSNA A HERCEGOVINA (nějaká koxovna v Bosně byla cilovou stanicí)
PS: Vagóny OKD dopravy by to asi nezvládly :-)))

To Lukas:

Draha se spíše uzavře, když budou kraje uvažovat po " Meg-Donaldovsky" a podporovat silnice ;-)
než


S pozdravem Železniční Karel

" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) "
Nobody
05.08.2005 (15:59)  
To Radim_c: Ja bych byl trochu opatrnejsi, on samotny prodej jeste neni 100% zarukou uspesnosti. Na opacnem polu jsou treba Jawa, Tatra ze stejneho oboru, a dalsi strojirenske podniky by bylo mozno jmenovat. Tim ovsem nechci rici, ze jsem proti prodeji.
Radim_c
05.08.2005 (10:29)  
Koneks, pokud vím, do nákladní dopravy nedělá nikde v Evropě. Z ČSAD Ostrava koupil taky jenom autobusy.
PS. páteří českého průmyslu je Škoda Auto - myslíte, že by jí dnes byla, kdyby nebyla prodána "cizím kapitalistům?"
Petr
05.08.2005 (0:12)  
Kárle, mám čim dál víc dojem, že si z nás děláte bohapustou prdel :))

...tak to byl dobrej frk:-) (mám bohužel dojem podobnej)
Web
04.08.2005 (22:08)  
Páteř průmyslu :)) Že u nás ten průmysl ale likvidují různé OKD Dopravy a podobné, není-liž pravda? :))

Kárle, mám čim dál víc dojem, že si z nás děláte bohapustou prdel :))
lukas
04.08.2005 (21:49)  
nechte toho, slovaci jsou borci ze do toho jdou, s vasima komunistickyma nazorama se u nas draha zavre uplne
Karl von bahnhof
04.08.2005 (21:47)  
jsou to čoboli ti slováci....letos firma vydělá tolik a tolik se píše v závěru článku..... čili si řeknou, čo bolo bolo, terazky sme v........
Railway Kárl
04.08.2005 (21:37)  
Nestačím se divit, Slovenská vláda se asi posrala v kině!!
Nejdříve zruší osobní dopravu na většině regionálních tratí, pak ji zase částečně obnoví a teď aby toho nebylo málo, tak rozprodávají nákladní dopravu. Asi opravdu nejsou normální, když si prodávají páteř průmyslu.

Ale kdyby DB získaly ŽS Cargo, to by mohlo být zajímavé, v opačném případě při ukrajinských národních železnicích, to už bych jen řekl "Ámen"

Divím se že o to nemá zájem jedná taková vlezlá společnost - myslím, že se jmenuje "KONEKS" nebo tak nějak.


S pozdravem Železniční Karel

" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) "

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko