..: V Praze Uhříněvsi za odjezdu vykolejil Nex 54120 :..

Praha - Doplněno 19.7.2005 10.30, 20.7. 14h - Dne 18.7. v 19.50 došlo v Praze-Uhříněvsi při odjezdu vlaku 54120 (Praha-Uhříněves - Lípa nad Dřevnicí) k vykolejení šestého vozu od konce vlaku (vůz Sggrs ČD-pronájem Metrans-ložený kontejnerem). O nehodě informoval strojvedoucího až výpravčí prostřednictvím vysílačky, do té doby souprava ujela poměrně velký kus (až k zastávce Praha-Horní Měcholupy), kvůli tomu se předpokládá i poškození svršku ve II. TK mezi Uhříněvsí a zastávkou Měcholupy.
Trať Praha-Hostivař - Praha-Uhříněves byla proto neprůjezdná. II.TK byla zprovozněna v půl druhé ráno a ihned začaly jezdit zpožděné nákladní vlaky. V půl čtvrté byla zprovozněna i 1.TK a vlaky začaly jezdit téměř normálně.
Téměř, protože v Praze Uhříněvsi je možná jízda pouze z 1.TK na 1.staniční kolej a z 2. a 4.staniční na 2.TK. Vlaky pro Metrans přijedou na 1.TK a ihned jsou vytaženy na říčanské zhlaví a nasunuty do liché kol. skupiny (3., 5., 7. kolej), kde probíhá jejich odbavení. S odjezdy se nakládá obdobně.
Na místě zasahovala i "porodní bába" , což je nehodový vlak ve složení 752.001 + 3 vozy nehod. vlaku + 742.257 (příjezd do Hostivaře ve 21 hodin).
Do trati nejprve vyjela na průzkum lokomotiva 752.001 (v půl desáté), po jejím návratu jela na 1.TK MUVka. Po několika minutách byla stažena nepoškozená část vlaku 54120 do Hostivaře a pro vykolejený vůz jela "porodní bába". Ta stahla zbytek soupravy do Hostivaře a s poškozeným vozem odjela sníženou rychlostí do Libně.
Vlak 54120 odjel do Lípy v půl druhé ráno a krátce poté byl obnoven provoz po II.TK. V tu dobu ještě traťovka provizorně opravovala výhybky tak, aby se dalo jezdit alespoň z 1.TK na 1.st. kolej. To se jim podařilo a v půl čtvrté odjel první vlak po správné koleji do Uhříněvsi.

A jaký byl dopad na osobní dopravu? V Praze Uhříněvsi uvázl jako první vlak 9168 a později 9170 a R646,... v Praze-Hostivaři vlaky 9175, 9177,.... Náhradní autobusová doprava byla zavedena v úseku Praha Hostivař - Praha Uhříněves, zajišťoval ji DP hl.m. Prahy dvěma autobusy, které občas nestíhaly a tak se vracely. Jízdní doba vlaku Praha-Hostivař - Uhříněves je cca 7 minut, ale autobus tento úsek ujel za nějakých 15 - 20 minut, proto vlaky nabírakly zpoždění v řádu desítek minut.
Vlaky R 646, Sp 1839, R648, 1838, 1831 byly zrušeny v úseku Uhříněves - hl.n. a opačně a nahrazeny osobními vlaky, které jely zanedlouho po nich. V Praze Uhříněvsi byly realizovány obraty R 646/Sp1839, 1838/1831, souprava R 648 jela po zprovoznění prázdná čekat na obrat na R 649.

V současné době se jezdí po 1. i 2. traťové koleji s tím, že v 2.TK je mezi zastávkou Měcholupy a Uhříněvsí snížena rychlost na 50 km/h (v noci nebylo možné zjistit poškození svršku, proto toto opatření).
Podle prvotních zpráv došlo k vykolejení na výhybce 27 - jízda po hrotu-jedna náprava se za srdcovkou dostala jinam, než měla a poté již vypadlá poškodila výhybky 28 a 29 (spojka mezi 1. a 2. kolejí).
Vliv na osobní dopravu je nyní již minimální.

V poledne 19.7.2005 měl být provoz obnoven v plném rozsahu bez omezení.


Karel Chýla Poslat mail autorovi | 18.7.2005 (20:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
23.07.2005 (18:58)  
Podle rok starého původně navrženého harmonogramu měla stavba Strančice-Hostivař začít v prosinci 2004 (až do dubna/června 2005) přípravnými pracemi (demolice budov, opěrných zdí + výstavba nových budov, zdí atd.), pak měla následovat nová lávka ve Strančicích, kolejové výluky měly začít v dubnu novým zapojením Metransu. Vlastní rozsáhlé výluky na trati měly začít koncem června 2005: nejdřív výhybky na benešovském zhlaví ve Strančicích, pak od konce července lichá skupina ve Strančicích + kolej do Říčan (vyjma přeložky u Svojšovic) a sudá skupina v Uhříněvsi (včetně části koleje TK2 od Říčan). Následovala by přibližně od konce září/začátku října (zčásti se to bude překrývat) výluka lichých kolejí v Uhříněvsi + část TK1 do Říčan, a sudých ve Strančicích + kolej TK2 do Říčan( včetně přeložky u Svojšovic a následného přeložení i TK1). Cirka do konce listopadu.
Prosinec 2005 - březen 2006: přípravné práce Říčany + část TÚ do Uhříněvse, vlastní stavba pak duben až listopad 2006.
Prosinec 2006 - březen 2007: přípravné práce TÚ Uhříněves - Hostivař, vlastní stavba pak duben-září 2007.
Září až listopad 2007: dokončovací práce.

Čili i v původním harmonogramu byly tyto etapy odděleny.
editor nebo admin ŽP Karel Chýla  mail  
23.07.2005 (13:19)  
ČD mají velký zájem, aby do konce roku udělali úsek Hostivař - Uhříněves + nové zapojení Metransu. Jsou na to i peníze (cca. 400 milionů korun). VOS na stavbu Strančice - Benešov by měla být vyhlášena již brzy...
22.07.2005 (12:26)  
Probíhající výběrové řízení na zhotovitele počítá u stavby Hostivař(mimo)-Strančice(včetně) s termínem 1.9.2005 - 31.7.2008. O jednotlivých etapách této stavby si netroufám spekulovat, poslední informace nemám.
Další stavba je Strančice(mimo)-Benešov(včetně), ta bude probíhat zřejmě souběžně. Záleží na přidělěných financích.
editor nebo admin ŽP Karel Chýla  mail  
21.07.2005 (21:31)  
Hostivař(mimo) - Uhříněves(mimo) - 12/2005 (finančně zajištěno)
Uhříněves 2006 (tady to bude hodně rychlé kvůli Metransu)
Uhříněves - Říčany 2006/2007
Říčany - Benešov (mimo?) 2007/max. 2008
Celý koridor, to je otázka... bude záležet na stavebních povoleních a penězích...
editor nebo admin ŽP Filip
21.07.2005 (17:29)  
Tak to se na to teda těšim...a rok dokončení,když víš všechno????Jestli se toho dočkám apon do dúchodu....
21.07.2005 (13:09)  
Jseš dost mimo, už na to těžko reagovat. Takže fakta. Projekt počítá s tím, že v úseku Benešov - Budějovice bude délka úseků o rychlosti 160km/h pro klasické soupravy cca 75 km (+ dalších deset km pro rychlost 150 km/h), ta stošedesátka zahrnuje tři ucelené úseky o délce cca 27, 22 a 22 km. Přičemž mezi Benešovem a Táborem je zcela nový úsek 36 km, který bude umožňovat rychlost 150-160km/h.
Jestli tomuhle říkáš krátké úseky, tak už nevím...
Koridor u nás je míněn jako TŽK tj. tranzitní železniční koridor, který bude splňovat základní parametry dohodnuté pro evropské železniční magistrály (koridory), nejedná se o žádné VRT. Kdyby většina našich klavních tratí splňovala tyto parametry, tak pak bychom se tu mohli kochat debatou pouze o VRT. Bohužel, není tomu tak.
registrovaný uživatel Filip
20.07.2005 (23:37)  
pokud nekdo veri ze na 4 koridoru bude rychlost 200-230 tak je to hodne naivni predstava a tech 160,kdyz uz teda bude tak na kratkych usecich.A az se za tech x let dostavi,muzem tedy doufat,ze uz na nasich kolejich bude dostatek lokomotiv pro tuto rychlost,vlastne i vozu....Vyberove rizeni teprve probiha a nevim kde se bera ta jistota,ze to dopadne dobre??ale ne ze bych to trati na Budejice nepral....ikdyz jak vidim tak jsou tady vsichni porad u vytrzeni z ,,koridoru,,.Jedte se nekdy podivat treba do Francie co je to opravdova vysokorychlostni trat!
20.07.2005 (22:53)  
A to jsem nezmínil Variantu 3, což je přeložka o rychlosti na 200-230 km/h v úseku Uhříněves-Bystřice u Benešova. Je částečně zajištěná i v územních plánech. Někomu to může připadat jako hodně vzdálená budoucnost, ale v současnosti se již o koridorech moc nemluví - jsou rozhodnuté a postaví se (ikdyž sem tam s obtížemi), a tak se začíná mluvit o VRT a modernizaci dalších tratí.
20.07.2005 (22:35)  
to Filip: No jasně že šíříš fámy. To co tu tvrdíš vůbec není pravda. Evidentně si neviděl nic ze schválených projektů. A o variantách taky nevíš nic. Oba koridory jsou plánovány na 160 km/h. Pouze v některých úsecích je naplánována optimalizace na max. 120 km/h. A že se bude stavět koridor a zdvojkolejňovat ve stávající stopě, tak to tvrdíš jen ty. To byla neschválená varianta, protože by vyšla stejně draho jako postavit trať novou a jinde a na 160 km/h (čili velké přeložky). A užitek by byl tedy prodělěčný.
registrovaný uživatel Filip
20.07.2005 (21:32)  
Famy?Jenze uz jednou se stavet melo a rizeni?Jak dopadlo....Vsichni tady porad nadnasi slovo ,,koridor,, ale v nasich podminkach se tomu rikat tak neda.Pro 3 i 4 ,,koridor,, je planovana max rychlost 120km/h coz je absolutne smesny,protoze tratovka 120 je treba na tratich 231,072 normalnim stavem a nejsou to zadne koridory a ani nejsou rekonstruovane.A jaky ma čtyřka význam pro mezistátní dopravu,když z Budejic se jezdi po 196 max. 60-70????Na druhou stranu zas uznavam,ze vystavet koridor ve stope jednokolejne trati s rychlostmi okolo osmdesátky až stovky a zdvojkolejnení není jednoduché.....
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko