..: Connex plánuje zavedení nových spojů z Berlína do Hamburku a Kolína nad Rýnem :..
Skupina Connex má v plánu na počátku příštího roku provozovat vlaky z Berlína do Hamburku a Kolína nad Rýnem a své vlaky chce nechat stavět také v nádraží Berlin Zoologischer Garten. Doposud DB odpírá udělit Connexu nutná přepravní práva. DB chce přes masivní protesty tuto stanici úplně vyjmout z dálkové přepravy. Toto jednání ovšem odporuje slovům G. Schrödera o uvolňvání přepravní diskriminace na německých železnicích (viz. článek z 12.7. „Gerhard Schöder proti oddělení sítě a provozu DB”). Dceřiná společnost Connexu Nord-OstseeBahn převezme v prosinci provoz na regionální trati Hamburg – Sylt. Ta chce také příští rok zavést spoj z Hamburku do Berlína. Vzhledem k rozhodnutí DB připadají v úvahu stanice Berlin-Friedrichstrasse či Berlin-Ostbahnhof a v krajním případě i Berlin-Lichtenberg, přes kterou dnes již 2 linky přojíždějí.

CSPSV | 15.7.2005 (11:07)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
24.07.2005 (20:15)  
Zahraniční kapitál nic nemusí dotovat, protože náklady na zakoupení vozidel jsou už dávno umořeny anebo se postupně umořují tržbami na německých kolejích. Zaplacení dluhu tržbami příkladně 100 Kč za 15 km trvá mnohem kratší dobu než tržbami 16 nebo 22 Kč za 15 km … rovněž úhrada vlakových km ve "veřejném zájmu" pro jednotlivé spolkové země – cena za jeden vlakový km – je rozhodně vyšší než kolik dostane dopravce v Česku … a to se ještě v Česku zdá že to je mnoho …
registrovaný uživatel Web
21.07.2005 (21:15)  
Zikmund: Ten zahraniční kapitál je ale podlý, když podle vašeho názoru hodlá dotovat tím co vydělá v zahraničí ničení skvostných zítřků s ČD :)
19.07.2005 (21:27)  
ČD si nemohou DESIRA koupit, protože na ně nemají peníze … Ono je snadné koupit za „západoevropský kapitál" kolejová vozidla, když ceny jízdného nebo smluvní cena za zajištění dopravní obslužnosti odpovídá „západoevropskému kapitálu".
Známý mi teď zjišťoval cenu jízdenky Břeclav státní hranice – Hohenau dle tarifu ÖBB. „Jen" 3,20 EURO, tedy něco kolem 100 Kč … za 14 km. U nás za stejnou vzdálenost zaplatíte „obyčejné" jízdné 22 Kč …
Pak s takto pořízenými vozidly je snadné začít jezdit v zemi „s východoevropským" kapitálem a začít „konkurovat". A není vyloučeno, že tato vozidla jsou pořízena s finanční podporou regionu …
Kolik stojí DESIRO ? Řekněme, že 70 milionů korun. Odpisová doba je 15 let … takže roční odpis 4,67 milionu … denní odpis 12 785 Kč … Předpokládejme, že vozidlo ujede denně 500 km … tj. odpisy 25,57 Kč / km.
A tak se vypravte s tímto rozborem na krajský úřad ke škudlivému hejtmanovi s tím, že sice pro krajskou dopravu pořídíte deset moderních kolejových vozidel (8 turnusová potřeba, jedno na denní údržbě, jedno v provozní záloze). Podmínkou ovšem bude, že vážený pan hejtman s vámi podepíše smlouvu na 15 let s tím, že každý km bude o 20 korun dražší (ten rozdíl uhradíte z tržby)… dále to nechci rozvíjet, protože každé vozidlo těch 500 denně neujede – to co je v provozní záloze určitě ne …
A teď tam přijde dopravce, za kterým stojí zahraniční kapitál, který si na odpisy „vydělá" smluvní cenou za „základní dopravní obslužnost" v zahraničí … a nabídne, že to odjezdí za stejné nebo nižší peníze než ČD …
registrovaný uživatel Waszyn
19.07.2005 (17:04)  
to karl:

> tak jim to dejte všechno čd nabádejte, at se taky jako konex snaží "domluvit se" s kraji nějakou tou obálkou na vilku krajských monarchů. Ty tratě ale vyjměte celé a dejte je i se svrškem a spodkem Konexu, at pak prosí kraj, tedy tebe státe o dotace a taky se jako MOLOCH s kterým nikdo nekamarádí, protože sotva má na obálku a tedy už vůbec ne na její tučný obsah,bude muset domluvit s všemocnými gubernátory.

Svršek a spodek nepatří ČD, tak to prosím tady neplést.

> Nebude muset: soukromý dopravce uteče, nikde nemá zakotveno, že musí řešit ZDO ztráta neztráta,...

a kde to mají zakotveno ČD?

> a to je bordel. Mikroekonomický samozřejmě.

mikroekonomický bordel ? :o) co to proboha je? v tržním prostředí žádná firma nedělá nic z čeho nemá zisk případně nějaký jiný prospěch ze kterého ten zisk nakonec vyplyne.

> Taky doporučuju dostudovat tohle, že firma budto krachuje nebo ZDO kde je ztráta nerealizuje.

tak PROČ tu ZDO v takovém rozsahu ČD provozují? nebylo by lépe někde provozovat třeba autobus pod hlavičkou ČD než prodělávat popř.zároveň se zrušením tratě přenechat kšeft konkurenci?
registrovaný uživatel Karl von bahnhof
19.07.2005 (16:33)  
to vláda čr:
tak jim to dejte všechno čd nabádejte, at se taky jako konex snaží "domluvit se" s kraji nějakou tou obálkou na vilku krajských monarchů. Ty tratě ale vyjměte celé a dejte je i se svrškem a spodkem Konexu, at pak prosí kraj, tedy tebe státe o dotace a taky se jako MOLOCH s kterým nikdo nekamarádí, protože sotva má na obálku a tedy už vůbec ne na její tučný obsah,bude muset domluvit s všemocnými gubernátory. Nebude muset: soukromý dopravce uteče, nikde nemá zakotveno, že musí řešit ZDO ztráta neztráta, a to je bordel. Mikroekonomický samozřejmě. Taky doporučuju dostudovat tohle, že firma budto krachuje nebo ZDO kde je ztráta nerealizuje.
registrovaný uživatel Petr
19.07.2005 (13:44)  
...ujma vznikne státu a tedy i mě, peníze se odplaví do švédska...
Vždyť ty busy neřídí Švédové, ale Češi takže klesá nezaměstnanost a že zisky plynou do SWE je logické, když do té firmy investovali. To se vracíme do komunismu, když bychom chtěli, aby bylo všechno všech.

...I DB ví, že jsou ztrátové...
DB jako celek ztrátové nejsou. Je potřeba rozlišit nákladní a osobní dopravu

...což ještě prohloubí ztrátu čd...
ČD si musí zvyknout, že nebude stále dotovaná, když se nevyvede nějaký nákup rychlovlaků a podobně, tak se z toho musí vyvozovat důsledky. Musí se snažit, konkurence vždy prospěje zákazníkovi a od ČD očekávám, že bude bojovat.

...Dotovat subjekt, který pochopitelně celou sit nepřevezme...
Connex nechce přebírat celou síť, ale nahrazuje tam, kde se nedohodly ČD s kraji a tam, kde nevedou koleje.
registrovaný uživatel Waszyn
19.07.2005 (11:04)  
bože jaké vyzobávání třešniček,lidi pochopte,že jestli ČD dotují ZDO z jiných zdrojů tak je u nich něco špatně. Na ZDO dostávají dopravci dotace,které by měly umožnit provozovat ztrátovou linku s přiměřeným ziskem (i po odpisu vozidel).
Kdo zakazuje ČD koupit si desira a jezdit s nimi atraktivní relace?
Ke žlutým busům jinak:
Proč někdo v roce 2005 kupuje rychlovlaky, které jsou co se komfortu týče někde na úrovni B737 nízkonákladové společnosti,hnusný plast,málo místa,nemluvě o absenci grafického informačního systému (třeba i pro ty filmy), nebo o absenci zásuvek na notebooky ve 2.třídě... Vždyť ty autobusy jsou i pohodlnější než náš naklápěcí výkvět techniky,natož obyčejné vozy...
registrovaný uživatel Web
18.07.2005 (23:38)  
Karl+Karl: Doporučuji nastudovat základy makroekonomie...
18.07.2005 (22:24)  
Kdo je to soukromý dopravce ? Rozhodně ne ten, kdo provozuje veřejnou dopravu za úplatu.
registrovaný uživatel Karl von Bahnhof
18.07.2005 (22:19)  
to DJ: ujma vznikne státu a tedy i mě, peníze se odplaví do švédska, což ještě prohloubí ztrátu čd, a tedy nás všech. I DB ví, že jsou ztrátové, rozuměj stát ví, že tuto službu potřebuje, dopravní obslužnost je jedním ze znaků vyspělosti každého státu a proto je dotují. Dotovat subjekt, který pochopitelně že celou sit nepřevezme, nebot by nedosáhl zisku je tudíž zvrhlé. a nechat mu plnou dotaci je tudíž absurdní, protože ani nenavrhne státu, že by to kompenzoval tím, že ji aspon nebude chtít celou. Lobbing je věčný, antilobbing proto nutný. Otevírá oči tehdy, když se rozevírají peněženky lobbistům a naopak chudne státní pokladna a pak není na podporu středním podnikatelům, ale myslím ted s velkým P, tedy těch, jejichž odvody se státu vrátí a ne kapitálově zabezpečeným společnostem, co jak kobylky spasou, co se prašulkama zelená kdekoliv po světě, dobrou noc
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko