..: Nádraží s mnoha nej, ale v pustině :..
infoBerlín - Pod tímto titulkem informuje aktuální číslo časopisu Týden (23/2005) o problémech hlavního vlakového nádraží v Berlíně. Před několika týdny pobouřilo obyvatele "západního" Berlína, že na Berlin ZOO nebudou od léta 2006 zastavovat vlaky ICE. Odklon vlaků IC/EC a ICE plánují DB AG i u nádraží Berlin Ostbahnhof. Obě tyto změny postihnou i české cestující. Téměř všechny vlaky vyšší kategorie budou jezdit na dokončované Berlin Hauptbahnhof, které se stane největším železničním uzlem v Evropě. Berlíňané tuto stavbu označují jako "obří kosmická loď v poušti", protože stojí na území nikoho na dohled vládní čtvrti a má špatné napojení na městskou dopravu. Tvrdívalo se, že si politici stavějí nádraží pro sebe, aby byli co nejrychleji v práci. Nyní se říká, že je to kvůli tomu, aby na nové hlavní nádraží vůbec někdo jezdil. Už dlouho platí, že pro západní část Berlína je spádovost na Berlin ZOO, kdo chce na východ, volí Berlin Ostbahnhof. Od roku 2006 se bude jezdit na Berlin Hauptbahnhof - bude to pomalejší, ale modernější...

CSPSV | 6.6.2005 (7:49)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Německo


06.06.2005 (20:24)  
Jenom přemýšlím, kdo tu srovnává Brno a Berlín. Pravda, psát tu o Brně je trochu off-topic, ale analogie s Berlínem tím nevzniká. Já o Berlíně nevím nic, nikdy jsem tam nebyl a nenapadlo by mě o něm psát. Nebo berete veselou poznámku od "já" vážně?
registrovaný uživatel Evropan
06.06.2005 (14:38)  
Srovnávat berlínský "odsun" s Brnem může jenom člověk který toho o Berlínu moc neví (nejspíš neviděl ani mapu natož aby tam byl). Pro dálkové cestujcící pro které je především přinese neuvěřitelné zjednodušení a zlepšení přestupových vazeb o kterých se ve srovnatelně velkých městech může ostatním jen zdát (Praze doposud také citelně chybí).
Bez napojení na MHD? To asi ne: 3 linky S-bahnu, jedna ve stavbě metro taktéž.
Mimochodem nádraží už víc v centru ani být nemůže. :)
06.06.2005 (10:15)  
Jenže v tom Brně politik o vlak ani nezavadí, je to doména lidí mimo politiku. U nás musí politik jezdit autem, aby nebyl trapnej... Podle toho taky vypadá jejich smýšlení o železnici. Při dopravě na nové brněnské nádraží bude potřeba dát si na cestu k němu o 20 až 30 minut větší rezervu, při cestě pěšky (bude-li možná) 20 minut. To je zhruba tolik času (spíš ještě více), než ušetříme nasazením pendolin na trasu Brno - Praha. Děkujeme mnohokrát, Student Agency si mne ruce.
registrovaný uživatel comar 
06.06.2005 (10:14)  
jura, ja: spojujete naprosto nesouvisejici veci. V Berline je problem, ze ruzne vlaky jezdi z ruznych nadrazi, coz komplikuje prestupy (asi jako v Praze). Nove nadrazi bude naopak v centru (priblizne mezi Ostbhf. a Zoo Bhf.). Samozrejme, ze lidi, kteri bydli blizko soucasnych nadrazi, jsou nespokojeni. Ale nadruhou stranu jsou tam taky nekteri Berlinane, kteri to ted budou mit k nadrazi bliz a hlavne miliony cestujicich, kteri ted budou mit snadnejsi prestupy. Berlinsky uzel je treba hodnotit v celonemeckem kontextu. Naproti tomu se pro cestujici z Prahy do Vyskova pro cestujici posunutim brneskeho nadrazi zas tolik nezmeni - porad maji (jen) jeden prestup a nemusi menit nadrazi (coz se ted v Berline obcas musi).
registrovaný uživatel
06.06.2005 (9:33)  
Tož to už zme v Brně světoví - aji borci v Berlíně to dělajó podle nás ;-)
registrovaný uživatel Marek
06.06.2005 (9:09)  
Zajímáte-li se blíže o Lehrter Bhf. a Berlínský žel. uzel doporučuji fotogalerii na www.ekunkel.de
registrovaný uživatel jura
06.06.2005 (8:36)  
Jako odsunuté nádraží v Brně - na území nikoho, všude daleko, bez napojení na MHD :-((((

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko