..: Od 12.6.2005 bude jezdit v krajích méně spojů :..
130Ústí nad Labem - Od 2. změny JŘ, která vstoupí v platnost 12.6.2005, budou zrušeny vlakové spoje v Ústeckém a Královéhradeckém kraji. Důvodem je neuhrazení ztráty z provozu osobní regionální dopravy. České dráhy požadovaly po Ústeckém kraji 450 mil. Kč, kraj zaplatí pouze 335 mil. Kč a zbytek investuje do opravy silnic. Z tohoto důvodu bude na 26 tratích zrušeno 50 spojů a dalších 90 jich bude jezdit omezeně (zejména nebudou jezdit o víkendu a brzy ráno a pozdě večer).
Posledním krajem, který smlouvu s dráhami dosud neuzavřel, je Královéhradecký kraj. Dráhy dostanou od hradeckého hejtmanství o 15% méně finančních prostředků než požadovaly. Z tohoto důvodu bude v kraji zrušeno 18 vlakových spojů.
Viz tabulky aktuálních jízdních řádů na webu ČD.

CSPSV | 31.5.2005 (12:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   
31.05.2005 (23:22)  
to: Miroslav Zikmund
"KRAJE přece totiž NEJLÉPE ví" - kraje ví kulový stejně jak úředníci v Praze, jediný kdo v systému státní správy a samosprávy kdy něco věděl, byly okresy.
Pokud se týká "25 regionálních monopolů" v Británii, to je přece nesmysl. Monopol je defacto časově neomezený. Dopravci získávají ve výběrovém řízení frančízu pouze na několik let. Podobně by k tomu měly zřejmě přistupovat i kraje a vypisovat výběrová řízení. A u dálkových spojů by také měla existovat soutěž o licence na určité trasy. V tom chápu konkurenci, ne v tom, že pojedou ve stejný čas vlaky dvou společností a budou se akčními nabídkami přetahovat o cestující.
registrovaný uživatel Web
31.05.2005 (23:11)  
Ale oni ty peníze nemají na něco, oni prostě mají peníze a právo s nimi nakládat... (a samozřejmě povinnosti typu zajištění ZDO ap.)
registrovaný uživatel Petr´ V  mail  
31.05.2005 (23:09)  
S -ps- jsme procestovali Británii pouze vlaky a naprosto nesouhlasím s Miroslavem Zikmundem. V Anglii je naprostá železniční konkurence! Sami jsme použili několik železničních společností a jen v Londýně jsme měli možnost použít minimálně 6. Na trase Londýn Edinburgh jezdí minimálně 2 společnosti o kterých vím (ale je jich více).Mezi Londýnem a Liverpoolem operuje mnoho společností, které se liší jak dobou jízdy tak cenou (tzn. 100% konkurence, ne?)


Proč by měl někdo z "ekonomických Sorbon" prodávat na nádraží pivo a párky?

registrovaný uživatel Railway Kárl
31.05.2005 (22:32)  
Už jsem přišel na to kam půjdou peníze z Hradce ;-)
Jestliže v ústí budou opravovat silnice - aby je "konkurenceschopné" přetížené kamiony opět nenávratně zničily!!!
Tak v Hradci bude město úspěšně investovat do fotbalu viz. tento článek:
http://sportplus.centrum.cz/fotbal/clanek.phtml?id=2148
PS: Ještě že tam nebydlím, jinak bych ej asi žaloval, že investují veřéjné peníze, které mají např. na dopravní obslužnost celého regionu do takového tunelu jako je Fotball!
31.05.2005 (21:44)  
Mohl by mi prosím pěkně někdo jmenovat zemi, kde existuje na železnici konkurence ? Ve Švýcarsku jsou všechny železnice soukromé, na normálním rozchodu tam v podstatě jezdí každý všude; do doby než za tam zavedly POP tak se alespoň "ve výměnných" stanicích střídala vlaková četa, dneska tam mají všichni POP a všichni začali jezdit všude, dokud na regionálních vlacích průvodčího nezrušili vůbec.
Takzvaná privatizace britských železnic spočívá v tom, že místo jednoho "ostrovního" monopolu BR je tam 25 regionálních monopolů. Například celé Skotsko obsluhují Scotrail. Pouze na několika dálkových tratích jezdí "konkurence" a to tak, že každou celou jede společnost A, každou půl společnost B. Jízdní doba celkem stejná a nebo se liší v místech zastavení …
V Německu jezdí na téže trati třeba dvě společnosti – například München – Obersdorf obsluhí vlaky DB a vlaky ALX společnosti ALEX, ale v opbou platí jízdenky prodávané DB, přesněji řečeno celý sortiment jízdenek, včetně slev … Z Hofu do Regensburgu jezdí DB a VGB a platí totéž.
Ve Švýcarsku za těch 15 let, co tam volně jezdím(-e) zaniklo z ekonomických důvodů minimálně 15 společností sloučením s jinými společnostmi. FO + BVZ = MGB, SOB + BT = SOB, LSE + SBB Brünigbahn = Zentralbahn … asi tři společnosti pohltila MOB, RM je taky nástupcem asi 3 nebo 4 "soukromých" železnic atd. atd. Pro letošek se plánuje sloučení 4 železnic v kantonu St. Gallen a Appenzel, přičemž ty železnice nejsou propojeny ani kolejově … To jsou pouze bohulibé fantasmagorie "učenců" z ekonomických Sorbon, kteří nikdy neprodávali ani párky a pivo na nádraží. Ústecký kraj (a nejen on) svým způsobem zákon o zadávání veřejných zakázek, což by mohlo naplňovat skutkovou podstatu trestného činu. Kraj by si měl totiž sestavit jízdní řád tak, jak bude vyhovovat občanům kraje, podnikatelům (např. aby byl podporován cestovní ruch), obcím – včetně návaznosti na autobusy a vlaky z jiných krajů. KRAJE přece totiž NEJLÉPE ví, jaké jsou potřeby občanů v kraji (to nemohou dělat úřednící od stolu v Praze). Kraj si určí kolik bude ve vlaku vozů (ví kolik jezdí cestujících), zaplatí si poplatek za použití dopravní cesty u SŽDC a vypíše výběrové řízení na dopravce, který ty vlaky bude provozovat. Buď všechny anebo regionálně. Zvýšené objemy přepravy si budou cestující objednávat u KRAJE, který si objedná u dopravce posílení soupravy a taky to dopravci zaplatí, resp. zaplatí vyšší poplatek za použití dopravní cesty. Tak to bude naprosto čisté a průhledné řešení … pokud skutečně existuje podle "učenců" mnoho soukromých zájemců o provozování osobní dopravy, jistě nebude problém vybrat toho dopravce, který přijde s nejlepší nabídkou …
registrovaný uživatel Web
31.05.2005 (20:35)  
Nojo, ale musej něco zrušit, jinak by to bylo trapný ;)
registrovaný uživatel franta007
31.05.2005 (20:32)  
To jsem zvědavej co bude dělat personál, když bude mít míň práce. Já to vidim tak že ČD neušetří-nepropustí, jen zruší spoje a já se nedostanu na chatu a personál se bude škrábat v prdeli.
31.05.2005 (19:56)  
Sorry sem to nepatří.
dopisovatel nebo člen ŽP jJPNK
31.05.2005 (19:55)  
A nejlepší jsou ty kuřáci co sednou do nekuřáka a do kuřáka si chodí "zahulit" a co ty nekuřáci kteří z nedostatku nekuřáckých míst musí sedět(přece nebudou kvůli kuřákům stát) v kuřáku???
dopisovatel nebo člen ŽP bkp
31.05.2005 (19:27)  
InterCity: Jsem bkp!!!
;-)))
  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko