Berlín - Minulý týden prodaly DB AG více než 1 milion jízdenek za zvýhodněnou cenu 49,90€ za 2 cesty po libovolné trase v diskontních prodejnách LIDL během 50 minut. Přesto nebude podobná akce zopakována. Důvodem je vykoupení části jízdenek jak zaměstnanci LIDLu, tak překupníky, kteří s nimi obchodovali např. na eBay.
Kvůli obrovskému úspěchu by chtěly DB AG prodávat jízdenky v supermarketech dlouhodobě. Z tohoto důvodu se zpracovává koncepce na typ techniky, který by se při prodeji jízdenek na vlak používal. Německé dráhy už začaly jednat s potencionálními partnery, u kterých by mohly být k dostání vlakové jízdenky. Zatím však nejsou plány tak daleko, aby padla konečná rozhodnutí.
Zikmund: svycarsky system je asi nejlepsi na svete. Nejde jen o jednoduchost systemu jizdenek (jedna cena pro regionalni vlak az po ICE nebo bus), ale maji dokonce vyresene i casove navaznosti mezi vlaky a autobusy! Ty rakouske automaty jsou taky dobre (i kdyz ten preklad neni obcas zrovna nejlepsi). Navic, kdyz clovek kupuje jizdenku s VorteilsCard, tak je o 5% levnejsi nez u prepazky. Ale u nas to proste "nejde".
Naproti tomu ve Švýcarsku – tedy zejména tratě obsluhované SBB – jsou jízdenkové automaty s dotykovou obrazovkou skutečně na každé zastávce, i takové, kterýá je doslova v polích a jedná se o přestupní bod mezi autobusovou a železniční dopravou. Tam se dá koupit jízdenka s některou ze dvou – opakuji dvou typů slev (50 % sleva HalbtaxAbo, 5 za 6) a to z libovolného místa do libovolného místa, včetně autobusových či lodních linek provozovaných libovolným dopravcem. Možná to umí vydat i skupinovou jízdenku, na kterou se poskytuje 10 % sleva, případně v kombinaci s HalbtaxAbo. Takhle jsem si s tím nezkoušel hrát … Stejné automaty mají i ÖBB a ty dokonce umí i česky …
Z mého pohledu je toto zajímavější, než číst zprávy, že měl nějaký vlka zpoždění...
V každém případě je to nápad který by se mohl protlačit zkostnatělým myšlením pánů na GŘ.Už slyším argumenty typu to nejde, nikdo to nedělá a hlavně nový GŘ si určil za cíl nákladní přepravu takže proč se zabývat osobní že.
Uznávám, že je dost zpráv z oblasti německy mluvících zemí, ale některé newsky můžou posloužit jako insperace na cesty. Spousta z nich také přináší zajímavé informace (prodej jízdenek v potravinách, zlevněné jízdenky, evropské i české železniční stavby).
Myslím si, že cílem je aktuálnost a rozmanitost stránek a ne strnulost, kdy bude 1 zpráva 4 dny zobrazena jako aktuální.
A důvod je také ten, že ČD zdaleka nevydávají tolik informací o dění na železnici jako jiné železniční správy. To samé platí o české státní úřady zabývající se železnicí atd.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.