Praha - České dráhy propustí v letošním roce více než 12% zaměstnanců. Jedná se zhruba o 6.000 lidí. Propouštění postihne železničáře přibližně ve stejné míře ve všech krajích ČR. Propouštění se nelíbí odborům a některým starostům obcí, kteří se obávají o bezpečnost a kulturu cestování. Naopak ČD trvají na tom, že cestující snížený počet zaměstnanců nijak nepocítí.
Zatímco ve většině regionů ovlivní propouštění na dráze nezaměstnanost minimálně, tak například v jednom z největších železničních uzlů České Třebové by mělo být propuštěno více než 300 osob. Nezaměstnanost by se tak zvýšila v tomto regionu o 3 procentní body. České dráhy propouštějí postupně a neočekávají žádné sociální otřesy. Ve většině případů se jedná o odchod v rámci doprovodného sociálního programu. Odboráři tvrdí, že se propouští i nad rámec vládou schváleného DSP a hrozí časově neomezenou stávkou. Pokud v dohledné době neuzavřou České dráhy s odbory kolektivní smlouvu, může o práci ještě v letošním roce přijít dalších 2 - 2,5 tis. osob. Podle vedení železničních stanic snižují dráhy své stavy zejména kvůli zavádění nových technologií.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Tipl bych to na 5000 lidi GŘ + ex OPŘ a 65000 provoz...
Snížil bych to okamžitě na 2500 GŘ + OPŘ a 60000 provoz...
Jako sorry, ale aby ženská obsluhovala jedny závory párkrát denně, to už se vyplatí tam dát čisté blikače...
Pořízení je tak za třičtvrtě milion a to je za 18/12 měsíců zpátky... (počítám reálný náklad na jednu závorářku 20 000 a musej se tam minimálně dvě/tři střídat...
pak tu jsou pokladní na zastávkách, kde měsíční tržba není ani na výplatu pokladních... Když jsou POPky, ať se to prodává ve vlaku (pokud se nepletu, tak s programem MODRA KARTA by mely byt POPky vsude...)
To je zatím vše...
Jinak stárnutí asjznboňáctva bych se nebál. Není problém během roku nabrat 5000lidí, viz.armáda. Problém je se jich zbavit. Za stárnutí tedy poděkujme především odborům...samozřejmě nechci nikoho vyhazovat jen proto, že je mu 55, ale dráhy si právě tyhle lidi nechávaj na "dožití" a kdo si najde práci jinde, jde...
Navíc bych se věkovitýho personálu nebál. Že nejsou tak flexibilní s novýma technologiema? No ale normy DÚ stejně žádný bleskoý zavádění do provozu neumožňujou, tak co...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.