Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Dnes již málokdo uvěří tomu, že po trati z Plzně do Žatce, nesoucí v jízdním řádu číslo 160, jezdily těžké nákladní vlaky se sergeji v čele. Tytam jsou doby, kdy propustnost trati zvyšovala řada hlásek, z nichž poslední, hláska Ovčín, dosloužila teprve loni. Další změny na této více jak stokilometrové trati na sebe nenechají dlouho čekat. Již nyní probíhá výstavba dálkového ovládání celé trati, v současnosti především v okolí Blatna u Jesenice, odkud bude trať ovládána. Stavba za 300 milionů korun, které investuje plzeňská Správa železniční dopravní cesty, by měla uspořit více než stovku zaměstnanců a především zvýšit bezpečnost provozu. Dálkové ovládání trati zahrnuje mimo jiné natažení optického kabelu, vybudování čtrnácti nových přejezdových zabezpečovatích zařízení a převedení 28 současných vyhovujících přejezdů na dálkové ovládání. Samozřejmě to bude znamenat konec všech mechanických návěstidel na trati, která se stále nacházejí v Mladoticích, Žihli, Vroutku, Podbořanech a Žaboklikách, stejně tak i ručně ovládaných závor. Minulostí se stanou také vložená světelná návěstidla v Mladoticích, která jsou na síti našich drah stále větší vzácností. Hlavní část prací má být hotova ještě letos, návratnost investic se odhaduje na šest let. Racionalizační akce se chystají i na jiných tratích, například ze Zdic do Protivína, z Tábora do Horní Cerekve, ze Svitav do Žďárce u Skutče nebo z Kostelce u Jihlavy do Slavonic. Na ilustračním snímku Tomáše Bareše z loňského jara je zachyceno žihelské zhlaví v Mladoticích.
PavelHK | 12.4.2005 (11:08)
Související zprávy
vrbam
12.04.2005 (16:14)
Upravy znamenaji vyluky 12-14.4. od 7 do 14 hod
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko