..: Talgo 350 v pravidelném provozu :..
Prvních 8 vysokorychlostních jednotek typu Talgo 350 je od 26. února v provozu mezi Madridem a Léridou (rozchod kolejí 1435 mm). Dodavatelem vlaků s označením AVE S-102 je konzorcium Talgo S.A. a Bombardier Transportation. Trvalý výkon má jednotka 2 x 4 MW a skládá se celkem ze 12 vozů (6 vozů 2. třídy (Turista), 3 vozy 1. třídy (Preferente), 2 vozy exkluzivní třídy Club a 1 barový vůz).
Ke zpříjemnění cesty slouží možnost natočení sedaček po směru jízdy, odstup jednotlivých sedadel je asi 1 metr ve všech třídách. V třídě Club nalezneme pouze kožené sedačky, konferenční místnost a jako perličku také čistič bot. Samozřejmostí jsou Audio a Video kanály (ve všech třídách), zásuvky, GPS informační systém pro cestující a další.
Vývoj vysokorychlostí technologie Talga sahá až do 80. let minulého století. V rámci tohoto vývoje byly provedeny také pokusy na VRT Göttingen-Hannover, kdy v roce 1994 vlak Talgo Pendular (složený z běžných vagónů) překonal rychlost 360 km/k. Po dokobnčení úseku Lérida – Barcelona urazí Talgo 651 km dlouhou trať za 2,5 hodiny. Do zavedení signalizace ERTMS-Standard je nejvyšší rychlost stanovena na 200 km/h, po dokončení na 330 km/h. Produkty „Talgo“ můžeme vidět např. u našich západních sousedů – podle tohoto typu byla vyrobena většina vozů pro vlaky DB Nachtzug.

CSPSV | 11.4.2005 (13:11)
Související zprávyopen/close
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko