..: České dráhy patří do desítky největších evropských železnic :..
362124Praha - ČD, a. s. patří mezi 10 největších evropských železnic v přepravě osob, v přepravě zboží a v mezinárodní přepravě zboží v roce 2004.
V roce 2004 přepravily České dráhy v mezinárodní přepravě téměř 49 mil. tun zboží. ČD tak zaujaly 4. místo v mezinárodní přepravě zboží v Evropské unii za Německem, Polskem a tranzitním Rakouskem. Podobná je situace v celkové veřejné přepravě zboží, kde ČD patří 5. místo mezi zeměmi EU s celkovou přepravou 79 mil. tun zboží.
V přepravě osob patří České dráhy také mezi 10 největších evropských železnic. V loňském roce přepravily dráhy 178,8 mil. osob, na každého obyvatele tak v Česku připadlo přibiližně 18 cest vlakem. Je to srovnatelný údaj například se sousedním Německem a ČD patří v tomto ohledu s velkým náskokem první místo mezi novými členskými státy EU. Ve Francii připadá na 1 obyvatele 16 cest, v Itálii 9 a v Polsku 7 cest vlakem za jeden rok.
Více nákladů nebo cestujících ve srovnání se zeměmi EU přepravují pouze velké země bývalého SSSR jako jsou Ukrajina nebo Bělorusko.

CSPSV | 3.4.2005 (18:09)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


-ps-
07.04.2005 (22:59)  
Modré pantografy, osmsetdesítky, koženky, nepříjemní zaměstnanci a hlavně většina naprosto neschopných lidí v ČD centrech. Je hezké, že se za těžké peníze budují, ale potom jsou služby stejně k ničemu. Ještě že bydlím u Prahy a můžu jít do Wasteels či do CK ČD v Praze na hlaváku. Ale kdybych to neměl zjištěné na internetu, tak se za jízdenky nedoplatím nikdy!!! Za 25 dní bude 25 zemí slavit první rok fungování rozšířené EU (ale nedělám si iluze, že slavit budou všechny země...).
registrovaný uživatel  
06.04.2005 (21:15)  
V jednotkách 451 a 452 a v soupravách 714+4x010 vzhůru do Evropy!!!
registrovaný uživatel Martin
06.04.2005 (20:56)  
Já si myslím , že to s těmi ZSSK nebude tak žhavé . V podstatě souhlasím s Janem , jsou to všechno srovnatelné železnice , myslím ČD , ZSSK , MAV
registrovaný uživatel Karel
06.04.2005 (8:47)  
"Slovenske zeleznice" nejsou zeleznice ZSSK, ale Slovinské železnice. S Davidem plně souhlasím.
registrovaný uživatel CSPSV
05.04.2005 (11:19)  
Třeba ale co se týče spojů do zahraničí, tak se slováci velice polepšili:
2 EC - Praha-Bratislava
2 EC do Maďarska
Cracovia se udržela, stejně tak 3 Ex(IC) do ČR
zavedly se IC do Vídně
registrovaný uživatel Jan
04.04.2005 (21:20)  
Co to kecáte o těch slovácích ? Víte o tom , že kvalita západních železnic je například v tom , že vlaky jezdí často ? Určitě tedy častěji než na SVK ...
registrovaný uživatel David
04.04.2005 (9:17)  
To je fakt. Takové "Slovenske železnice" jsou co do výkonů malé, ale kvalita jejich služeb snese srovnání s mnohými železnicemi na západě.
registrovaný uživatel Sergej
03.04.2005 (23:32)  
Kdyby tak ČD patřily i do první desítky v Evropě co se týče kvality přepravy a poskytovaných služeb. No snad se toho někdy dožiju

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko