..: ČD ušetří měsíčně 100 mil. korun díky chybějící kolektivní smlouvě :..
České dráhyPraha - Díky chybějící kolektivní smlouvě ušetří České dráhy měsíčně kolem 100 miliónů korun. I přesto vedení ČD má zájem na podepsání KS, která, pokud se podepíše v nejbližší době, nebude platit dříve než od 1.dubna tohoto roku.
Jak řekl Právu generální ředitel ČD Petr Kousal, pokud se nepodaří uzavřít kolektivní smlouvu, budou muset Čeké dráhy letos propustit na 8000 zaměstnanců na místo původních 5500.
Součástí návrhu KS ze strany vedení ČD je meziroční zvednutí tarifní mzdy o 7% a snížení pohyblivé částky, kdy celková částka by měla být vyšší o 5%. Vedení také navrhuje pouze pět týdnů dovolené, zatímco dosud bylo týdnů šest. Zkrácení dovolené je dáno termínem uzavření kolektivní smlouvy, tj k 1.4.2005.

JRtrain Poslat mail autorovi | 15.3.2005 (11:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
18.03.2005 (20:21)  
Ad ddt Zaklínání produktivitou práce je sice hezké,ale jsou nějaké hranice za které nelze zajít.Výpravčí na spoustě stanic už dělá úplně vše.Od uklízečky přes mazače osobní a nákládní pokladnu,vyhybkáře,transito,vozovku občas i vedoucího posunu a to je stanice kde na každou funci býval člověk.A kde se ještě dá zvednout produktivita?Dá prodloužíme přerušení,ale dozorčích,náměstků je pořád stejně.Jediná šance je už dnes propouštět "na hoře" a tam si nikdo větev nepodřeže!
dopisovatel nebo člen ŽP ddt
18.03.2005 (10:22)  
kolejníkovi: přece jen o jedné nedotované vím, ale ono asi jich bude víc. O které vím já je Japonsko. Státní dráhy zde zkrachovaly někdy kolem roku 1988 s astronomickými dluhy. Dráha byla rozdělena na 7 společností a již několik let jsou v černých číslech, některé vydělávají pro nás nepředstavitelné peníze. Ekonomika v Japonsku je ale někde jinde.
U nás je průser s přezaměstaností a nízkou produktivitou práce. Řada lidí to nechce chápat a hledá spásu u tlučhubů typu Dušek, Čechák a pod..
Je to sice smutné, ale řada lidí bude muset odejít (jednou se to bude asi týkat i mne).
Je to asi takto: mám objem práce a prostředků na mzdy, musím obojí zvládnout, řekněme polovina lidí má šanci na perspektivní práci. Nebo budu mít mnoho lidí na palubě, aniž bych pro ně měl práci, pak si můžu změnit název z ČD na Titanik.
Ti co chtějí a umějí dělat, ti se chytnou u jiných firem a ti kdo dělat nechtějí půjdou na pracák. Problémem budou kraje z vyšší nezaměstnaností, uznávám, ale těch co dělat nechtějí je mraky i tam, kde práce je. Poptejte se u našich železničních firem - nabízejí řadu volných míst. Zahraniční se zatím moc neprojevují, ale oni také začnou, nebojte se. Budou taky potřebovat lidi se znalostí místních poměrů, předpisů atd..
dopisovatel nebo člen ŽP Pap
17.03.2005 (19:29)  
Time, ty tomu fakt rozumíš jak koza hvězdám! Viděl jsi třebe nějakou dopravní kancelář? Dny otevřených dveří, den železnice... I ten výpravčí s nejmodernější technikou musí zvládnout vyjezdit situaci při úplným výpadku techniky i telefonů. Stačí větší bouřka a nejde nic, ani telefony a zbývá jen "povoleka", ale to stejně víš houby, co to je. Kdybys viděl jen jednou jednoho nádražáka chrápat, tak budeš říkat, že to dělají všichni! Možná, že si zahraješ nějakej simulátor, kde kliznutím máš zahájenou výluku a druhým ukončenou. Ale ve skutečnosti je to spousta úkonů, telefonování a zapisování.
druhá smůla je ta, že se na ČD šetří tak, aby se ušetřila koruna, tak se za to vyhodí milion. Pk se sáhne na stav zaměstnaců a pak to vypadá tak, že výpravčí musí v jednu chvíli brát telefon, zároveň jít k vlaku s rozkazem, přitom má frontu u pokladny a ještě musí sledovat průjezd vlaku. Takže se cestující naštvou a příště nepojedou.čus
17.03.2005 (15:35)  
Ad Tim Práci výpravčích opravdu hlídá technika,ale většinou z roku raz dva,takže vjezd na obsazenou kolej obsazenou trať hlída jen asi ve 50% stanic ale spíš míň. Já mám seznání v 10 žst a technika mě hlídá jen ve dvou.A technika nehlídá my nehlídá jestli mám včas a správně sestaven ryhlík jestli mám četu strojvedoucího lokomotivu atd. A nejvíc problémů je "uhlídat" strojvedoucí!!!!!!
dopisovatel nebo člen ŽP Pajoš
17.03.2005 (11:27)  
Time.Predstavujes si to jako holubnik!Pral bych Ti aby se TI splnil sen a abys delal firu.Treba na takovem IC Bohumin - Praha. Vyjedes ve 3 rano(jak se dostanes do depa je tvuj problem) a v 10 ses v Praze - proste otrava - miliony navesti o kterych musis vedet absolutne vsechno - stovky kilometru kde musis znat kazdou vyhybku a na zachod si taky tezko zajdes!!!...CD by mely setrit to je pravda ale jestli vyhazovani zamestnancu je to nejlepsi reseni?PS:Kde sou obedy zadara at tam muzu zajit!
dopisovatel nebo člen ŽP Petr
16.03.2005 (22:51)  
TO Tim: Musim souhlasit.
Strata osobni dopravy by se sice mela dotovat. ALe pouze prokazatelna ztrata. A CD by se meli snazit o to aby byla ta ztrata co nejmenší. Spíš než samotná doprava by se mělo dotovat používání dopravní cesty, aby dopravce za její použití nic neplatil. TO by ho motivovalo i k úsporám, protože, když by ušetřil, tak by mu víc zůstalo....
dopisovatel nebo člen ŽP Tim
16.03.2005 (21:02)  
Kolejniku, typickym znakem pracovnika na zeleznici je, ze si o sobe mysli, ze je nepostradatelny, nejupracovanejsi, nejdulezitejsi atd. Na zeleznici bych sel milerad pracovat, jako fira, protoze je to muj sen od detstvi. A nebo kdyz bych se chtel flakat, tak bych sel delat treba posunovace. Rano bych prisel do prace, zapojil za loko jeden hytlak, abych pak mel s dvema kolegy po cely den kde chrapat, protoze v zadne stanici, kde mame pobyt, neni zadna zatez. Ale jsme tam potreba vsichni 3 posunovaci.
Primer k notarstvi. Tam je odpovednost za ostatni. Je potreba kontrolovat, jestli se te nahodou nesnazi nekdo podvest s falesnou obcankou atd. Na CD ale vsichni pracovnici preci nenesou odpovednost za zivoty jinych. Pruvodci, pokladni, informatorky... A i praci vypravcich a jinych hlida technika (az na par vyjimek, kde je technika z roku raz dva). Jedinou primou odpovednost ma fira. Ale i ta jeho odpovednost jde trochu ohlidat technikou.
Jiste, budes argumentovat tim, ze museji pracovat o svatkach, vikendech. Ale kolik zamestnancu na CD musi byt v 6:01 u stroje v plnem vykonu a od stroje muze odstoupit na nezbytne nutnou dobu kvuli WC, jinak az v 10:30, aby si dosel na obed. V 11:01 uz zase musi pracovat a stroj muze vypnout az v 13:55. Dojit si zakourit, poslouchat radio, ci dokonce v klidku kecat s kolegy - mimo presne ohranicenou poledni pauzu vylouceno. Vlakova ceta dojede do koncove stanice a ma odpocinek. O ostatnich pracovnicich nemluve, ty maji spise pauzy na praci mezi celodennim odpocinkem :-/
dopisovatel nebo člen ŽP Karel
16.03.2005 (19:51)  
Stejně to podepíšou :)!
dopisovatel nebo člen ŽP kolejník
16.03.2005 (19:42)  
Time, ty si zkus někdy práci na železnici, ale ne na vedoucím postu.A splést se na notářství, tím nikoho neohrozíš na životě. A znáš nějakou železnici na světě, která se nedotuje? Já jen jednu - tu na pouti!
dopisovatel nebo člen ŽP Petr´V (CSPSV)
16.03.2005 (15:06)  
Náhodou znám někoho, kdo u mobilního operátora dělá. Tam si o dovolenou žádají s měsíčním předstihem, může se stát, že si koupí letenku a ta propadne, protože bude dovolená zrušena, nepřetržitý provoz, měřená pauza v práci (max. 0,5 hodiny / 8 hodin) atd. atd.

mj. každý má tu šanci změnit práci, jo pokud někdo celej život kašlal na školu, sebevzdělávání,... nemůže se divit, že novou nenajde.

Jednomu členu rodiny je 70 let a stále pracuje a hlavně mění pozice, takže to jde!!!
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko