..: Podnikání ČD, a. s. na evropském trhu :..
151001_smallPraha - Ve dnech 9.-10.3.2005 se konala v Pražském výstavním areálu v Letňanech výstava Eurotraffic, kterou doplňovala konference Eurotraffic 2005, jejímž pořadatelem bylo Ministerstvo dopravy ČR. O průběhu a závěrech konference Dopravní politika a přepravní trh v ČR a EU se čtenáři Želpage dozví v některém z dalších článků, neboť jsem se konference osobně zúčastnil. Na konferenci vystoupil i generální ředitel Českých drah Ing. Petr Kousal. V následujícím textu jsou obsaženy statě, o kterých hovořil. Podstatný je obsah textu, ale vylučuji, že se jedná o skrytou či jinou formu reklamy. České dráhy provozují 3 typy dopravy - dálkovou (nadstandardní a standardní kvalita), regionální (meziregionální a rychlá regionální, příměstská, měststká a ostatní, tj. IDS) a nákladní (uhlí a koks, kombinovaná, další segmenty). V osobní dálkové dopravě se počítá od nového GVD 2005/2006 s nasazením jednotek ř. 680 pendolino. Schválené trasy jsou (či brzy budou) Berlín - Drážďany - Praha - Brno - Vídeň/Bratislava. U perspektivních tras by chtěly České dráhy zavést pendolina na tratích do Německa (Praha - Norimberk, Praha - Mnichov, Praha - Frankfurt nad Mohanem), Rakouska (Praha - Linec - Innsbruck), Itálie (Praha - Benátky), Polska (Praha - Ostrava - Varšava), Maďarska (Praha - Vídeň/Bratislava - Budapešť) a na Slovensko (Praha - Žilina - Košice ale i další vybrané úseky). Perspektivní trasy připadají v tuto chvíli do úvahy, ale nejsou schváleny. V osobní regionální dopravě funguje v současnosti 9 integrovaných dopravních systémů (PID, VYDIS, ODIS, IDS JMK, ZID, IDS Tábor, IDP, IDS ČB, JARIS). V nákladní dopravě se chtějí České dráhy podílet na stavbě, obsluhování a provozování terminálů kombinované dopravy (Lovosice, Lysá nad Labem). Největší hrozbou je privatizace národního nákladního dopravce Cargo Slovakia, kdy je reálně ohroženo množství přeprav realizovaných ČD. Zdroj: Kousal, P., Ing. - Podnikání Českých drah na evropském trhu, Eurotraffic 2005, Praha Letňany, 9.-10.3.2005

CSPSV | 10.3.2005 (23:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


ffx
12.03.2005 (22:26)  
Pinďourlíno jezdí zatím jem jedno a s řadou vyjímek, další dvě nejsou, pokud vím, ve stavu, kdy by měly papírově vše v pořádku, o spolehlivosti nemluvě. Těžko někdo venku bude trpět to, co se dělo nějaké 3 roky u aušusů. Kdy vyjedou do spolehlivého provozu zbývající, je ve hvězdách...
Mám ale pocit, že ČD budou mít letos trochu jiné starosti. Koncem roku končí smlouva mezi SŽDC a ČD na provozování a údržbu dopravní cesty. O nespokojenosti SŽDC se hovořilo již v prvním roce smlouvy. Podle rozborů s poslední doby se ukazuje, že příjmy z provozu nedosahují ani poloviny výdajů, což je dlouhodobě neúnosné. Problémem, který je jednou z příčin nespokojenosti, je zanedbávání údržby d.c.. V roce 2003 dával stát na tratě s osobní dopravou ve veřejném zájmu cca čtvrt milionu na rok a kilometr. K tomu by měl být připočítán podíl za nákladní dopravu. Řada z vás mi jistě potvrdí, že údržba v posledních 2 -3 letech se zhoršila a někde není prováděna takřka vůbec. Řada firem se už nabídla, že za výše uvedené peníze bude údržbu provádět. Pokud bude SŽDC spokojena, tak mají poměrně jistý kšeft, to ale asi řadě lidí u ČD stále nedošlo.
Ještě k tomu Berlínu: průjezdnost s tím nemá nic společného, je tam víc nádraží, kde by to mohlo končit. Problémem je spíše kapacita, neboť z Drážďan by to jedním neodvezli a aby jely dvě, je jich málo. Možností je, že si to ČD nechají zavést jako svůj vlak. Licence jim tam platí, musí mít ale německé pojištění za německé ceny. Jinak jim to DB zakázat nemohou, stejně jako ČD nemohou zakázat jezdit jinému dopravci, třeba i těm DB, i když se o to občas snaží. DB Netz, bude-li mít volnou kapacitu dráhy je rádo přivítá, je to zase jen a jen kšeft, viz kauza SBE kolem Žitavy, kdy ČD dělaly vše proto, aby se přes hranice nejezdilo. Teď jim to Railtrans myslím vrací i s úroky.
V tomto mne dojala i reklama fy Siemens v ČD pro vás na lokomotivu ř. 189. Tam má být schválena k provozu m. j. v ČR a proč asi? Budou ji snad provozovat ČD? Dost naivní myšlenka...
mike
12.03.2005 (21:00)  
ja teda nevim, proc bychom "dobyvani evropy" za pomoci pendolin meli CD dotovat a jeste tomu rikat podnikani.
firma, ktera neumi v prostorech sveho podnikani zajistovat ani tak elementarni veci jako uklid, by si mela mozna davat pro zacatek trochu realistictejsi cile.
Y2K
11.03.2005 (20:29)  
Mně je upřímně jedno, jestli bude v Pendolínu sedět Němec, Rakušan, nebo Slovák, hlavně, že si na sebe vydělá a bude ku prospěchu všem. S těmi Košicemi bych tak nejásal, koridor se staví teprve z Bratislavy do Nového Mesta nad Váhom a kde je Žilina natož Košice.
Petr
11.03.2005 (20:00)  
A také za současných podmínek by muselo jezdit na naftu. Ale Košice jsou reálné a Slováci by určitě chtěli. Proč také vozit Čechy, když jsme to kupovali pro cizince.
registrovaný uživatel comar 
11.03.2005 (17:20)  
myšlenka, že se se sedmi soupravami v Evropě někam dostanou je naprosto absurdní. V Německu se dostanou maximálně do Dresden, při troše štěstí do Berlína, a asi do Nürnberg. Dál už leží LZB, které pendolino nemá, a navíc si DB nenechají rozežírat svůj trh. Thalys může taky jen do Kolína a dál ani krok. V Rakousku se taky nedostanou dál než do Vídně a do Linze. I když takový expres do alp (obdoba Jadran expresu) by mohl být docela fajn. Ale na to má pendolíno málo místa na zavazadla.
11.03.2005 (13:07)  
Podle věrohodného pramene skončí Pendolino nejdále v Dresden, protože Berlin je dnes "oficiálně" koncipován jako průjezdný uzel
Skutečné důvodu mohou být jiné – nízká kapacita soupravy ve II. třídě, cestující si nemá kam dát nohy, není dostatečný prostor na zavazadla.
SBB "mají" v péči cca 3 000 km tratí a k tomu 44 "Pendolin" řady 500 a denně provozní problémy (první nasazení do pravidelného provozu v červnu 2001). ČD hodlají "dobývat" Evropu 7 soupravami …
11.03.2005 (1:59)  
Zajímavá perspektiva, jenže to by ČD musely nakoupit aspoň deset dalších Pendolin, aby se to všechno ujezdilo.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko