Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
ČR - Kraje mají ze zákona povinnost zaplatit drahám ztrátu z osobní dopravy. Některé kraje dluží dodnes ČD za objednané vlaky a s některými nemá dráha podepsané smlouvy, přestože jezdí podle objednávek krajských úřadů. Do konce roku 2004 platily kraje jen třetinu této částky. Měsíčně to představuje asi 400 mil. Kč. V současné době dluží kraje mezi 700 - 800 mil. Kč. Se 7 kraji se už dráhy skoro dohodly, největší problémy jsou v tuto chvíli v Ústeckém a Královéhradeckém kraji. Kvůli neplacení dluhů si musely ČD opět půjčit u bank na provoz. Vloni si žádné provozní úvěry brát nemusely.
V roce 2004 skončilo hospodaření drah se ztrátou 674 mil. Kč při tržbách 46,2 mld. Kč. Podobný výsledek očekávají ČD i v letošním roce. V minulém roce odvezly dráhy 178,8 mil. lidí (nárůst o 7 mil. oproti předchozímu roku), ale na tratě vyjelo výrazně méně nákladních vlaků, což je způsobeno přesunem nákladů na silnici po otevření hranic, ale i větší konkurencí železničních dopravců, kterých v současné době působí asi 10. Obecně se snížila přeprava hnědého uhlí i dovoz rudy a dřeva. Zrušením železniční přepravy kamionů přišly dráhy na tržbách o 500 mil. Kč.
CSPSV | 10.3.2005 (22:27)
Související zprávy
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko