..: Zajímavosti železniční dopravy :..
info1. - V roce 1997 byly privatizovány britské dráhy (BR), dnes zde působí 25 různých železničních společností. V posledních 8 letech byla přerušena jízda více než miliardy vlakových spojů a celkové zpoždění přesáhlo 11.000 let. V roce 2004 splnily ČD plánovaný jízdní řád z 91,7%, oproti britské železnici jsou ČD ztrátové.
2. - V roce 2005 byla otevřena nová ČD centra v Liberci, Chocni, Karviné a Plzni, jejich počet vzrostl na 35.
3. - Pražské divadlo v Dlouhé připravilo výhodnou nabídku pro majitele Karty Z. Kdo navštíví představení Ještě žiju s věšákem, čepicí a plácačkou, tak si může zakoupit 2 vstupenky za cenu jedné.
4. - Kromě modernizace 100 regionálních vlaků řady 810 bude pokračovat i obnova nákladních vozů Rils.
5. - Elektronickou prezentaci ČD, a. s. www.cd.cz zhlédne denně v průměru 4.400 uživatelů. V roce 2004 je navštívilo celkem více než 1.600.000 osob.
6. - Oficiální název nejdůležitějšího českého nádraží se neustále mění. Pražské hlavní vlakové nádraží bylo postaveno v roce 1871 a pojmenováno jako nádraží Františka Josefa I., v době první republiky bylo přejmenováno na Wilsonovo nádraží, Němci změnili název na Hlavní nádraží, po válce se chvíli opět jmenovalo Wilsonovo, načež ho komunisté přejmenovali na Hlavní a v roce 1990 byl k názvu přidán dodatek - nádraží presidenta Wilsona, oficiální název zní - Praha hlavní nádraží - nádraží presidenta Wilsona...)
7. - 10. 3. 2005 vyjde další číslo magazínu pro cestující veřejnost ČD pro Vás. Cestující na železnici mají k dispozici zdarma ještě jeden časopis - Grand Expres, který na několika stránkách propaguje cestování na železnici.
8. - Zástupci PKP a ČD by rádi otevřeli hraniční přechod pro osobní železniční dopravu mezi Mikulovicemi a Glucholazy, které leží na jedné ze 2 peážních tratí v ČR.

CSPSV | 7.3.2005 (19:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
David Z.
16.03.2005 (12:30)  
Ad zpoždění:
Mrkněte se na http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zponline. Je tam i rozbor zpoždění z minulého roku i s komentářem: http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zp2004.

Ad Karel Chýla a zpoždění autobusů:
Některé jezdí i s náskokem. Pokud by se to mělo započítat se záporným znaménkem, vyšlo by vám asi celkem dobrá přesnost :-) U vlaku se mi to zatím nestalo. A to ani při odjezdu ze své počáteční stanice ani pokud občas sleduji odjezdy v průběhu jízdy.
Většinou i když dorazíme včas odjíždíme s 20-60 vteřinami. (Zřejmě aby si nepřišel někdo stěžovat, že jel vlak dříve:-) .) Samozřejmě nepočítám zde to, že je někdy problém s tím, že na poslední chvíli dorazí výprava školní mládeže a nastupuje jedněmi dveřmi (občas) či je skutečně velké množství cestychtivých lidí (častěji).
10.03.2005 (0:31)  
ad Karelec: kdyby tady nebyli 40 let komunisti, tak by tady byli především jiný lidi. V lidech to je, a ne v tom, co by se kdy postavilo.
editor nebo admin ŽP Karel Chýla  mail  
09.03.2005 (21:52)  
To je právě to, co nidko pořádně neví, protože autobusových dopravců jsou desítky či stovky a nikde se nechlubí, jak jely jejich autobusy. Já mám zkušenost, že včas jezdím tak z 90%; 8% je zpozdeni do 10 minut; 1% do 30 minut; 0,9% vice nez 30 minut a 0,1% spoju odreknutych...
09.03.2005 (19:29)  
Kapku odskočím jak včas jezdí autobusy???
dopisovatel nebo člen ŽP Xman
09.03.2005 (15:17)  
Ad: Karelec
Máte pravdu, ta minulost tam je. Je dobré na to brát zřetel. Na druhou stranu, téměř všechna odvětví, která si s sebou nesou dědictví komunismu, se s ním srovnala tak nějak rychleji. Třeba Telecom... dříve se čekalo na pevnou linku 20 let, nyní se, také díky mobilní konkurenci, už tolik nečeká. Podle mě ze všech síťových odvětví (voda, energie, železnice, telekomunikace...) se železnice nejméně dokázala přizpůsobit a transformovat. Samozřejmě je v tom i politika, ale mohu sám posuzovat, jak dodnes vypadá pracovní morálka na ČD :-)
dopisovatel nebo člen ŽP Karelec
09.03.2005 (11:58)  
Každej si tady stěžuje na ČD. Všechno podle mě vyplívá z technických problémů. Nemyslíte, že kdyby tady nebyli 40 let komunisti, tak by vlaky vypadali trochu jinak a zpoždění už by také nebylo, protože by koridory byly už dávno hotové?!
dopisovatel nebo člen ŽP Lenny
09.03.2005 (10:54)  
Já to myslel tak, že vlak vyjede a z Prahy a ještě v Přerově je v něm zima. A s tou vodou to bylo myšleno tak, že jsou vagony, ve kterých vodu potkate i třeba v olomouci a jsou vagony, ve kterých voda neteče vůbec
dopisovatel nebo člen ŽP Lord
08.03.2005 (15:18)  
Heleďte, a není to chyba.....miliarda spojů za 8 let, to je přece nesmysl. Vždyť si to představte. Není dneska apríl?
dopisovatel nebo člen ŽP Checht.
08.03.2005 (14:20)  
No to uz snad ani neni porovnavani jablek z hruskama. Takze prerusili miliardu spoju za osm... nasadte pocty pro patou obecnou a vyjde vam skoro 350tisic spoju denne. A to jsou jenom ty prerusene.
Taky bych chtel takovy upadek zeleznice zazit :-))
dopisovatel nebo člen ŽP Tim
08.03.2005 (13:55)  
2 Poborskii: Nekde jsem cetl, ze je denne vypraveno cca 7000 vlaku. Kdyz z tohoto vypocitas udavanych 8,3% zpozdenych vlaku, je to docela vysoke cislo. Holt ma nekdo smulu, ze bydli v oblasti, kde jsou vlaky o neco casteji zpozdene (vystavba koridoru). Ja treba na zpozdeny vlak narazim jen velmi zridka a to dojizdim vlakem denne. Mozna take bude hrat roli, ze se asi pocita cas dojezdu do cilove stanice. Statistiky jsou tudiz ponekud zkreslene. Cestujici treba z MuN jede zpozdenym vlakem a do Pardubek prijede o 15 minut dele. Cestujici, ktery jede az do Prahy, vsak prijede vcas. Zpozdeni na trase se do statistik asi nepromitne.
2 lukas a Xman: A clenove ZP za to dostali rocni sitovku, vid :-)))
2 Lenny: Pokud je vlak vychozi a prave prijel z depa, da se ocekavat, ze bude vymrzly. Ze nebyl dostatecne dopredu predtopen, to je zase vec setreni. Kdyz to muzou vydychat cestujici, tak proc plytvat naftou nebou elektrikou :-)
Naopak, ocekavat od sudeho Vihorlata v Pardubicich, ze budou prazdne kose, voda na zachodech a cely vuz bude vonet po fialkach, to je dost velka naivita. Snad jedine, ze by se ozivily vodni jeraby z dob pary a aspon voda by se na zachody po trase prubezne docerpavala :-) To, ze neni cas na docerpani vody pri ostrych obratech souprav, to je vec planovani obehu souprav (kdyz je ovsem v koncove stanici zarizeni k doplneni vody).
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko