Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
- Doplněno 14.1.2004 - Kolektivní smlouva - Ve čtvrtek 13.1. od 15 hod. byla svolána pracovní schůzka všech Odborových centrál na železnici za účelem řešení současné patové situace mezi OC a ČD. Protože Federace strojvůdců neustoupila ze svých požadavků, odboráři se zatím nedohodli. Navíc se FS připravuje k vyhlášení stávkové pohotovosti v reakci na zvláštní opatření vydaném generálním ředitelem ČD
Dnes vypršela lhůta, během které měla být podepsána KS, aby stávající výhody zůstaly v platnosti. Jednání se však dnes vůbec nekonalo a tak ČD mohou od nynějška postupovat v souladu se zákoníkem práce.
Hlavním problémem je prodloužení týdenní pracovní doby a s tím související nadbytečnost asi 11% zaměstnanců ČD. Paradoxně se propouštění dotkne nejvíce strojvůdců, kterým se týdenní pracovní doba prodloužila z 36 na 40 hodin a o místo jich může přijít až 1500.
Vedení ČD dnes prohlásilo, že vyjednávání o kolektivní smlouvě bude pokračovat až FS ustoupí ze svých požadavků na zvýšení mzdy o 21,5 %.
Dnes vypršela lhůta, během které měla být podepsána KS, aby stávající výhody zůstaly v platnosti. Jednání se však dnes vůbec nekonalo a tak ČD mohou od nynějška postupovat v souladu se zákoníkem práce.
Hlavním problémem je prodloužení týdenní pracovní doby a s tím související nadbytečnost asi 11% zaměstnanců ČD. Paradoxně se propouštění dotkne nejvíce strojvůdců, kterým se týdenní pracovní doba prodloužila z 36 na 40 hodin a o místo jich může přijít až 1500.
Vedení ČD dnes prohlásilo, že vyjednávání o kolektivní smlouvě bude pokračovat až FS ustoupí ze svých požadavků na zvýšení mzdy o 21,5 %.
JRtrain | 13.1.2005 (22:38)
Související zprávy
Honza
14.01.2005 (13:10)
pro mě jsou federanti nic než banda bezohledných tupců, ale oni si neuvědomují, že se propuštění až 11% zaměstnanců týká i jich...u nás je u ČD zaměstnána celá rodina, takže jsem zvědav jak dopadnem, ale mam z toho víc než strach
analfabet
14.01.2005 (12:45)
ma federacia strojvodchov a popripade i ine zel. odbory svoje webove stranky ?
vopred dakujem za adresy.
a.
vopred dakujem za adresy.
a.
David Z.
14.01.2005 (11:57)
Zaujalo mne "Navíc se FS připravuje k vyhlášení stávkové pohotovosti v reakci na zvláštní opatření vydaném generálním ředitelem ČD, a.s."
Asi tomu nerozumím, ale někde psali, že podle zákona nemohou být v době neexistence kol. smlouvy poskytovány výhody pramenící z kol. smlouvy. Nevím zda je to pravda, ale zdá se mi to logické.
Nechápu, proti čemu chce FS stávkovat.
Může mi někdo vysvětlit, zda může "stávka za porušení zákona" být "zákonná".
Navíc by mne zajímalo zda vychází vedení FS ze strojvůdců. Podle mne jsou to normální placení úředníci, kteří na mašině nikdy nejeli, popř. tam jeli kdysi dávno, než je strojvůdci zvolili. Dneska jsou zajisté placeni z kapes strojvůdců a ne ČD, takže se jich "opatření" těžko dotkne
Asi tomu nerozumím, ale někde psali, že podle zákona nemohou být v době neexistence kol. smlouvy poskytovány výhody pramenící z kol. smlouvy. Nevím zda je to pravda, ale zdá se mi to logické.
Nechápu, proti čemu chce FS stávkovat.
Může mi někdo vysvětlit, zda může "stávka za porušení zákona" být "zákonná".
Navíc by mne zajímalo zda vychází vedení FS ze strojvůdců. Podle mne jsou to normální placení úředníci, kteří na mašině nikdy nejeli, popř. tam jeli kdysi dávno, než je strojvůdci zvolili. Dneska jsou zajisté placeni z kapes strojvůdců a ne ČD, takže se jich "opatření" těžko dotkne
MMV
14.01.2005 (11:26)
Federantů je cca 7000, i když aktuálně možná míň, řada z nich přemýšlí hlavou a se "stranickou" průkazkou už praštili, jinak právě u nich to nebude o pár stovek, ale o cca 3-4 tisíce měsíčně + kratší dovolená atd., což za rok hodí dalších 15-20 tisíc, tedy celkem nějakých 60 tisíc, to bude zase rozvodů... Jinak jsem zjistil, že nejzarytější pitomci jsou (jako obvykle) v Třebové a snad blbne i Olomouc, naopak pražáci jsou ochotni se dohodnout a v Ústí to vypadá na rozpad ZO FS...
lada
14.01.2005 (11:03)
já jsem zase teď od jednoho docela důvěryhodného zdroje slyšela, že už s nima nemluví ani klika od dvěří...a na prosbu o vodu na kafe je odpověď:
"jděte si za tím svým představitelem do Prahy, vy ***** " petří jim to...
"jděte si za tím svým představitelem do Prahy, vy ***** " petří jim to...
14.01.2005 (10:52)
Tak mi povídal jeden známý (agentura JPP), že kamsi přijel cizí fíra, předal mistrovi mašinu, ať mu na ní něco spraví. Nu a mistro se ho zeptal, zdali je ve federaci, a když fíra přitakal, tak se mu na tu opravu vy... :o).
Rumcajs
14.01.2005 (10:20)
Nárůst platu 21%? Hmmm, za poslední čtyři roky s emi plat zvedl o 0%, tak co chcou?
lada
14.01.2005 (8:42)
banda omezených neústupných "hrdinů" právě možná zničila život desítkám poctivě makajících lidí...není vám to blbé, vážení páni strojvedoucí ??? doufám, že se nutné změny dotknou právě nejvíce vás...a pak bych chtěla být zlatá muška,co bude ve vašich kuchyních, ložnicích,obývácích,až řeknete svým manželkám - "miláčku,začni šetřit, protože já mám od dalšího měsíce o X set korun méně...změň si veškeré trvalé příkazy, protože já mám výplatu až k 25.v měsíci...a vůbec - buď ráda, pokud se ti podaří zaplatit veškeré závazky..."
jo,páni federanti (a už jsem ve svém okolí zaslechla jiný adekvátnější název BUZ*****),až budete stát před úřadem práce se zápočťákem a nebudete vědět co dál,pak si vzpomeňte na svůj hrdinský boj... :-(
jo,páni federanti (a už jsem ve svém okolí zaslechla jiný adekvátnější název BUZ*****),až budete stát před úřadem práce se zápočťákem a nebudete vědět co dál,pak si vzpomeňte na svůj hrdinský boj... :-(
martin L.mll108
14.01.2005 (8:26)
Je to pravda,měli by být rádi,za to co je,takové výhody by nikde neměli v tomto státě.akorát nahrají státu a podniku pokud nepodepíší smlouvu,stát i dráha ušetří miliony určitě i miliardy na mzdových prostředcích a to se také hodí.připadá mi to od stojvůdců nefér na úkor ostatních železničářů si zvýšit platy.pak by chtěli např.výpravčí nebo čety a nevedlo by to k ničemu.měli by slevit a vrátit se nohama na zem a být rádi a vážit si práce.
14.01.2005 (7:50)
můj názor je podepsat za těch podmínek ktré jsou. Větší plat si přejí všichni v této zemi ale třeba vycházet z toho kde se nacházíme a vrátit se zpět na zem. Takové prodlužování nevede k ničemu dobrému. Já taky závidím ve Vídni když tam vidím železničáře z Maroka a vydělává 4x víc než já. FS kolik je to % železničářů 15 nebo 20
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko