..: Aktuality a novinky - vyhledávání :..

Jadran, Odb.Lučební, foto: Duhy Praha — Blížící se letní prázdniny jsou i letos impulzem pro cestování a dovolenou, což jsou věci, jež evropské železniční společnosti pravidelně podporují různými tarifními nabídkami, ze kterých jsou jednoznačně nejvýhodnější síťové jízdenky. V tuto chvíli jsou známy již nabídky Českých drah a také Švýcarského dopravního systému. Závěrem článku bychom vás také rádi upozornili na možné problémy v případě, že jste si loni v Rakousku pořídili jízdenku Sommerticket a s ní nutnou zákaznickou kartu ÖBB VORTEILScard.

Jadran, Odb.Lučební, foto: Duhy Praha/Bratislava/Vídeň/Berlín — Blížící se letní prázdniny jsou i letos impulzem pro cestování a dovolenou, které železniční společnosti pravidelně podporují různými tarifními nabídkami, ze kterých jsou jednoznačně nejvýhodnější síťové jízdenky. I letos majoritní dopravci České dráhy, ÖBB, Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) a DB nabízejí tyto jízdenky za velmi výhodné ceny. Ocení je zejména mladí cestující, kterým jsou většinou určeny.

971.001 ZSSK, Žilina, 27. 5. 2010, foto: Josef Petrák Bratislava — Nové rýchlostné maximum na V. koridore, lepšie spojenie do Česka, menej spojov k ostatným susedom, nástup nových vozidiel a minimalistické úpravy vo vnútroštátnej doprave – tak sa dá v jednej vete zhrnúť nový cestovný poriadok Železníc Slovenskej Republiky (ŽSR), ktorý začne platiť už o niekoľko dní. O mnohých zásadných novinkách náš magazín informoval už pred niekoľkými týždňami v prehľade zmien v medzištátnej doprave ČD; dnes sa k nim pridá pohľad zo slovenskej perspektívy, ktorý sa pokúsi priblížiť niektoré zaujímavejšie detaily, od kvalitnejšieho spojenia s ČR až po začiatky radu 671 na sieti ŽSR. Veľké zmeny zaznamená nočná doprava, zatiaľ čo mimoriadne posilové vlaky postupne strácajú svoje miesto. A v neposlednom rade sú tu súkromní dopravcovia, ktorí by od budúceho leta mohli cez Žilinu viesť až štyri vlaky denne.

1.4.2010 - 16:00 - Bratr vlaku Jadran vyjede v létě

Jadran, Odb.Lučební, foto: Duhy Praha/Varšava — V letních měsících se mohou cestující svést opět autovlakem k moři. Po zrušení Jadranu v jízdním řádě 2009/2010 České dráhy přinesly zajímavou novinku. Autovlakem k moři chtějí pečovat o své zákazníky i nadále a tak připravily zajímavý projekt – R 1402/1403 Baltikan. Tento autovlak bude jezdit k Baltskému moři od 23. 6. 2010 do 5. 9. 2010 každý den. Vyjíždět bude ve večerních hodinách z Prahy hl.n. a končit bude v oblíbeném letovisku Kołobrzeg. Nutno podotknout, že přes polské území pojede Baltikan jako osobní vlak 14566/14567. České dráhy se totiž snaží snížit náklady a uzavřely s PKP dohodu, jež bude mít pro jízdu vlaku toto „omezení“. Ušetřené peníze chtějí dráhy použít na revitalizaci vozů pro rychlíkovou dopravu. Vlak bude sestaven z lůžkových a lehátkových vozů, jejichž servis poskytuje firma JLV, a vozů k sezení 2. třídy. Řazení vlaku naleznou zájemci již v nebližších dnech na portále ŽelPage. Nakládka a vykládka vozidel bude probíhat pouze v Praze a Kołobrzegu.

Zdroj: Kachnafax, Agencja dzika kaczka

Jadran, Odb.Lučební, foto: Duhy Praha — Jak uvádějí České dráhy (ČD) ve své tiskové zprávě z 26. ledna 2010, s ohledem na to, že zahraniční železnice (tj. slovenské, maďarské a chorvatské) nechtějí v létní sezóně 2010 přispívat na provoz přímého vlaku spojujícího Českou republiku s Chorvatskem, nebude tento spoj zaveden, a to ani jako každodenní, ani jako víkendový spoj; veškeré náklady na vedení vlaku by totiž musely nést pouze ČD. To by znamenalo zvýšení nákladů, neboť při klasickém předávání vlaku mezi jednotlivými správami se jízda vlaku zaplatila i díky cestujícím v Maďarsku, např. mezi městy Györ a Szombathely. Při dosavadní běžné ceně by České dráhy musely spoj dotovat a tyto peníze by chyběly jinde. Případné promítnutí reálných nákladů do ceny jízdenky by pravděpodobně následně odradilo cestující od využití takového vlaku.

ikona ŽP, foto: CSPSV Síť SŽDC/Praha/Brno/Olomouc/Bratislava — (Konec 18:00) Zazvonil zvonec a on–linu je konec. Za celých 36 hodin našeho sledování nedošlo k vážnějším komplikacím na sítích SŽDC a ŽSR, většina vlaků jede na čas, s drobným zpožděním nebo naopak náskokem. V České republice je jediným opozdilcem EC 102 Polonia a na Slovensku R 608 Kúpele Lúčky, který bohužel usmrtil osobu v kolejišti. Od redakčního kormidla se s vámi pro dnešek loučí Josef Petrák, děkujeme všem z redakce i čtenářům, kteří přispěli informacemi či fotkami nebo nabídli pomocnou ruku při psaní zpravodajství. Vám čtenářům děkuji za přízeň a možná za rok na shledanou při další relaci.

1216.226 v západajícím slunci, foto: MilošČeská republika — Poslední díl seriálu o historii reklamních lokomotiv je tady. Tentokrát jeho název nenese v názvu žádné české depo kolejových vozidel. V díle „co se jinam nevešlo“ se podíváme na zbývající dvě reklamní lokomotivy skupiny České dráhy. Jsou to „samotářky“ 163.030 z DKV Česká Třebová a 363.015 z SOKV Ostrava. Podíváme se také na slovenské reklamní lokomotivy a neopomeneme ani ty rakouské, které čas od času můžeme na našich kolejích potkat. A aby byl výčet kompletní vzpomeňme ještě na motorové vozy řady 809 a 810 v barvách politické strany ČSSD a reklamní nátěry ostatních českých dopravců. To vše se dočtete v tomto posledním dílu seriálu o historii reklamních lokomotiv, který vám snad zpestřoval posledních pět sobot.

Zimní noční náladovka rychlíku s 363.039 v Pardubicích, foto: PulyBrno — Po strojích z DKV Praha a DKV Plzeň přichází na řadu, ve čtvrtém díle seriálu o historii reklamních lokomotiv, sedm reklamek z moravské metropole. DKV Brno má ze všech českých dep ve své evidenci největší počet reklamních lokomotiv. Jejich složení je však trochu monotónní. Hned tři rychlá esa 362.119, 362.121 a 362.166 na sobě nesou nátěr Poštovní spořitelny, esa 363.019 a 363.021 jsou v nátěru společnosti ČEZ, 363.033 maloobchodní sítě Relay a 363.039 zdobí reklama vydavatelství Grand Princ. Pojďme se tedy podrobněji podívat na jejich reklamní nátěry a říci si, kde je můžeme potkat.

363.078 čeká na svůj výkon v Radotíně, foto: Vítek VoráčekPlzeň — Po DKV Praha přichází na řadu v seriálu o reklamních lokomotivách další české depo kolejových vozidel (DKV), které má ve své evidenci nějakou z lokomotiv v celoplošném reklamním nátěru. Ve třetím díle se přesuňme na západ Čech do Plzně a uveďme si několik faktů a fotografií o čtyřech plzeňských reklamkách – „exolympijské“ 363.078, „Kuřeti“ 363.084, „Eurovce“ 363.086 a „Poštovce“ 363.127.

Detail mezi novinkami - Jadran se vrací na Vysočinu, foto: Puly Česká republika — S novým jízdním řádem, platným od 13. 12. 2009, se opět dočkáme určitých změn v mezinárodní dálkové dopravě. Jejich stručným shrnutím má být tento článek, ovšem o příliš příjemné čtení se jednat nebude. V příštím roce se například veškeré zahraniční nasazení pendolin omezí na jediný pár spojů do Rakouska, ubyde ale i spojů do Bratislavy a do Krakova. Zrušeno bude přímé spojení Prahy s Wrocławí a Českých Budějovic s Vídní. Další změny pak souvisejí s rekonstrukcemi rakouských stanic Wien Südbahnhof a Salzburg Hauptbahnhof.

1 2 3 4 5  | Starší zprávy »