..: Photo Gallery - Photo details 342-010 :..
 

342-010


342-010Informace o fotografii:
 - Place:
 - Datum: 8.7.2020
 - By: malard  Send mail
 - Zobrazeno: 2752x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
21.07.2020 (17:18)  
Ešus:

Takže keby sa za miliardy milárd eur postavila celoeurópska sieť VRT, tak by sa dalo z Prahy do Madridu dostať nie len lietadlom, ale aj nočným vlakom (možno za o dosť vyššiu cenu). Vynikajúce. A tá výhoda je v čom? Aby šotouši a režinkári mohli jazdiť komfortnejšie? Jedinú reálnu výhodu vidím v tom, že vlak ide na elektrinu a teda je ekologickejší než lietadlo, preto má zmysel podporovať vlaky. Ale naozaj ich treba podporovať takto, keď štáty ako Slovensko nemajú peniaze napr. na rozvoj kriticky potrebnej žel. infraštruktúry v prímestských oblastiach? Stojí nám toto za investovanie nenormálnych peňazí na dlhé desaťročia? Navyše mnohé relácie sú prudko sezónne a mimo sezóny bude VRT len hrdzavieť. Ďakujem, neprosím.
19.07.2020 (8:49)  
Mohl by jste nám tam dát souřadnice odkud jste to fotil?
18.07.2020 (2:14)  
55p: Zrychlování železnice jen vygeneruje nové relace, kam se dá dostat za jednu noc. Jen si představte, jak by to vypadalo, kdyby v Evropě byla ucelená síť VRTek a vlaky dosahovaly cestovní rychlosti 200-230 km/h. Potom by bylo možné jet nočním vlakem za jednu noc klidně z Prahy do Madridu.
Jenže aby tohle bylo možné, musela by mít železnice daleko větší politickou podporu (na rozdíl od nedaněných letadel) a také by se někdo musel zajímat o to, co po těch VRTkách vůbec jezdí (mám na mysli evropskou objednávku nebo koncesní model). V dnešním stavu je totiž sice pěkné, že je VRTka do Barcelony, ale mimo sezónu jedou mezi Paříží a Barcelonou jen dva vlaky denně, které jsou navíc z Barcelony až do Valence pěkně pomalé, staví na každé mezi a nevyužívají celou VRT. Prostě komerce... Samostatnou kapitolou je DB, která v prosinci 2016 zavařila noční dopravě v celé střední Evropě.

Jenže vybudovat takový systém je otázkou vyšších desítek let. A proto je jednodušší nasadit podnákladové poplatky za využití okresních letišť, a tím nalákat Ryanair, aby létal z Pardubic do Alicante za necelých 500 Kč...
Registered user Nechic  mail  
Number of user's comments631 »fotek 0
17.07.2020 (9:43)  
Jako mobilitu si člověk může vzít do vlaku elektrickou koloběžku. Auto to nenahradí, ale zvýší to dosah
16.07.2020 (18:40)  
Hlavně je škoda, že si tam Jančura nemůže dát svojí 362 po Slovinsku která má dynamickou brzdu. znamenalo by to sice úzkou lištu na pantografu Slovinský VZ pravděpodobně nějaká patlanina Indusi, ale mělo by to svoje výhody.
16.07.2020 (12:57)  
JN: Současná jízdní doba z Česka by se mohla o trochu zkrátit, jenže část cílové skupiny cestujících tvoří Slováci a naopak pro ně je odjezd po 21. hodině z Bratislavy tak akorát. Jako čas na probuzení totiž nemůžeme brát příjezd do Rijeky, ale ke státní hranici mezi Slovinskem a Chorvatskem.

Ceny jízdenek do Rijeky byly stejné, ať jedeš z Prahy nebo Bratislavy.
16.07.2020 (11:08)  
Metys: No já nevím no, furt mi to přijde jako komplikace a pořád mi přijde jednodušší prostě přijet do Prahy, naložit se na vlak, pak se vyložit, a nic neřešit. Jasně, jde to, ale varianta autovlak u mě pořád vítězí.
16.07.2020 (10:44)  
Pavel Dvořák: Mě by osobně stačila cestovní doba kolem 8 hod, ale k tomu se hned tak nepřiblížíme :)
16.07.2020 (10:43)  
Na druhou stranu, co brání tomu si auto půjčit na místě... :)
16.07.2020 (10:36)  
JN: Asi by se musel Jančura domluvit s ČD, aby ho pustili na hlaváku na to místo, kde ČD nakládají auta na autovlaky. :)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Registered Photograph or Member of ŽelPage, - Gallery or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster - Frequently Asked Questions


Info
informacni okenko